Počátkem roku 2018 používalo internetové bankovnictví 65 procent lidí

Internetové bankovnictví je standardním prostředkem pro ovládání a kontrolu financí pro dvě třetiny Čechů, podíl jeho uživatelů už ale nějakou dobu neroste. Zatímco v roce 2012 využívalo internetové bankovnictví 48 procent lidí, a v roce 2015 jich bylo již 67 procent, během posledních dvou let již další nárůst není patrný.

Mobilní bankovnictví

Zatímco internetové bankovnictví stagnuje, mobilní bankovnictví zažívá boom. V roce 2012 ho využívala jen 2 procenta lidí, počátkem roku 2018 to bylo již 16 procent. Vyšší využívání této formy obsluhy či kontroly svého účtu zaznamenáváme mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem.

„Vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů smartphonů a také díky tomu, že již dospěla či dospívá generace je narozená do ‚digitální reality‘, je tento vývoj pochopitelný. Původní strach z využívání mobilních telefonů pro správu financí byl odsunut do pozadí uživatelskou přívětivostí této možnosti, která je důležitá zejména pro nejmladší generaci,“ říká Kristina Hanušová, Head of Marketing Efficiency.

Platební karty

Uživatelů debetních karet přibývá v posledních letech podstatně pomaleji než dříve. Již v roce 2012 využívalo debetní kartu v české měně 74 procent lidí, do roku 2018 jejich podíl narostl jen o 6 procentních bodů na dnešních 81 procent. Na tomto čísle mají značný a výrazně rostoucí podíl bezkontaktní karty. Zatímco v roce 2014 je mělo 39 procent lidí, na počátku roku 2018 to bylo už 69 procent. „Je zjevné, že důvěra zákazníků v ezkontaktní technologie je vyšší než dříve, takže lze předpokládat, že jsou do budoucna připraveni posunout se ještě o krok dál a začít pro bezkontaktní platby více využívat i další typy nositelných zařízení, například mobilní telefony,“ dodává Kristina Hanušová.

Využívání kreditních karet se dlouhodobě, jen s malými meziročními výkyvy, pohybuje okolo 15 procent. Nejčastěji je mají lidé mezi 30 a 49 lety. V této věkové skupině je více než 20 procent jejich uživatelů, zatímco z lidí pod 30 let je využívá jen každý desátý.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

V tendru na PR komunikaci ING Bank uspěl Havas

ING Bank na základě výsledků tendru na PR služby v České republice svěřuje nově podporu PR komunikace agentuře Havas. Spolupráce zahrnuje oblast public relations a propojení na další komunikační disciplíny, zejména sociální média, CSR a pořádání eventů.

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Nejčastěji škodí voda. Češi podceňují pojištění svých domovů

Analýza
Podpisem pojistné smlouvy považujeme věc za uzavřenou na mnoho let. Tak vypadá klasický scénář spojený s pojištěním nemovitosti a domácnosti. Češi zapomínají své pojistné smlouvy pravidelně kontrolovat, čímž riskují, že pojistné částky po čase již nemusí stačit na krytí případných škod. Jak tedy správně pojistit svůj domov a kdy pojistnou smlouvu aktualizovat?

Investice s vůní benzínu

Kouzlu vozů z dob minulých podléhá stále více lidí, kteří shánějí hlavně socialistické veterány. V tom jim už rok …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru