Nerozhodní manažeři brzdí chod firem, neradi přicházejí do konfliktu s podřízenými

Čeští manažeři se často potýkají s nerozhodností a způsobují tak potíže nejen firmě a svým podřízeným, ale také sobě. Obávají se například oznámit zaměstnancům nepopulární rozhodnutí, jako je výpověď nebo výtka kvůli nesplněnému úkolu. Podle vzdělávací společnosti MgC Group ale změna přichází s novou generací mladších manažerů, kteří mají zkušenosti ze zahraničí.

„Mezi základní manažerské kompetence patří zejména motivace zaměstnanců a týmů, jejich rozvoj, manažerské a podnikatelské myšlení, ale také schopnost a míra rozhodování. Právě s posledně jmenovanou vlastností jsou čeští manažeři stále na štíru. Týmy potom nefungují a rozvoj firmy je brzděn,“ říká Martina Jandečková, která se rozvojem zaměstnanců zabývá.

Schopnost rozhodování souvisí i s další velmi častou charakteristikou českých manažerů. Ti nejsou podle zkušeností MgC Group připraveni k diskuzi a často se cíleně vyhýbají nejistým nebo nepříjemným situacím. Z nerozhodných manažerů se postupem času stávají loutky, které mají jediný cíl – bezbolestně vybruslit ze všech komplikací.

S nerozhodností se firmy setkávají převážně u manažerů vyššího věku, neplatí to však vždy a jednoznačně. „Netvrdíme, že se tak děje ve všech případech. Z našich zkušeností ale vyplývá, že je tomu tak zejména u starší generace, která zažila direktivní styl výchovy ve školách bez větších možností vlastní realizace. Běžná také byla nedostatečná míra diskuze a nemožnost formování vlastních názorů,“ dodává Jandečková.

Změna do českých firem podle ní přichází s nastupující generací mladších manažerů, kteří absolvovali část svého studia v zahraničí nebo v alternativních školách, kde je styl výuky liberálnější, nakloněný větší individualizaci a diskuzi.

Řešením je také celoživotní rozvoj a vzdělávání manažerů. S tím může pomoci i nová metoda SYMERO™, kterou vyvinuli v MgC Group společně s Českou zemědělskou univerzitou. Metoda, propojující matematické modelování s metodikou využívanou ve vzdělávání, měří kompetence zaměstnanců i manažerů. „Zaměstnanec prochází čtyřmi fázemi – vstupní analýzou, rozvojovým plánem, implementací do praxe a výstupní analýzou. Metoda ukáže, jak se zaměstnanec nebo tým posunul, jak pracoval při tréninku a jak se zapojoval. Díky tomu mohou firmy měnit chování a návyky lidí, což se pozitivně promítá i do obchodních výsledků,“ uzavírá Martina Jandečková.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru