Alexandria Group očekává, že v roce 2018 její obrat hranici dvou mld. Kč překročí. „Předpokládáme, že dosáhne výše 2,2 až 2,3 miliardy,“ uvedl Alexandr Pavlov.
„Na českém i polském trhu v roce 2017 akcelerovala poptávka po zájezdech,“ konstatuje Alexandr Pavlov. Pro obě země je podle něj typické i to, že nabídka last minute zájezdů byla výrazně menší než obvykle. „Paradoxně se stávalo, že některé z nich byly i dražší, než ty koupené s předstihem,“ říká Pavlov. „Zejména v porovnání s nákupy v rámci nabídky First minute a Super First minute, které v Česku i Polsku tvoří stále vyšší procento všech prodaných zájezdů,“ dodává.
Předprodeje zájezdů, které CK Alexandria zahájila už před měsícem, jsou letos v meziročním srovnání o 30 % vyšší. Podle Alexandra Pavlova to naznačuje, že růst bude pokračovat i v roce 2018.
Kapacity jsou limitované
„V Česku příští rok očekáváme nárůst prodejů zhruba o 15 procent, v některých destinacích ale už budeme narážet na omezení, které představují limitované kapacity,“ upozorňuje ředitel marketingu CK Alexandria Petr Šatný.
Týká se to především nejoblíbenější prázdninové destinace českých rodin, Řecka. Z České republiky podle Šatného odletí příští rok do Řecka, především na jeho ostrovy, až 350 tisíc turistů. I proto tato země vede také v předprodejích.
Na dřívější úroveň se vrátí i počet prodaných zájezdů do Turecka. Šatný předpokládá, že Češi jich zakoupí kolem 150 tisíc.
„Dále poroste i zájem o Bulharsko, který stoupá dlouhodobě. Může se zvýšit až o 15 procent na přibližně 120 tisíc návštěvníků z ČR,“ předpokládá Šatný.
Na výsluní zájmu Čechů se příští rok zřejmě vrátí také Egypt a dokonce i Tunisko.
Ceny už nebudou konečné
CK Alexandria začíná v pondělí 13. listopadu distribuovat svůj katalog zájezdů na léto 2018. Stejně jako většina ostatních cestovních kanceláří ustoupila od souběžného tisku ceníků. „Ceny se totiž budou v příštím roce čím dál častěji dynamicky měnit směrem nahoru i dolů,“ vysvětluje Alexandr Pavlov.
V katalogu Alexandrie najdou její klienti mimo jiné nabídku nových klubových hotelů. „V příští sezóně jich bude už 22,“ upřesňuje Pavlov. Rozšíří se i nabídka stále populárnějších animačních programů. CK Alexandria jich v letní sezóně 2018 nabídne už pět typů.