![](https://faei.cz/wp-content/uploads/2023/04/depositphotos-244659322-l-1024x576.jpg)
Oživující se čínský spotřebitel je hnací silou pokračujícího překonávání výkonnosti evropského sektoru luxusního zboží, od LVMH po Burberry. Mělo by to také podpořit poptávku po komoditách, kde je Čína největším světovým odběratelem, z čehož těží společnosti od Rio Tinto po Anglo American.
Čínská ekonomika vzrostla v prvním čtvrtletí o více než očekávaná 4,5 procenta díky oživení místního spotřebitele, zatímco čínské maloobchodní tržby se v březnu odrazily ode dna o 10,6 procenta díky silné poptávce.
Čína je druhou největší světovou ekonomikou s podílem 19 procent na celosvětovém hrubém domácím produktu (HDP) a je jedinou velkou ekonomikou, která podle prognózy poroste v letošním roce více než v roce minulém. To je velká pojistka proti globální recesi.
Autor je stratég pro globální trhy společnosti eToro
(Redakčně upraveno)
Ilustrační foto: Depositphotos.com