Ojeté auto stojí průměrně kolem 200 tisíc korun

Průměrná cena inzerovaných ojetých vozů za první tři čtvrtletí letošního roku činila 198 850 korun, průměrný nájezd pak 155 027 km. Průměrné stáří vozů na konci září bylo 9,6 roku. Octavia se v září prodávala v průměru za 202 758 korun, zatím co Fabia za 108 520 korun. Vyplynulo to z analýzy trhu, kterou zveřejnil největší autobazar u nás, AAA AUTO. Průměrná cena ojetého vozidla je i podle jiné analýzy od společnosti Cebia 192 200 korun.

Ojeté auto stojí průměrně kolem 200 tisíc korun. Foto: FAEI.cz

„Loni měli zájemci o koupi ojetých automobilů možnost vybírat z celkového počtu více než miliónu vozů prostřednictvím autobazarů i soukromých inzerátů. Průměrná cena byla 192 354 Kč,“ uvedla šéfka „áček“ Karolína Topolová.

DOVÁŽÍ SE VÍCE PLECHOVEK

Společnost Cebia mapující historii mnohých vozidel zároveň letos zaznamenala další zpomalení růstu počtu dovážených ojetých vozidel. „Ojetiny se letos stále dovážejí více než vloni, ale meziroční nárůst je již nepatrný, jen 1,9 procenta. Věřím, že do konce roku se růst již zastaví. Špatnou zprávou však je, že se dovážejí stále starší ojetiny. Podíl vozidel starších 10 let činí již 54 procent. Pokud si zákazník koupí deset let staré auto a má ho dalších pět až 10 let, provozuje pak opravdu staré a v podstatě nebezpečné auto,“ tvrdí ředitel Cebia Martin Pajer. Dlouhodobě klesá podíl vozidel do 100 tisíc korun, a naopak roste podíl dražších vozidel nad 300 tisíc korun.

Průměrný počet najetých kilometrů udávaný při prodeji je letos 168 tisíc kilometrů a toto číslo dlouhodobě roste. „Děje se tak v důsledku rostoucího stáří dovážených ojetin, i proto, že více prodejců již přiznává skutečný vyšší stav najetých kilometrů. Vzhledem k průměrnému stáři prodaných vozidel, které letos přesáhlo 10 let, by však měl reálný počet najetých kilometrů přesáhnout 200 tisíc kilometrů,“ uvedl Pajer.

Podle něho je stále 40 procent průměrně stočeno o 100 tisíc kilometrů. „Pak lze dopočítat skutečný průměrný stav najetých kilometrů u prodávaných vozidel na hodnotu přesahující 208 tisíc kilometrů,“ upozornil.

U OJETIN PŘEVAŽUJE NAFTA

U ojetých vozů převažují s 59 procenty diesely, benzínové motory mají jen 39procentní podíl. U nových vozidel je poměr mezi dieselovými a benzinovými pohony téměř přesně opačný. Zatím se u ojetin prakticky neobjevují alternativní pohony, jako plyn, hybridy či elektropohony.

Průměrná doba prodeje ojetiny se zkrátila z 64 dní na 59 dní a 83 procent nabízených ojetin se prodá do dvou měsíců. Z pohledu prodávaných značek převažuje zájem o vozy Škoda, ale stále více se v ojetinách prosazují korejští výrobci.

Nejinzerovanější ojeté vozy na českém trhu v srpnu 2017

  1. Škoda Fabia
  2. Škoda Octavia
  3. Volkswagen Passat
  4. Volkswagen Golf
  5. Škoda Superb
  6. Ford Focus
  7. BMW 3
  8. Ford Mondeo
  9. Volkswagen Touran
  10. Audi A4

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Ekonomika

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.