Od věrnostní karty zákazníci očekávají jednoduchost, úsporu a jasný systém odměn

Věrnostní karty vlastní a využívá při svých nákupech stále více Čechů, přibývá jejich vlastníků i uživatelů. Průměrný zákazník disponuje deseti kartami, aktivně z nich pak využívá osm, typicky při každém svém nákupu v daném řetězci. Od věrnostního programu zákazníci očekávají úsporu ve slevách, jednoduchost, přehlednost a jasný systém odměn a benefitů.

Z výsledků aktuální studie společnosti GfK Czech vyplývá, že věrnostní programy a kluby řetězců se v České republice těší veliké oblibě. Jen za poslední dva roky počet vlastníků karet maloobchodních prodejen stoupl o více než desetinu. 94 % zákazníků aktivně používá alespoň jednu věrnostní kartu, běžně však Češi nosí v peněžence kolem deseti karet. Pro srovnání, průměrný Slovák disponuje obvykle devíti kartami, maďarský zákazník mívá věrnostních karet jen šest.

Na českém trhu jsou nejznámější a zároveň i nejrozšířenější karty řetězců, kde lidé obecně nejčastěji nakupují – tj. karty širokosortimentních řetězců, drogistických řetězů a lékáren. Podle počtu uživatelů dominuje věrnostní klub Tesco Clubcard, programy drogistických řetězců Teta a dm drogerie markt, lékárny Dr. Max a dále věrnostní programy širokosortimentních řetězců Penny Market a Billa. Pro vlastníky věrnostních karet je přitom typické jejich používání při každém nákupu.

Celkově jsou nejspokojenější zákazníci s věrnostními programy lékáren, dopravců, potravinových a drogistických řetězců. Naopak více výhrad mají nakupující ke kartám a věrnostním programům prodejen s nábytkem, čerpacích stanic a k multiklientským kartám. Právě věrnostní program a z něho plynoucí výhody jsou pro řadu zákazníků důvodem, proč preferují konkrétní řetězec. Obecně na věrnostních programech zákazníci oceňují přístup ke slevám na zboží i celý nákup, jednoduchou registraci i používání a v neposlední řadě přehledný systém výhod. Naopak hlavní bariérou účasti ve věrnostním programu je to, že zákazníkům karta nebyla nabídnuta, anebo že o věrnostním programu společnosti nic neví.

Z hlediska míry loajality zákazníků ke značce / řetězci na základě osobní zkušenosti s kartou si velmi dobře stojí dopravce RegioJet, řetězce Teta, IKEA, Dráčik, CineStar, Tesco nebo Dr. Max. Jako nejvíce inovativní vnímají zákazníci věrnostní program řetězců Teta, Tchibo a Globus.

V české populaci najdeme jak zákazníky se spíše pasívním postojem ke slevám a spotřebitelským soutěžím, tak i vyložené „fandy“ věrnostních programů. Zajímavé je, že se v případě nadšených uživatelů karet často nejedná o nízkopříjmové skupiny, jako je tomu například u promočních letáků, ale například o aktivně nakupující mladší ženy.

Zákazníci stále preferují plastové karty před mobilními aplikacemi pro věrnostní systémy. Mobilní aplikaci, ideálně sdružující více karet, používá pouze každý desátý uživatel věrnostních programů.

O výzkumu

Data pocházejí z volně prodejné studie GfK Loyalty Cards. Dotazování proběhlo v červenci 2016 metodou CAWI na reprezentativním vzorku on-line populace ČR, celkem se průzkumu zúčastnilo 700 osob ve věku od 15 do 69 let.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Vyberte si správně pojištění pro vaši cestu

Analýza
Léto už propuklo a většina lidí už má jasno v tom, jak stráví svou letošní letní dovolenou. Aktivitám, které budete v létě podnikat, by měl odpovídat nejen obsah vašeho kufru, ale i pojištění, které si na cestu uzavřete. Jaké jsou nejoblíbenější druhy dovolených a jak se na ně správně pojistit?

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru