Opravdu prostojíme ve frontě na poště až deset dnů ročně?

Názor
Až deset dnů ve frontě na poště prý ročně strávíme čekáním na vyzvednutí dobírky z internetových e-shopů, které spadají pod skupinu Mall Group. Firma to tvrdí ve své tiskové zprávě, v níž se snaží propagovat novou finanční službu odložené platby Mall Pay, která má ambici konkurovat tradiční a mezi zákazníky oblíbené dobírce.
Českou poštu můžeme vinit z mnohého, ale nemůžeme ji klást za vinu vše. Na dobírku od České pošty si nemusíme vystát frontu jen na pobočce pošty. Foto: wikimedia.org

Podle zprávy prý ročně prostojíme ve frontách při čekání na vyzvednutí dobírky více než týden a za dobírku, jako platební metodu, prý ročně zaplatíme asi 600 korun. „Jde o interní průzkum, který jsme realizovali ve spolupráci s ČSOB o nákupních preferencích v Česku,“ vysvětlila na dotaz redakce FAEI.cz mluvčí Mall Group Táňa Lálová s tím, že celkový počet respondentů průzkumu – uživatelů internetu starších 18 let – byl 4000 osob.

„Čerpáme z průzkumu a z vlastních dat,“ vysvětlila mluvčí skupiny Lálová: „Více než jednou týdně nakupuje 43 % zákazníků Mall.cz a více než polovina z nich využívá pro nákupy dobírku. V průzkumu jsme se ptali na jejich průměrnou dobu strávenou čekáním na poště a více než polovina lidí čeká opakovaně přes 30 minut. Pokud si každou objednávku na dobírku vyzvedávají na poště, poté ročně stráví čekáním od 5 do 10 dní.“

PSALI JSME:
Dobírkou platí 34 procent zákazníků e-shopů. A služby České pošty jich využívá ještě víc

Spočítali jsme to

Zkusili jsme si to v redakci spočítat. Deset dnů ve frontě na poště při čekání na vyzvednutí dobírky představuje 240 hodin. Loňský rok měl 250 pracovních dnů, což by znamenalo, že zákazníci Mall.cz, kteří si vybrali dobírku jako způsob platby a doručení objednaného zboží, každý pracovní den stáli na poště ve frontě necelou hodinu, aby si vyzvedli svou zásilku od Mallu na dobírku.

Ale i kdy tomu tak u zákazníků prodejních webů skupiny Mall opravdu bylo, určitě by nemělo být toto zjištění paušalizována na chování každého z nás. Takový postup totiž poněkud připomíná někdejšího britského premiéra Churchilla, který údajně nevěřil průzkumům, které si sám „neovlivnil“.

PSALI JSME:
Doručování zásilek. Jak jsme spokojeni se službami České pošty?

Česká pošta fakt nemůže za všechno

Tu můžeme vinit z mnohého, ale nemůžeme ji klást za vinu vše. Na dobírku od České pošty si nemusíme vystát frontu jen na pobočce pošty. Kromě „Balíku na poštu“ existuje i „Balík do ruky“. A podle loňské analýzy společnosti Shoptet, na jejíž platformě běží v Česku 13 000 e-shopů (v ČR jich je aktuálně přes 40 tisíc – pozn. red.), využívá dobírku 34 procent zákazníků tuzemských e-shopů. A podle dalšího průzkumu je podíl České pošty na všech dodaných zásilkách z internetových obchodů 36 %.

Ale není tu jen Česká pošta, tak třeba Zásilkovnu a Uloženku využívá podle průzkumu společnosti GfK 19 procent on-line kupujících a dalších 14 % zákazníků využívá službu PPL. A všechny tyto služby umožňují dobírku. „Svádět“ tedy dobírku jen na Českou poštu není ani fér, ani objektivní.

Bezúročná platební metoda Mall Pay je však na konfrontaci s dobírkou postavena – jako moderní a preferovaná platební metoda. O tom, jaké jsou pravděpodobné motivy skupiny Mall, jsme již psali. I o tom, že internetoví prodejci nemají dobírku rádi, protože zákazníci si ji nemusí převzít a obchodníkům tak vzniká ztráta. Zoot by o tom mohl vyprávět.

PSALI JSME:
Může bezúročná odložená platba nahradit tradiční dobírku? Mall Pay „vrtí psem“, jak se dá

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Spotřebitel

Posvítí nám semafor na cestu ke zdraví?

Snaha usnadnit spotřebitelům orientaci v obalech, aby se nenechali zmást líbivými obrázky a lákavými tvrzeními. Systém, který nám pomůže v boji s nezdravými stravovacími návyky. To zní jako krok, proti němuž není …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.