Od televize se Češi přesouvají na internet. Nejvíce sledují reality show

Čas, který lidé věnují sledování mediálního obsahu, narůstá. Od klasických televizních přijímačů se ale lidé dlouhodobě přesouvají na internet. Zájem o placené televizní kanály roste a neplatí to jenom u mladé generace, která nejčastěji konzumuje zpravodajství a filmy.

Podle statistik internetové televize Kuki patří mezi její nejsledovanější pořady reality show jako Výměna manželek a Prostřeno. Sleduje je 70 procent konzumentů Kuki. Sekundují jim se 60 procentní sledovaností seriály Ordinace v růžové zahradě, Ulice a Modrý kód. Na Kuki sleduje alespoň jeden z těchto seriálů každý druhý uživatel. Trend sledovanosti se mění pouze při velkých sportovních událostech, jako jsou olympijské hry nebo mistrovství světa v hokeji a fotbale. Po skončení sportovních akcí se uživatelé opět vrací k oblíbeným seriálům díky zpětnému přehrávání, které televize přes internet umožňují.

Pokud fanoušci seriálů a reality show v televizi zmeškají svůj oblíbený díl, hledají ho na internetu. Některé televizní stanice umožňují zhlédnutí zdarma, jinde se za službu musí platit. Podle Kuki ale 80 procentům uživatelů vadí, že v přehrávačích provozovaných soukromými stanicemi jsou reklamy ještě častější, než v běžném televizním vysílání. Nejen z toho důvodu si častěji pořizují placenou televizi přes internet.

„Zákazníci nejvíce oceňují možnost sledovat své oblíbené pořady několik dní nazpět. Často využívanou funkcí je i pozastavení nebo sledování pořadu od začátku. Televizní program si tak vytváří sami,“ uvádí výhody televizí přes internet Vladimír Tovarňák za Kuki. Obliba sledování televize přes internet navíc podle něj skokově vzrostla v dubnu letošního roku, kdy padlo omezení pro sledování českých programů v zahraničí. Sledovat filmy a seriály tak mohou uživatelé i na dovolené nebo služební cestě. „Zvýšený zájem o IPTV platformy sledujeme nejenom v době dovolených, ale také v souvislosti s přenosem vysílacích práv významných sportovních událostí na placené televize přes internet,“ upřesňuje Vladimír Tovarňák.

Oblíbenost sledování televize a preference se liší napříč různými skupinami: „Vůbec největší počet klientů máme mezi rodinami s dětmi. Důvodů je hned několik – mají připojení k internetu, chytrou televizi, chytrý telefon, notebook nebo tablet a svůj čas musí přizpůsobovat dětem. Nemohou se jim přestat věnovat, když zrovna začíná jejich oblíbený seriál. Variantou pro ně může být, že díky možnosti sledování internetové televize na více zařízeních mohou pustit svůj seriál na notebooku a ve stejný čas dětem zapnout pohádku na tabletu,“ říká Vladimír Tovarňák a pokračuje: „Televizní zpravodajství na internetu čas od času sleduje až 80 procent Čechů. Většina z nich se zatím spoléhá na streamovací aplikace televizních společností. Nejčastější překážkou pro okamžitý přechod k IPTV platformě je obava z nedostatečně rychlého internetového připojení. Obavy jsou přitom zbytečné – komu se přehraje video na YouTube, tomu bude fungovat i internetová televize.“

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru