Nerozhodní manažeři brzdí chod firem, neradi přicházejí do konfliktu s podřízenými

Čeští manažeři se často potýkají s nerozhodností a způsobují tak potíže nejen firmě a svým podřízeným, ale také sobě. Obávají se například oznámit zaměstnancům nepopulární rozhodnutí, jako je výpověď nebo výtka kvůli nesplněnému úkolu. Podle vzdělávací společnosti MgC Group ale změna přichází s novou generací mladších manažerů, kteří mají zkušenosti ze zahraničí.

„Mezi základní manažerské kompetence patří zejména motivace zaměstnanců a týmů, jejich rozvoj, manažerské a podnikatelské myšlení, ale také schopnost a míra rozhodování. Právě s posledně jmenovanou vlastností jsou čeští manažeři stále na štíru. Týmy potom nefungují a rozvoj firmy je brzděn,“ říká Martina Jandečková, která se rozvojem zaměstnanců zabývá.

Schopnost rozhodování souvisí i s další velmi častou charakteristikou českých manažerů. Ti nejsou podle zkušeností MgC Group připraveni k diskuzi a často se cíleně vyhýbají nejistým nebo nepříjemným situacím. Z nerozhodných manažerů se postupem času stávají loutky, které mají jediný cíl – bezbolestně vybruslit ze všech komplikací.

S nerozhodností se firmy setkávají převážně u manažerů vyššího věku, neplatí to však vždy a jednoznačně. „Netvrdíme, že se tak děje ve všech případech. Z našich zkušeností ale vyplývá, že je tomu tak zejména u starší generace, která zažila direktivní styl výchovy ve školách bez větších možností vlastní realizace. Běžná také byla nedostatečná míra diskuze a nemožnost formování vlastních názorů,“ dodává Jandečková.

Změna do českých firem podle ní přichází s nastupující generací mladších manažerů, kteří absolvovali část svého studia v zahraničí nebo v alternativních školách, kde je styl výuky liberálnější, nakloněný větší individualizaci a diskuzi.

Řešením je také celoživotní rozvoj a vzdělávání manažerů. S tím může pomoci i nová metoda SYMERO™, kterou vyvinuli v MgC Group společně s Českou zemědělskou univerzitou. Metoda, propojující matematické modelování s metodikou využívanou ve vzdělávání, měří kompetence zaměstnanců i manažerů. „Zaměstnanec prochází čtyřmi fázemi – vstupní analýzou, rozvojovým plánem, implementací do praxe a výstupní analýzou. Metoda ukáže, jak se zaměstnanec nebo tým posunul, jak pracoval při tréninku a jak se zapojoval. Díky tomu mohou firmy měnit chování a návyky lidí, což se pozitivně promítá i do obchodních výsledků,“ uzavírá Martina Jandečková.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Stravenkové karty chce přes polovinu lidí, počet uživatelů roste

Popularita elektronických stravenek v Česku prudce roste. Zatímco před třemi lety podle průzkumů společnosti Mastercard usilovalo o stravenkovou kartu pouze pět procent lidí, nyní by ji namísto papírových stravenek chtělo plných 58 procent Čechů. Výrazně přitom roste i počet reálných uživatelů karet. Jen jejich …

Češi investují do nákupu ojetin na splátky stále vyšší částky

Čeští řidiči využívají příznivé ekonomické situace, rostoucích platů a také širokých možností financování k pořízení lepšího automobilu, než jaký by si pořídili ještě před několika lety. Za pět let vzrostla průměrná cena ojetého vozu financovaného z úvěru téměř o polovinu, a to na 260 tisíc korun. Zvýšila se také …

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s neslyšícími

Infolinka ČSOB umí nově komunikovat i s osobami, které trpí vadami sluchu. Neslyšící nebo nedoslýchaví klienti mohou využít telefonický kontakt podporovaný online simultánním přepisem. Ten odstraňuje komunikační bariéru mezi klientem a operátorem linky, je časově vysoce efektivní a zajišťuje klientovi rovnoprávný …

Nejčtenější

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru