Pod palbou kritiky se podle Financial Times ocitá hlavně Volkswagen, který své závody má i v provincii Sin-ťiang, která je nechvalně proslulá tuhými represemi vůči Ujgurům.
Automobilky obecně jsou tahouny německých investic v Číně. V podstatě i na úkor německé ekonomiky a jejího dlouhodobého rozvoje.
Jejich masivní investice v Číně totiž znamenají, že tam postupně přesunují výrobu a pracovní místa, na úkor Německa. A jistě i Česka, jakožto jeho klíčové subdodavatelské ekonomiky.
Přesun výroby do Číny je jedním z klíčových důvodů postupného úpadku německého průmyslu, k němuž zřetelně dochází už několik let. Německo je „nemocným mužem Evropy“ a jeho „nemocí“ je přílišné a dost možná krátkozraké odevzdání se Číně.
To je podobné, jako přechozí německé odevzdání se Rusku, hlavně jeho relativně levnému plynu. Krátkozraké budování silné závislosti na ruském plynu vlastně Němce nyní dovedlo do Číny.
Protože bez ruského plynu není jejich domovská výroba konkurenceschopná, takže se stěhují do Číny, i za tamními levnějšími energiemi. Kdyby si Němci dál budovali jaderné elektrárny, nemuseli být závislí ani na Rusku, ani na Číně. Jádro si však místo toho zcela vypnuli…
Autor je hlavní ekonom Trinity Bank
(Redakčně upraveno)
Odboráři ve škodovce (ale nejen tam) neustále řvou, jak jejich zaměstnanci umírají hlady, zaměstnavatel jim musí přidávat, ač mají ve Škodě jedny z nevyšších platů v ČR, tak firmy hledají, kde se to dá vyrobit levněji.
Jenom my jsme zásadoví,ideově pevní a se správným názorem. Takže ńaši předáci jako hrdinové socialistické práce v padesátých letech. Úroveń si dopočítejte, IQ 107 VÁM NA TO STAČÍ.