Obrat Alexandria Group dosáhl dvou miliard korun

Česká skupina Alexandria Group podnikatele Alexandra Pavlova, jejíž vlajkovou lodí je CK Alexandria, dosáhla po loňské akvizici polské Net Holiday plánovaného obratu dvou miliard korun. Net Holiday, nejrychleji rostoucí cestovní kancelář na polském trhu, se na tomto výsledku podílela částkou 800 mil. Kč.

Alexandria Group očekává, že v roce 2018 její obrat hranici dvou mld. Kč překročí. „Předpokládáme, že dosáhne výše 2,2 až 2,3 miliardy,“ uvedl Alexandr Pavlov.

„Na českém i polském trhu v roce 2017 akcelerovala poptávka po zájezdech,“ konstatuje Alexandr Pavlov. Pro obě země je podle něj typické i to, že nabídka last minute zájezdů byla výrazně menší než obvykle.  „Paradoxně se stávalo, že některé z nich byly i dražší, než ty koupené s předstihem,“ říká Pavlov. „Zejména v porovnání s nákupy v rámci nabídky First minute a Super First minute, které v Česku i Polsku tvoří stále vyšší procento všech prodaných zájezdů,“ dodává.

Předprodeje zájezdů, které CK Alexandria zahájila už před měsícem, jsou letos v meziročním srovnání o 30 % vyšší. Podle Alexandra Pavlova to naznačuje, že růst bude pokračovat i v roce 2018.

Kapacity jsou limitované

„V Česku příští rok očekáváme nárůst prodejů zhruba o 15 procent, v některých destinacích ale už budeme narážet na omezení, které představují limitované kapacity,“ upozorňuje ředitel marketingu CK Alexandria Petr Šatný.

Týká se to především nejoblíbenější prázdninové destinace českých rodin, Řecka. Z České republiky podle Šatného odletí příští rok do Řecka, především na jeho ostrovy, až 350 tisíc turistů. I proto tato země vede také v předprodejích.

Na dřívější úroveň se vrátí i počet prodaných zájezdů do Turecka. Šatný předpokládá, že Češi jich zakoupí kolem 150 tisíc.

„Dále poroste i zájem o Bulharsko, který stoupá dlouhodobě. Může se zvýšit až o 15 procent na přibližně 120 tisíc návštěvníků z ČR,“ předpokládá Šatný.

Na výsluní zájmu Čechů se příští rok zřejmě vrátí také Egypt a dokonce i Tunisko.

Ceny už nebudou konečné

CK Alexandria začíná v pondělí 13. listopadu distribuovat svůj katalog zájezdů na léto 2018. Stejně jako většina ostatních cestovních kanceláří ustoupila od souběžného tisku ceníků. „Ceny se totiž budou v příštím roce čím dál častěji dynamicky měnit směrem nahoru i dolů,“ vysvětluje Alexandr Pavlov.

V katalogu Alexandrie najdou její klienti mimo jiné nabídku nových klubových hotelů. „V příští sezóně jich bude už 22,“ upřesňuje Pavlov. Rozšíří se i nabídka stále populárnějších animačních programů. CK Alexandria jich v letní sezóně 2018 nabídne už pět typů.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *