Osm z deseti uživatelů internetu používá sociální sítě denně

Zatímco v loňském roce používalo sociální sítě denně celkem 69 % českých uživatelů internetu, v roce 2018 už je to 80 % z nich. Vyplývá to z průzkumu AMI Digital Index, který v dubnu letošního roku realizovala společnost AMI Digital ve spolupráci s agenturou STEM/MARK. Mírně se také meziročně zvýšila deklarovaná doba, kterou uživatelé na sociálních sítích v průměru tráví, a to ze 144 na 149 minut denně.

„Výsledky průzkumu AMI Digital Index ukazují, že už tak významný čas, který uživatelé tráví na sociálních sítích, dále roste,“ uvedl Marek Stránský, Managing Partner skupiny AMI Communications. „Je to v první řadě dáno stále se rozšiřujícím obsahem, který sociálních média nabízí, ale přispívá k tomu i růst onlinové gramotnosti v populaci a také nové formáty, jako například instagramové a facebookové Stories nebo Whatsapp Status.”

Nejznámějšími a nejnavštěvovanějšími sociálními médii zůstává i nadále dvojice YouTube a Facebook, které zná zhruba 98 % respektive 99 % uživatelů internetu, výrazně však za poslední rok narostl Instagram. Jeho znalost se meziročně zvýšila o jedenáct procentních bodů, z 81 % v roce 2017 na 92 % v letošním roce.

„Premiantem mezi sociálními sítěmi je v poslední době právě Instagram. Aktuálně je trojkou na trhu a novým formátem Instagram Stories se mu daří oslovovat mladší cílovou skupinu a současně zvyšovat aktivitu stávajících uživatelů, což je pro sociální sítě klíčový faktor,“ uvedl ředitel AMI Digital Vladan Crha.

Osobní zkušenost s Instragramem deklaruje 46 % uživatelů internetu, což je o šest procentních bodů více než v loňském roce. Instagram také respondenti využívající jiná nebo žádná sociální média nejčastěji zmiňovali jako sociální síť, jejíž užívání v budoucnosti nevylučují. Zjevně tedy ještě nevyčerpal svůj růstový potenciál.

Podle průzkumu nyní přispívá na Facebook alespoň několikrát měsíčně celkem 59 % jeho českých uživatelů oproti 61 % v roce 2017. Dominance Facebooku tak stále trvá, na druhé místo se však vyšvihl Instagram, na který svůj příspěvek alespoň několikrát za měsíc dává již 44 % uživatelů, což je znatelný nárůst ve srovnání s loňskými 28 %.

Sběr dat pro AMI Digital provedla agentura STEM/MARK. Průzkum proběhl formou online dotazníku na vzorku 511 osob ve věku 15-59 let. Výzkum srovnával údaje na začátku dubna 2017 a 2018. Podle údajů NetMonitoru z března 2018 existuje v ČR už 7,77 milionů reálných uživatelů internetu starších 10 let.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.