Obchůdky s Albertem vynesly dětem z dětských domovů 600 tisíc korun

Po dvouleté covidové pauze se adventní obchůdky vrátily k tradiční podobě. Ve stáncích před obchody, ale také on-line, nabídly během adventu děti z dětských domovů originální výrobky.
Po dvouleté covidové pauze se adventní obchůdky vrátily k tradiční podobě. Foto: Albert

Díky svým dovednostem a štědrosti zákazníků utržily rekordních 590 906 korun. Výdělek využijí neziskové organizace především ke společným aktivitám či výletům, na které jim v náročné době nezbývají prostředky.

Projekt Nadačního fondu Albert se konal již pojedenácté. Jeho cílem je přiblížit dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí základy podnikání a pomoci je připravit na vstup do dospělého života. Do Obchůdků s Albertem se letos zapojilo 55 domovů a neziskových organizací z celého Česka.

„Ve vnitřních stáncích před obchody se během adventního měsíce vystřídaly téměř dvě stovky šikovných dětí, které nabízely vlastnoručně vyrobené dárky a dekorace. Do samotné přípravy, která v organizacích probíhala několik měsíců dopředu, pak ještě mnohem víc,“ popisuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.

Během prosince zavítaly děti z dětských domovů se svým vánočním stánkem kromě prodejen také do dalších prostorů, například na Ministerstvo zemědělství. Děti se tak mohly podívat na místa, na která se běžně nedostanou.

Celkově vynesly adventní Obchůdky s Albertem neziskovým organizacím bezmála 600 000 korun. Výsledek navázal na úspěšné ročníky před pandemií. „Naše velké poděkování patří zákazníkům za štědrost i čas, který dětem v obchůdcích věnovali. Společenské solidarity si v aktuální složité době nesmírně vážíme,“ dodává Kristýna Bernatová.

Výtěžek pomůže společným zážitkům

Veškerý výtěžek z prodeje putuje přímo do organizací, které s ním naloží podle vlastního uvážení. „Stalo se již tradicí, že část peněz využijeme během zimního pobytu na horách na zakoupení ski pasů pro večerní lyžování. Dále v den pauzy od lyžování jezdíme do krytého bazénu, kde vstupné rovněž pokryjeme z vydělaných peněz. Zbylé finance využijeme na občerstvení během letních aktivit,“ uvádí Jiřina Hemissi Lešková, vychovatelka z domova ve Staňkově na Domažlicku.

„Letošní obchůdky byly pro nás velmi vydařené, naše obchodování řadíme mezi nejhezčí akce na konci roku. Plno zákazníků nás podpořilo větší finanční částkou, než stál samotný výrobek. Také děti na obchůdky stále vzpomínají, ptají se, kdy zase budeme obchodovat. Celý proces od fáze příprav, výroby, až samotný prodej si maximálně užily. Zahrály si na malé prodavače a byly úžasné,“ doplňuje.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Čtyři z deseti Čechů si nespoří na penzi. Nemají na to

Průzkum
Na penzi si nespoří čtyři z deseti Čechů, nejčastěji ti, kteří ji budou mít v budoucnu nejnižší. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který pro Asociaci pro kapitálový trh ČR (AKAT ČR) uskutečnila agentura Perfect Crowd a který má redakce Finančních a ekonomických informací (FAEI.cz) k dispozici.