Nová online aplikace AXA zkrátila dobu likvidace pojistné události v životním pojištění až o polovinu

Po pilotním testování spustila AXA novou online aplikaci pro hlášení pojistných událostí v životním pojištění. Jako jedna z prvních v České republice a na Slovensku umožňuje v rámci jednoho hlášení oznámit i více škod z různých rizik, které má klient smluvně pojištěny. Vychází tak vstříc potřebám svých klientů a přináší jim zásadní inovaci v oblasti řešení pojistných událostí v životním pojištění.

Aplikace je jednoduchá a uživatelsky vstřícná. Klienti ji mohou obsluhovat přes internet ze svých tabletů, mobilních telefonů nebo počítačů. Šetří čas, snižuje administrativní zátěž a umožňuje klientům kdykoli získat aktuální informace o stavu řešení ohlášených pojistných událostí. Dobu vypořádání zkracuje až na polovinu. To potvrzují výsledky pilotního provozu, kdy byla každá třetí pojistná událost v životním pojištění hlášena právě prostřednictvím nové online aplikace.

Jen v loňském roce řešila AXA v ČR/SR téměř 14 tisíc případů pojistných událostí v životním pojištění (5021 v ČR a 9 329 v SR). Nový online způsob hlášení zkracuje jejich vyřízení z přibližně dvou týdnů na 5 pracovních dnů.* Protože klienti stále více preferují přímou formu komunikace, vychází jim AXA vstříc s aplikací vyvinutou speciálně pro český a slovenský trh. Klienti mohou ohlásit jednu i více událostí, pro které mají sjednané životní pojištění (např. hospitalizace, pracovní neschopnost, trvalé tělesné poškození, resp. chirurgický zákrok) online v rámci jednoho formuláře.

„Novinka přináší digitální komfort klientům rizikového životního pojištění. Online formulář plně nahradí všechna papírová hlášení. Klientům šetří čas a garantuje maximální ochranu zadaných osobních i citlivých zdravotních údajů,“ říká Peter Socha, ředitel útvaru Životního pojištění a důchodového zabezpečení a člen vedení skupiny AXA v ČR/SR, a dodává: „Nabízené online řešení je v tomto rozsahu v našich podmínkách skutečně jedinečné. Přispěje nejen k urychlení vyřízení pojistné události, ale zvýší i transparentnost celého procesu.“

„Protože aplikace vznikla tzv. na míru požadavkům našich klientů, věříme, že ji již tento rok využijí k nahlášení až 40 % nových pojistných událostí. Do čtyř let by se počet digitálních hlášení mohl vyšplhat až na 85 % všech pojistných událostí. Platí, že čím více budou klienti využívat naši další online novinku, tím snazší a rychlejší bude i vyřízení nároku na pojistné plnění,“ uzavírá Peter Socha. Tato očekávání potvrzují i výsledky pilotního provozu aplikace, kdy každou třetí pojistnou událost klienti hlásili online a doba šetření se zkrátila až na polovinu.

Aplikace online hlášení pojistných událostí AXA v životním pojištění je klientsky velmi vstřícná a intuitivní. Stačí, když klient na webových stránkách AXA vstoupí na podstránku Škody a pojistné události a klikne na Hlášení pojistných událostí. Po vyplnění všech údajů o pojistné události klient získá přehled o tom, jaké dokumenty je potřeba zaslat pro rychlý průběh šetření (lékařské zprávy, policejní protokol apod.). Dokumenty je možné zasílat přes aplikaci elektronickou cestou. Díky aplikaci má klient přehled o tom, jak vyřízení pojistné události postupuje. Tím odpadne nutnost opakovaně navštěvovat pobočku nebo kontaktovat makléře, pokud je potřeba něco doplnit. Klientům to přináší menší časovou a administrativní zátěž.

* Doba uzavření standardních pojistných událostí, u kterých jsou doloženy všechny potřebné dokumenty. Podmínkou je mimo jiné i řádná identifikace klienta, ověření rozsahu pojištění prostřednictvím údajů zadaných v online formuláři a zaslání fotokopií všech příslušných potvrzení, dokumentů a zdravotní dokumentace, potřebných k uzavření jednotlivých pojistných událostí.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *