Pozitivní je, že pandemie funguje jako katalyzátor digitální transformace, která se tím výrazně urychluje. Pandemie covid-19 si vyžádala, aby podniky takřka přes noc vstoupily do téměř plně digitálního světa.
Technická oddělení na celém světě se nyní potýkají s rostoucí poptávkou a vzrůstajícím tlakem na urychlení strategie digitální transformace.
Musí poskytnout zákazníkům a zaměstnancům pracujícím na dálku kvalitní digitální servis v době, kdy přežití organizace spočívá na jejich bedrech.
Výzkum AppDynamics odhaluje, že IT pracovníci zažívají tlak ze všech stran, když musí najednou velkému počtu zaměstnanců zpřístupnit práci z domu, zvládat rostoucí zátěž na své sítě a aplikace a zajistit bezpečnost všech informačních technologií, přičemž na sebe navíc přebírají nové role a odpovědnosti.
Výzkum zdůrazňuje, že většina organizací (95 %) během pandemie změnila své technologické priority a 88 % IT pracovníků uvádí, že digitální zákaznická zkušenost je nyní na prvním místě.
IT pracovníci však uvádí, že pro takovou změnu priorit nemají k dispozici potřebné zdroje ani podporu, 80 % z nich přitom má pocit, že nemohli poskytnout optimální zákaznickou zkušenost, protože postrádali dostatečný vhled do výkonu svých IT řešení.