Novoroční předsevzetí si plánuje dát více než polovina Čechů. Nejčastěji chtějí zhubnout a změnit životní styl

S příchodem Nového roku si 56 procent lidí v Česku hodlá dát novoroční předsevzetí, ženy pak spíše než muži. Z exkluzivního průzkumu obchodů Albert vyplynulo, že nejvíce předsevzetí se bude týkat hubnutí a zdravého životního stylu. Další častá jsou přestat kouřit nebo lépe nakládat s penězi. Mileniálové by chtěli v roce 2019 více cestovat.

Podle dat z aktuálního průzkumu obchodů Albert vyplynulo, že do Nového roku vstoupí s předsevzetím 54 % Čechů, a dokonce šest z deseti Češek. Nejčastěji se novoroční předsevzetí budou týkat hubnutí, zdravějšího jídelníčku a častějšího pohybu.

Odhodlání ke změně se promítá i do lednového obsahu nákupních košíků. „Přestože vidíme, že zákazníci se o zdravý životní styl zajímají čím dál tím více, a to po celý rok, k čemuž se je snažíme také sami inspirovat, začátkem roku se zvyšuje v řádu desítek procent například poptávka po bílých jogurtech,“ říká Barbora Vanko, tisková mluvčí obchodů Albert. „Vůbec největší měsíční poptávku v rámci sortimentu pak v lednu zaznamenáváme u oblíbených semínek, jako jsou chia, goji nebo slunečnicová,“ dodává.

Nejvíce odhodlaní jsou Jihomoravané

V České republice si podle výsledků průzkumu obchodů Albert dávají předsevzetí nejvíce Jihomoravané, a to sedm lidí z deseti. Následují je obyvatelé Pardubického a Jihočeského kraje.  Nejvíce odhodlaní jsou přitom mladší mileniálové ve věku 18 až 26 let. Novoroční předsevzetí si bude dávat 69 % z nich. Lidé této věkové skupiny chtějí v novém roce také více cestovat a vzdělávat se. Češi ve věku 27 až 35 let by si pak přáli umět lépe nakládat s penězi a přestat kouřit. Lidé ve věku 36 až 44 let zase chtějí trávit více času s rodinou.

Chybí motivace a chuť se zavázat

Radikální změně se však ne vždy podaří dostát. 61 % respondentů odpovědělo, že se jim v minulosti podařilo některá předsevzetí splnit, jiná však ne. Pouze 6 % lidí odpovědělo, že splnili všechna svá předsevzetí. Naopak žádné z předsevzetí, které si v minulosti dali, se nepodařilo splnit 13 % dotázaných. Zbývajících 20 % Čechů uvedlo, že si novoroční předsevzetí nedali nikdy.

Podle průzkumu Alberta se pro rok 2019 nechystá k žádnému předsevzetí 44 % respondentů. Podle třetiny z nich postrádá novoroční předsevzetí smysl a třetina dotázaných si myslí, že by předsevzetí nesplnila. Zbývající Češi přiznali, že se nechtějí k ničemu zavazovat, předsevzetí je nemotivuje nebo dokonce stresuje.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Analýza
Podpisem pojistné smlouvy považujeme věc za uzavřenou na mnoho let. Tak vypadá klasický scénář spojený s pojištěním nemovitosti a domácnosti. Češi zapomínají své pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat, čímž riskují, že pojistné částky po čase již nemusí stačit na krytí případných škod. Jak tedy správně pojistit svůj domov a kdy pojistnou smlouvu aktualizovat?

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru