PayPal: Hry jsou velký byznys

Společnosti PayPal a SuperData nedávno dokončily hloubkový průzkum online nákupů digitálních služeb mezi 25 tisíci respondenty na 25 trzích (včetně České republiky). Průzkum odhalil zajímavé postřehy o chování hráčů. PayPal patří ve světě počítačových her k poskytovatelům řešení pro obchodníky i spotřebitele.

Hry se na globálním ročním objemu plateb přes PayPal podílejí částkou 12 miliard dolarů, oproti roku 2017 tak zaznamenaly nárůst o více než 23 %. Respondenti průzkumu z celého světa označili PayPal za preferovaný způsob platby za herní obsah. K této volbě je vede snadné používání a rychlost platby.

  • Počítačové hry představují v globálním ročním objemu plateb prostřednictvím služby PayPal částku 12 miliard dolarů, oproti roku 2017 tak zaznamenaly nárůst o více než 23 %.
  • Ženy v globálním měřítku tvoří 47 % všech online hráčů, v České republice je jich 33 %.
  • Celých 47 % Čechů dává přednost nákupu digitálních verzí her proto, že nemusejí opouštět pohodlí domova, pro 46 % je důvodem k nákupu digitálních her nižší cena.
  • 65 % z českých hráčů, kteří streamují přenosy ze svých her, nedostává za svou práci na herním videoobsahu zaplaceno. To je podstatně víc než v Maďarsku či Polsku, kde je takových hráčů 57 %.

Jaké hry mají Češi nejraději?

Podle zmíněného průzkumu společností PayPal a SuperData Čechy hodně baví akční hry. 45 % českých hráčů uvádí, že v posledních třech měsících hráli hru akčního typu. Těsné druhé místo v tomto souboji patří střílečkám: v posledních třech měsících si je podle svých slov zahrálo 44 % Čechů. Co se týče struktury a obsahu her, mají čeští hráči (43 %) rádi hry s průvodcem („walkthrough“). Tento typ her obsahuje různé prvky videa, které hráčům pomáhají se zvládnutím konkrétních úkolů, takže hru snáz úspěšně dokončí. Mimo to si Češi užívají zábavné nebo humorné hry: 35 % respondentů uvedlo, že někdy sledují klipy nebo videomontáže z her zaznamenaných jinými hráči. Takový obsah bývá nejčastěji dabovaný nebo sestříhaný. Pokud jde o živě streamovaný obsah nebo hry ve formě videa na vyžádání, sleduje je v globálním měřítku 45 % účastníků průzkumu. V Česku je ovšem takových hráčů podstatně méně a znatelný pokles je v tomto segmentu vidět také v dalších zemích střední Evropy: podobný obsah pravidelně sleduje jen 23 % Čechů, 40 % Maďarů a 34 % Poláků.

Motivace: Co podněcuje české hráče k hraní?

Z průzkumu vyplynulo, že zájem o konkrétní typy online her se liší podle věku respondentů. Mladší publikum od hry očekává okamžité uspokojení: hráči z věkové kategorie 18–34 let například vyhledávají videa „Let’s Play“ se záznamy, které je provedou úskalími hry, častěji (ve 48 % případů) než starší hráči (28 %).

Nasazení: Kolik času lidé hraním stráví a kolik peněz utratí?

Podle údajů společností PayPal a SuperData se evropští hráči počítačovým hrám věnují buď každý den (35 %), nebo zhruba 1–3× týdně (29 %). V počtu hráčů, kteří se hraním baví každý den, přitom Evropa za zbytkem světa zaostává a je poslední. Nejvíce každodenních hráčů žije v oblasti Středního východu a Afriky. Čeští hráči jsou podle času věnovaného hraní rozděleni v zásadě rovnoměrně: 25 % uvádí, že hrají v kuse 1–2 hodiny, shodné procento tvrdí, že na jeden zátah prosedí u her 2–4 hodiny. Déle než 4 hodiny najednou stráví u hry 24 % nadšenců.

Pokud jde o finanční investice do her, největší podíl (zhruba pětinový) mají mezi Čechy hráči, kteří v posledních třech měsících za nákupy her ze svých oblíbených zdrojů online obsahu utratili mezi jedním a dvěma tisíci korun. Například ve Spojených státech mají přitom největší podíl (22 %) hráči, kteří za stejné období utratí ekvivalent přibližně 650 korun.

Přístup: Na jakých zařízeních hrajeme?

Z dalšího zajímavého zjištění z průzkumu společností PayPal a SuperData o chování hráčů vyplývá, že čeští uživatelé drží krok s globálními trendy a přecházejí na mobilní zařízení. Herní obsah na mobilních zařízeních pravidelně otevírá 61 % Čechů. Významný podíl ale v Česku stále mají i hráči, kteří hrají na noteboocích (53 %) a stolních počítačích (58 %). V globálním porovnání s návyky hráčů po celém světě Češi i dnes upřednostňují klasické hraní na stolním počítači výrazněji než jejich kolegové v jiných zemích a oblastech. Ve světovém srovnání dokonce čeští hráči pravidelně ke hře využívají stolní počítače dvakrát častěji.

Metodika

Studie byla provedena na 25 trzích po celém světě mezi přibližně 25 tisíci respondenty z řad spotřebitelů (zahrnovali reprezentativní národní vzorky online populace nad 18 let). Odpovědi byly shromažďovány prostřednictvím online dotazníku. Průzkum probíhal od února do března 2018.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Letní tábory pro děti už stojí skoro stejně, jako dovolená u moře

Průzkum
Pobyt v chatce nebo ve stanu v českých luzích a hájích je mnohdy srovnatelný s cenou levnějších zájezdů k moři. Třetina rodičů očekává, že si letos za letní tábor pro své děti připlatí k moři. Každý pátý rodič počítá, že za svou dceru nebo syna zaplatí více než deset tisíc korun. Ukázalo šetření společnosti Provident Financial, který mají Finanční a ekonomické informace (FAEI.cz) k dispozici.