Nové talenty hledejte u nás, radí firmám univerzity

Pověst firmy na trhu práce, pracovní podmínky nebo firemní kultura hrají v rozhodování kandidátů na nové pracovní pozice důležitou roli. Jak mohou firmy efektivně hledat budoucí zaměstnance, poskytovat jim kvalitní profesní růst i zvyšovat jejich loajalitu, o tom diskutovalo více než 30 odborníků z řad managementu českých i nadnárodních firem s univerzitami na business snídani vzdělávací společnosti MgC Group. Právě zkušenosti firem s náborem ukazují, že stále větší roli při výběru zaměstnanců hrají univerzity. Až 30 procent studentů je už nyní aktivní ve firmách, kde by chtěli po ukončení studia zůstat.

Univerzitám se daří vyhledávat nové talenty. Až 30 procent studentů už ve firmách nebo na jejich projektech pracuje. Dalších 30 procent si ve firmách občas přivydělává (bez zaměření na konkrétní oblast) a 30 procent se zatím nerozhodlo, kde chtějí po vysoké škole působit. To vyplývá ze zjištění vzdělávací společnosti MgC Group, která se komunikací mezi studenty, univerzitami a firmami zabývá.

Právě setkání na snídani MgC se stalo důležitým podnětem pro diskuzi mezi zaměstnavateli a vzdělávacími institucemi. „Role univerzit a jejich hlubší provázanost s podnikatelským sektorem dává smysl. Nejde jen o přípravu studijních programů nebo výzkum, ale i jejich začlenění do výběru kandidátů, které se pro podniky a firmy ukazuje jako velmi efektivní,“ říká Dana Lörincová, personální konzultantka vzdělávací společnosti MgC.

Personalisté ve firmách hledají různé způsoby, jak zaujmout zaměstnance. Získat kreativní a schopné pracovníky se právě díky úzké spolupráci s univerzitami ukazuje jako účinné. „Firmy dnes se studenty navazují kontakt mnohdy už při studiu nebo těsně po jeho dokončení. Zkušení firemní personalisté umí odhadnout, jaké pracovní síly bude firma nejen v současnosti, ale i v budoucnu potřebovat a tomu je přizpůsoben jejich výběr. Univerzity zase mohou nasměrovat talent studentů k optimálnímu uplatnění na trhu práce,“ uvádí Roman Kvasnička, proděkan pro vnější vztahy z České zemědělské univerzity v Praze. Výjimkou nejsou ani podniky, které už po dobu studia poskytují studentům pracovní stáže (trainee programy) a stipendia. V případě, že se spolupráce osvědčí, mají otevřenou cestu do firem.

Firmám univerzity také doporučují, jak mladé lidi zaujmout. Podle Romana Kvasničky má univerzitní sektor pro rozvoj firem i společnosti zásadní význam. „Našim úkolem je najít ideální řešení jak pro studenta, tak firmu. Díky našemu zázemí, formě vzdělávání a výzkumu pomáháme firmám s výběrem schopných pracovníků. V rámci komunikace s firmami se zaměřujeme na aspekty, které jim mohou pomoci oslovit a zároveň si udržet čerstvé absolventy,“ dodává Roman Kvasnička.

Podle něj mladí lidé nechtějí od práce jen peníze, ale také smysl. Pro studenty je důležitý nejen kariérní i osobní rozvoj, ale i pověst firmy. „Firmy se tomu musí přizpůsobit. Prostor pro vlastní realizaci, profesní růst i práce s novými technologiemi je pro studenty klíčová. Co nejbližší představení praxe, atraktivita a „DNA“ firmy je proto důležitou částí pracovních námluv,“ upozorňuje Roman Kvasnička.

Univerzity podle něj investují velké prostředky do svého rozvoje, zejména do výzkumných a vzdělávacích infrastruktur. Organizují prezentační akce a vytváří materiály podporující spolupráci fakult s podniky a firmami. Studentům vysokých škol pomáhají v rozvoji a směřování jejich talentu. „Vyhledávání studentů s předpoklady pro konkrétní pozice je pro vysoké školy důležitým tématem,“ dodává.

Podniky a firmy zase studentům nabízejí témata bakalářských a diplomových prací, která jim pomohou přiblížit praxi. Umožňují jim vyzkoušet si práci ve firmě a zažít její každodenní chod. Odborníci a specialisté z firem se také aktivně podílejí na různých formách výuky na vysokých školách. Se studenty na konzultační bázi pracují i vzdělávací společnosti. „Komunikujeme s nimi dlouhodobě. Poskytujeme první pracovní příležitosti, umožňujeme praxi v oboru a podporujeme je v kariérním růstu,“ dodává Martina Jandečková, jednatelka MgC Group.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.