
Nová půjčka, kterou banka nazvala Expres Home, je úvěrem na bydlení do výše 1,5 milionu korun, úrokem od 4,49 procenta ročně, splatností až 25 let a bez zajištění nemovitostí. Pokud se chytáte na rekonstrukci, výstavbu anebo pořízení družstevního bydlení, je nova půjčka možným řešením finančních potřeb a současně výzvou pro poskytovatele dosavadních možností.
Půjčka totiž umožnuje okamžité čerpání a přístup k penězům bez nutnosti předem dokládat účel půjčky. „Tím se odlišuje od překlenovacích úvěrů stavebních spořitelen, které komplikovaně kombinují stavební spoření a splácení úvěru a jsou na ně kladeny velké byrokratické nároky z pohledu právní regulace,“ vysvětlila banka v tiskové zprávě.
Expres Home je rovněž výrazně levnější než běžný spotřebitelský úvěr a umožňuje rozložit splácení na mnohem delší dobu, a tím výrazně snížit měsíční splátku. A na rozdíl od hypotéky, která může nabídnout nižší úrokovou sazbu, nevyžaduje zajištění nemovitostí. Jedinou nevýhodou nové půjčky je, že ji nelze sjednat online, což je u banky, které si na právě „onlajnu“ roky staví svoji image, s podivem.
Moneta ale upozornila, že pokud bude mít nová půjčka úspěch, přidá i online kanály. Zatím je ale pro zájemce o půjčku nezbytné osobně navštívit některou ze 124 poboček banky a doložit dva doklady totožnosti. Příjem si banka ověří automaticky z běžného účtu klienta. Čerpání prostředků je možné ihned po posouzení úvěruschopnosti a podpisu smlouvy.
Pokud bychom půjčku Expres Home konfrontovali s průměrnou lednovou úrokovou sazbou tuzemských hypoték, jak o ní informovala společnost Broker Consulting ve svém Indexu hypotečních úvěrů, pak je úvěr od Monety o sedm setin procentního bodu dražší. Průměrná úroková sazba hypoték se totiž podle indexu v lednu snížila na 4,92 procenta ročně.
A na závěr jsme si připravili, poněkud netradičně, blahopřání oslavenci. Česká spořitelna informovala o své komunikační kampani ke svému 200. výročí s názvem „Věk je jen číslo“. „Chceme poukázat na fakt, že není důležité, kolik nám je, ale na kolik se cítíme, jak přemýšlíme, jak přistupujeme k životu, jednotlivým výzvám a překážkám,“ uvedla Monika Hovorková, šéfka značky a komunikace banky.
POZNÁMKA REDAKCE: Tento článek nebyl vygenerován pomocí umělé inteligence (AI) ani ve spolupráci s ní.