
KBPS na základě svých interních dat konstatovala, že zájem o dětské doplňkové penzijní spoření meziročně roste. U této penzijní společnosti ho od začátku roku svým potomkům založilo 2 746 klientů, což je o 28 procent víc než za celý loňský rok. Celkem u KBPS buduje finanční rezervu pro své děti více než 17 tisíc lidí, průměrný měsíční příspěvek se pohybuje okolo 600 korun.
Rodiče, kteří svému dítěti nově založí doplňkové penzijní spoření, od KB Penzijní společnosti získají jednorázový bonus tisíc korun. Při sjednání na pobočce Komerční banky navíc děti potěší roztomilý plyšový medvídek (do vyčerpání zásob, pozn. red.). Nabídka platí do 31. 12. 2025. Spoření lze sjednat na pobočkách i online v aplikaci KB+.
Společnost Broker Consulting informovala o svém nejnovějším indexu spotřebitelských úvěrů, podle nějž úrokové sazby dál klesají. V září se průměrná sazba snížila na 6,84 procenta, což je o 0,21 procentního bodu méně než v srpnu (7,05 %). Trh tak pokračuje v trendu pozvolného snižování sazeb, který začal už na jaře. Průměrná sazba byla v září nejnižší od začátku roku.
Společnost Home Credit se podělila o výsledky průzkumu na reprezentativním vzorku 1019 respondentů ve věku 18 až 65 let na téma finanční rezervy. Více než 5 000 Kč měsíčně odkládá 33 procent domácností, meziročně o pět procent více. Naopak 11 procent domácností si neodkládá vůbec nic a dalších 11 procent zvládne ušetřit méně než tisícovku měsíčně.

Největší potíže s tvorbou rezerv mají domácnosti s příjmem do 25 000 korun: 21 procent z nich nespoří vůbec a 30 procent šetří jen velmi nízké částky. Domácnosti s příjmem nad 60 000 Kč a mladí ve věku 18–26 let si často odkládají více než 10 000 korun měsíčně. Data tak potvrzují, že přístup k úsporám závisí na výši příjmu, vzdělání i věku.
Poskytovatel bankomatů Euronet také informoval o „průzkumu“, ale podle počtu respondentů (505) jde spíše o marketingové šetření. Polovina populace, často starší lidé, obyvatelé menších měst a osoby s nižšími příjmy, stále závisí na hotovosti, dočetli jsme se.
Pokud by se však zadání pro agenturu STEM/MARK neomezilo na respondenty ve věku 18–65 let, byl by počet lidí závislých na hotovosti nepochybně nadpoloviční – loni totiž podle statistických údajů žilo v Česku 2,26 milionu lidí starších 65 let, kteří tvořili necelých 21 procent tuzemské populace. To, že je zadavatel, ani agentura nezahrnuli mezi respondenty, „průzkumu“ na věrohodnosti nepřidá.
S podobně zbytečným „průzkumem“ na vzorku 500 lidí z celé republiky přišla tento týden rovněž společnost Billa. Téměř polovina Čechů prý nakupuje vánoční dárky s předstihem dvou a více měsíců. Pokud mezi ně nepatříte, nezoufejte. Zkuste si třeba spočítat, kolik respondentů agentura Instant Research (Ipsos), která šetření realizovala, oslovila v každém kraji.














