Počátkem roku 2018 používalo internetové bankovnictví 65 procent lidí

Internetové bankovnictví je standardním prostředkem pro ovládání a kontrolu financí pro dvě třetiny Čechů, podíl jeho uživatelů už ale nějakou dobu neroste. Zatímco v roce 2012 využívalo internetové bankovnictví 48 procent lidí, a v roce 2015 jich bylo již 67 procent, během posledních dvou let již další nárůst není patrný.

Mobilní bankovnictví

Zatímco internetové bankovnictví stagnuje, mobilní bankovnictví zažívá boom. V roce 2012 ho využívala jen 2 procenta lidí, počátkem roku 2018 to bylo již 16 procent. Vyšší využívání této formy obsluhy či kontroly svého účtu zaznamenáváme mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem.

„Vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů smartphonů a také díky tomu, že již dospěla či dospívá generace je narozená do ‚digitální reality‘, je tento vývoj pochopitelný. Původní strach z využívání mobilních telefonů pro správu financí byl odsunut do pozadí uživatelskou přívětivostí této možnosti, která je důležitá zejména pro nejmladší generaci,“ říká Kristina Hanušová, Head of Marketing Efficiency.

Platební karty

Uživatelů debetních karet přibývá v posledních letech podstatně pomaleji než dříve. Již v roce 2012 využívalo debetní kartu v české měně 74 procent lidí, do roku 2018 jejich podíl narostl jen o 6 procentních bodů na dnešních 81 procent. Na tomto čísle mají značný a výrazně rostoucí podíl bezkontaktní karty. Zatímco v roce 2014 je mělo 39 procent lidí, na počátku roku 2018 to bylo už 69 procent. „Je zjevné, že důvěra zákazníků v ezkontaktní technologie je vyšší než dříve, takže lze předpokládat, že jsou do budoucna připraveni posunout se ještě o krok dál a začít pro bezkontaktní platby více využívat i další typy nositelných zařízení, například mobilní telefony,“ dodává Kristina Hanušová.

Využívání kreditních karet se dlouhodobě, jen s malými meziročními výkyvy, pohybuje okolo 15 procent. Nejčastěji je mají lidé mezi 30 a 49 lety. V této věkové skupině je více než 20 procent jejich uživatelů, zatímco z lidí pod 30 let je využívá jen každý desátý.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Firmy dokáží generovat nové nápady, ale nedokáží je uvádět do praxe

Studie Cass Business School a společnosti VMware odhaluje problémy, se kterými se podniky potýkají při realizaci inovací. Neschopnost přetavovat nápady v nové produkty, služby a strategie potřebnou rychlostí vystavuje firmy riziku selhání. Vyplývá to z nové studie, kterou zpracovala ekonomická škola Cass Business …

Světové ekonomické fórum ocenilo továrnu Rakona jako výrobní podnik budoucnosti

Na základě roční studie zkoumající více než 1000 provozoven zvolilo Světové ekonomické fórum rakovnický závod Rakona společnosti P&G jako jednu z 9 pokročilých továren – průkopníků 4. průmyslové revoluce. Závod Rakona byl oceněn především díky jeho komplexní synchronizaci: webová analytická simulace s možností …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru