Zatímco v dubnu loňského roku bylo v České republice registrováno 22 921 nových automobilů, v dubnu letošního roku byl hlášen propad o 53,4 procenta. Nově bylo registrováno pouze 10 679 vozidel. Situace na úrovni celé Evropské unie byla ještě horší. Loňský duben bylo registrováno 1 143 046 automobilů, letošní duben došlo k propadu o 76,3 procenta a bylo registrováno pouze 270 682 nových vozů.
Nejhorší situace nastala v Itálii, kde v dubnu letošního roku bylo registrováno pouze 4 279 nových automobilů, což představuje meziroční propad o 97,6 procenta. Podobně špatné výsledky hlásí i Španělsko a Irsko. Naopak nejnižší meziroční propady nových registrací hlásí Dánsko, Švédsko a Finsko. I v těchto zemích však došlo k útlumu prodejů nových automobilů o více než třetinu.
Při porovnání dubnových výsledků jednotlivých koncernů je zřejmé, že si nejhůře vedl koncern FCA Group, kterému se na trhu Evropské unie meziročně propadly registrace o 87,7 procenta. Do tohoto koncernu spadá značka Fiat, která je populární v Itálii. Ta patří mezi nejvíce postižené země pandemií koronaviru.
Naopak značka Škoda z koncernu VW Group ohlásila jeden z nejnižších propadů v registracích. Přesto v dubnu letošního roku registrovala Škoda v rámci Evropské unie pouze 20 007 nových automobilů, což představuje meziroční pokles o 64,6 procenta.
Autor je hlavní ekonom společnosti BH Securities
(Redakčně upraveno)
Nové auto je nejhorší investice.Pryč je doba Favorita nebo Felicie kdy se jen jezdilo a jednou za rok jsem si vyměnil olej v motoru.Dnes se jen jezdí se vším do servisu a pořád se platí a platí.Raději jsem koupil elektrické kolo a mám klid.
Ano máte pravdu ,platí se a vysoké částka. Zrovna včera výměna brzdové kapaliny tisíc pět set korun. To už je nestydatost. Asi taky přejdu na elektrokolo.
To je sranda suma. Dokonce bych řekl, že je docela v relaci, když si vezmu cenu kapaliny a všechny operace, které by se měly provést. I takovéto věci si délám sám, protože po letitých zkušenostem nevěřím, že mi to i autorizák udělá poctivě.
Nejvíc přestřelené jsou výměny oleje a fitrů. Na konkrétní obytný Fiat Ducato mi řekli, že to bude stát 13000Kč. Když jsem vyvalil oči a zalapal po dechu, tak mi přijímací technik sdělil, že používají značkový olej Selenia a kvůli obytkám si museli pořídit drahý velký zvedák. Tak jsem jel domů, olej jsem si koupil značková a lepší, filtry Bosch v Německu a udělal si to sám. Vůbec to nemusí na zvedák a materiál mě nestál ani dva tisíce. A měl jsem to za hodinu hotové.
To je sranda suma. Dokonce bych řekl, že je docela v relaci, když si vezmu cenu kapaliny a všechny operace, které by se měly provést. I takovéto věci si délám sám, protože po letitých zkušenostem nevěřím, že mi to i autorizák udělá poctivě.
Nejvíc přestřelené jsou výměny oleje a fitrů. Na konkrétní obytný Fiat Ducato mi řekli, že to bude stát 13000Kč. Když jsem vyvalil oči a zalapal po dechu, tak mi přijímací technik sdělil, že používají značkový olej Selenia a kvůli obytkám si museli pořídit drahý velký zvedák. Tak jsem jel domů, olej jsem si koupil značková a lepší, filtry Bosch v Německu a udělal si to sám. Vůbec to nemusí na zvedák a materiál mě nestál ani dva tisíce. A měl jsem to za hodinu hotové.
Kapitalismus na rád lidi za idioty. A Ti mu to žerou i s navijákem. Automobilky pritom vedou. Bylo načase pro ne dopadnout na hubu