Nerozhodní manažeři brzdí chod firem, neradi přicházejí do konfliktu s podřízenými

Čeští manažeři se často potýkají s nerozhodností a způsobují tak potíže nejen firmě a svým podřízeným, ale také sobě. Obávají se například oznámit zaměstnancům nepopulární rozhodnutí, jako je výpověď nebo výtka kvůli nesplněnému úkolu. Podle vzdělávací společnosti MgC Group ale změna přichází s novou generací mladších manažerů, kteří mají zkušenosti ze zahraničí.

„Mezi základní manažerské kompetence patří zejména motivace zaměstnanců a týmů, jejich rozvoj, manažerské a podnikatelské myšlení, ale také schopnost a míra rozhodování. Právě s posledně jmenovanou vlastností jsou čeští manažeři stále na štíru. Týmy potom nefungují a rozvoj firmy je brzděn,“ říká Martina Jandečková, která se rozvojem zaměstnanců zabývá.

Schopnost rozhodování souvisí i s další velmi častou charakteristikou českých manažerů. Ti nejsou podle zkušeností MgC Group připraveni k diskuzi a často se cíleně vyhýbají nejistým nebo nepříjemným situacím. Z nerozhodných manažerů se postupem času stávají loutky, které mají jediný cíl – bezbolestně vybruslit ze všech komplikací.

S nerozhodností se firmy setkávají převážně u manažerů vyššího věku, neplatí to však vždy a jednoznačně. „Netvrdíme, že se tak děje ve všech případech. Z našich zkušeností ale vyplývá, že je tomu tak zejména u starší generace, která zažila direktivní styl výchovy ve školách bez větších možností vlastní realizace. Běžná také byla nedostatečná míra diskuze a nemožnost formování vlastních názorů,“ dodává Jandečková.

Změna do českých firem podle ní přichází s nastupující generací mladších manažerů, kteří absolvovali část svého studia v zahraničí nebo v alternativních školách, kde je styl výuky liberálnější, nakloněný větší individualizaci a diskuzi.

Řešením je také celoživotní rozvoj a vzdělávání manažerů. S tím může pomoci i nová metoda SYMERO™, kterou vyvinuli v MgC Group společně s Českou zemědělskou univerzitou. Metoda, propojující matematické modelování s metodikou využívanou ve vzdělávání, měří kompetence zaměstnanců i manažerů. „Zaměstnanec prochází čtyřmi fázemi – vstupní analýzou, rozvojovým plánem, implementací do praxe a výstupní analýzou. Metoda ukáže, jak se zaměstnanec nebo tým posunul, jak pracoval při tréninku a jak se zapojoval. Díky tomu mohou firmy měnit chování a návyky lidí, což se pozitivně promítá i do obchodních výsledků,“ uzavírá Martina Jandečková.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Ondřej Synek se stal novou tváří skupiny AXA

Veslař, olympionik a několikanásobný mistr světa Ondřej Synek se stal oficiálním partnerem a tváří skupiny AXA Česká republika a Slovensko, která tak v Česku a na Slovensku posiluje svůj globální positioning …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru