Oriflame slaví 30 let v Česku, svou hlavní úlohu vidí v podpoře podnikání žen

Švédská značka Oriflame slaví letos 30 let na českém trhu. Firma s více než padesátiletou tradicí začínala v České republice hned v roce 1990, kdy u nás byla zahraniční kosmetika luxusním a nedostatkovým zbožím. Z desítky nabízených produktů se stala tisícovka, záběr se rozšířil i mimo kosmetiku a parfémy.
Ilustrační foto: Pixabay.com

V posledních letech se společnost profiluje nejen prostřednictvím svých členů prodávajících kosmetiku, ale také postupným přechodem do online prostředí. Do toho vstoupil koronavirus a celý proces uspíšil. Hlavním cílem společnosti však i v současné době zůstává podpora vlastního podnikání, hlavně žen. Nyní k vlastnímu podnikání pomáhá téměř 80 tisícům žen v České republice a na Slovensku.

Začátky Oriflame u nás byly trochu punkové. „Zahraniční kosmetika byla na počátku 90. let v České republice téměř nedostupná, teprve se k nám dostávala. Měli jsme jeden katalog na celý rok a nejvíc práce bylo tehdy s distribucí, tedy aby se produkty dostaly včas ke všem zákazníkům. Logistika, jak ji známe dnes, tehdy neexistovala. Prodejci si v té době sami jezdili pro zboží a kosmetiku pak sami nosili svým zákazníkům. Mnoho z nich ale v průběhu prvních let vybudovalo velké byznysy a doteď podniká,“ popisuje první roky ředitel společnosti Oriflame pro Českou republiku a Slovensko Ivo Kalík.

Dnes je doba mnohem rychlejší. Nové katalogy s výrobky přicházejí každé tři týdny, rozvinula se logistická síť. Důraz na osobní kontakt se sice mění, ale i nadále zůstává pro Oriflame klíčový. „Akceleroval to covid-19. Jsme firma, která je založená na vztazích, a pandemie urychlila náš posun do digitálu. Prodáváme nyní více přes web, intenzivněji komunikujeme na sociálních sítích a máme pro naše členy novou aplikaci. Osobního kontaktu se však nechceme vzdát, do budoucna chceme osobní přístup, kdy si lidé vše mohou vyzkoušet a takzvaně osahat, a rychlost online prostředí ještě více propojit,“ prozrazuje Ivo Kalík.

Ženy podnikatelky i důraz na udržitelnost

Oriflame má v Česku a na Slovensku 80 tisíc členů, kteří se v různé intenzitě věnují prodeji švédské kosmetiky a dalších přípravků. Loňské tržby v České republice přesáhly 530 milionů korun, na Slovensku to bylo přes 15 milionů eur.

Oriflame i v době koronaviru nejvíc investuje do rozvoje lidí. „Naším hlavním úkolem je pomoci rozjet vlastní podnikání, podpořit vedlejší příjem domácností. A to hlavně ženám. Často začínají s prodejem našich produktů jen v rámci známých, mnoho z nich si ale nakonec vybudovalo vlastní byznys. A my je v tom, aby byly svými vlastními šéfkami, podporujeme. Chceme, aby to byly ony, kdo rozhodují, kdy budou pracovat a kdy se věnovat rodině,“ říká Kalík.

Právě to je podle něj jedna z největších výhod, kterou firma nabízí. „Zkrácené úvazky, přizpůsobení pracovní doby pro ženy s rodinami, to všechno je v českých firmách v současné době velmi omezené. A mnoho žen se podnikání na vlastní pěst bojí, protože zejména začátky, než si to všechno člověk osahá, jsou těžké. Oriflame jim nabízí zázemí do startu a také investuje do jejich vzdělání,“ doplňuje Ivo Kalík.

Neplatí však, že by se firma soustředila pouze na ženy. „Dámy na práci pro Oriflame láká spojení krásy a přivýdělku, to ale neznamená, že cílíme jen na ženy. Mezi našimi nejúspěšnějšími členy, takzvanými lídry, jsou dva muži,“ říká Kalík.

Kromě lidí sází firma také na inovace a udržitelnost. Po celém světě zaměstnává více než stovku vědců, kteří se podílejí na výzkumu a vývoji nových produktů. Mezi ty už dlouho nepatří pouze pečující a dekorativní kosmetika, Oriflame má také například portfolio wellness produktů, které roste dvouciferným tempem. „V naší firmě se řídíme filozofií ‚Beauty by Sweden‘, což znamená, že vše, co děláme, musí být v souladu nejen s vnější krásou, ale i s tou vnitřní, a respektujeme i naše okolí. Jako švédská společnost máme blízký vztah k přírodě a hlavně udržitelnosti, zejména k udržitelnosti zdrojů. Soustředíme se na ingredience, které nepoškozují životní prostředí, obnovitelné zdroje i udržitelné materiály. Máme výhodu, že jsme oproti konkurenci začali dříve, a tak máme už několik let náskok, například u používání rostlinných výtažků,“ dodává ředitel.

×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Antigenní testy jednou týdně jsou fajn, ale nezachytí počátek covidu

Rozhovor
Odborníci kritizují antigenní testy, protože ze své povahy nemocné primárně na vrcholu infekce, ale nezachytí počáteční stádium. „Nejen naši odborníci preferují raději PCR testy, které jsou přesnější, protože přímo detekují přítomnost virové RNA a odhalí tak nákazu již mnohem dříve,“ říká v rozhovoru pro FAEI.cz šéfka krevních laboratoří Synlab Kateřina Bílly Danyšová.
Rolovat nahoru