Nízká nezaměstnanost brzdí rozvoj firem

76 procent českých exportérů vnímá jako bariéru v rozvoji podnikání současnou nízkou nezaměstnanost. Společnosti na tuto situaci reagovaly nebo plánují reagovat cíleným zaměstnáváním cizinců (63 procent) a více jak polovina  firem bude řešit tuto situaci robotizací. 6 procent českých firem některé pracovní funkce přesunulo díky nedostatku pracovních sil do zahraničí. Tato zjištění pocházejí z volně prodejné studie GfK Exportní výzkum 2018.

Nezaměstnanost v České republice klesla na 3 procenta, což je  od roku 1996 nejnižší hodnota. Podle Úřadu práce ČR měla Česká republika v září dokonce nejnižší nezaměstnanost v Evropské unii. Jak nízká nezaměstnanost zasahuje do rozvoje firem? Na otázky ohledně dění týkající se nízké nezaměstnanosti a její dopady jsme se zeptali českých exportérů, tedy jakým způsobem se dívají na extrémně nízkou nezaměstnanost a k jakým krokům přistoupili při řešení problémů k získání nových zaměstnanců.

Nízká nezaměstnanost jako bariéra v podnikání

Současnou nízkou nezaměstnanost vnímají jako bariéru v rozvoji podnikání tři čtvrtiny českých exportérů. Pokud na tuto situaci exportní společnosti nějakým způsobem reagovaly nebo plánují reagovat, pak nejčastěji cíleným zaměstnáváním cizinců (63  procent) nebo robotizací (53 procent). K omezení výroby již přistoupilo 19 procent exportérů, pro něž nízká nezaměstnanost představuje bariéru v rozvoji podnikání, a přibližně stejný počet procent tento krok zvažuje udělat. Jako další řešení zvolilo 6 procent českých exportérů přenos některých pracovních funkcí do zahraničí a 7 procent o tomto kroku uvažuje. Jaké jsou další názory exportních firem týkající se nejen zaměstnanosti, ale také ohlédnutí se za bývalým rokem a jejich výhledu do budoucnosti? Co podle exportérů pomáhá vývozu z České republiky a jaké země představují největší exportní příležitost do budoucna? Zjistěte více ze studie GfK Exportní výzkum 2018, která zodpoví tyto i další Vaše otázky.

Jak zvýšit atraktivitu společnosti pro potencionální uchazeče

„Nelehkou situaci mají i pracovníci HR. V době nadbytku pracovních pozic a nedostatku pracovní síly musí hledat jiné možnosti k oslovení nových uchazečů. Firmy se předhánějí v nabízených benefitech a nabízejí vyšší platy než konkurence, aby přesvědčili nového uchazeče k přechodu do nového zaměstnání. Díky nízké nezaměstnanosti si zaměstnavatelé stále častěji uvědomují potřebu mít dobrý přehled o situaci ve svém regionu a obrací se na výzkum trhu,“ říká Kristina Hanušová, vedoucí oddělení Marketing Effectivness. Výzkumy trhu práce donedávna pokrývaly především ČR jako celek, aniž by přihlížely ke specifikům regionů. V tom je jiný výzkum GfK Employer Brand, který umožňuje zaměřit pozornost na potenciální zaměstnance právě tam, kde má firma svůj provoz.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Historie migrény a její léčby

Nobel, Chopin nebo Freud? Všichni migrenici. V současné době migrénou trpí přibližně 15–20 % žen a 6 % mužů v dospělé populaci. V České republice se migréně nevyhne více než jeden milion občanů. 1, 2, 3 A přitom …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Téměř polovina Čechů jezdí na dovolenou autem. Co podceňují?

Analýza
Téměř polovina Čechů (47 %) podle Českého statistického úřadu jezdí na dovolenou autem. Nejčastěji do bližších zemí: Na Slovensko, do Chorvatska nebo Itálie. Dlouhé cesty ovšem znamenají poměrně silnou zátěž, zejména pro řidiče. Od únavy či chvilkové nepozornosti může být už jen krůček k dopravní nehodě, zejména pokud popojíždíte v dopravní zácpě vyvolané nástupním dnem na dovolenou.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru