Pomáhat Nadaci Terezy Maxové dětem nás baví, říká Radek Sedlář

Rozhovor
Letošní už šestý ročník charitativní akce Nadace Terezy Maxové dětem Hýbejte se s Tearibearem dostalo i kvůli koronaviru novou podobu. Místo běhání či chůze na jednom vybraném místě se mohou zájemci, kteří chtějí pohybem pomoci znevýhodněným dětem, zapojit do projektu kdekoli – stačí si jen stáhnout aplikaci Strava a zaregistrovat se na webu tearibear.cz.
Tereza Maxová s Tearibearem. Foto: Nadace Terezy Maxové dětem

Za každý zaznamenaný kilometr věnují partneři akce deset korun. „Je zcela přirozené a určitě správné pomáhat těm, kteří to potřebují. A pomáhat prostřednictvím takových akcí, jako je Teribear, nás navíc baví,“ říká Radek Sedlář, ředitel Retailové sekce banky ING Česká republika, která s nadací spolupracuje dlouhodobě.

Radek Sedlář už více než dva roky působí na pozici ředitele Retailové sekce banky ING Česká republika. Je zároveň součástí řídícího týmu, který má ve vybraných evropských zemích na starosti digitální transformaci ING. Před nástupem do ING působil mnoho let na několika řídících pozicích v různých pobočkách skupiny Citigroup. Věnoval se řízení retailového byznysu v Citibank nejen v Česku, ale také v Rusku či Maďarsku, včetně digitální transformace banky či odpovědnosti v oblasti velkých M&A transakcí. Foto: ING ČR

Banka ING podporuje již poněkolikáté charitativní happening Hýbejte se s Teribearem, který pořádá Nadace Terezy Maxové dětem. Proč jste si vybrali pro podporu zrovna tuto akci?
Nadaci Terezy Maxové dětem podporujeme již více než patnáct let. A když před pěti lety přišla Nadace s nápadem běhu pro Teribeara, nemohli jsme u toho nebýt. Od té doby se každý rok zapojujeme jak finančně, tak i vlastním pohybem.
Rádi jsme podpořili i letošní, virtuální ročník. I s ohledem na současnou nelehkou dobu s pandemií Covid, která je složitější také pro ty, kteří právě tuto pomoc potřebují.
Samozřejmě nám chybí osobní setkání se všemi lidmi, kteří si v minulých letech přišli na jedno místo společně zaběhat, projít se, nebo třeba s dětmi jen vyplnit finanční kvíz na náš stánek.
Nebo si s námi aspoň dát naši oranžovou zmrzlinu. Důležité je ale i jen to, že se všichni hýbeme, sportujeme a zároveň pomáháme těm, kteří to velmi potřebují.

Tento happening je založený na sbírání kilometrů svým vlastním pohybem, ať už během nebo chůzí. Zapojit se můžou i firemní týmy, má tento tým i vaše banka? Kolik jste v loňském roce nasbírali kilometrů?
Na Teribearu máme svůj tým každý rok. Loni naběhalo dvě stě členů našeho týmu více než 3,7 tisíce kilometrů. Běhat budeme i letos, i když každý někde jinde.

Kvůli covidu jste se zúčastnili zahájení akce jen virtuálně. Jaká máte nyní firemní pravidla? Pracujete všichni na home office a vyhýbáte se akcím s větším počtem lidí?
Je to tak. Zdraví našich zaměstnanců, klientů a vlastně všech okolo nás považujeme za to nejdůležitější, co je třeba chránit. Téměř všichni naši zaměstnanci pracují v tuto chvíli z domova.
Spolupracovat na dálku jsme se naučili již po zkušenostech z jara. A stejně jako jsme zvládli účast na tiskové konferenci na dálku, věřím, že zvládneme na dálku i to běhání a neztratíme přitom našeho týmového ducha.

Spolupracujete s Nadací Terezy Maxové dětem i na jiných projektech?
Hlavním naším propojením s Nadací je náš společný ING Bank fond Nadace Terezy Maxové dětem. Naše banka věnuje na rozvoj a vzdělávání dětí z dětských domovů a pěstounských rodin každý rok zhruba jeden a půl milionu korun. O tom, jaké projekty budou podpořeny, rozhoduje grantová komise, kterou tvoří zaměstnanci banky a zástupci Nadace Terezy Maxové.

Letos na jaře jsme navíc mimořádným příspěvkem 2,7 milionu korun pomohli dětským domovům a pěstounským rodinám v době pandemie.
Díky blízkému vztahu s Nadací jsme se dozvěděli, jak obtížně zvládají dětské domovy výuku na dálku, jak jim chybí technika i lidé.
Příspěvek banky jim umožnil nákup notebooků a ochranných pomůcek pro děti a na zajištění učitelů, kteří se jim věnovali. Díky tomu se mohlo více než dva a půl tisíce dětí bezpečně učit.

Jak důležitá je pro vaši banku podpora charitativních projektů? Podporujete ještě nějaké další?
Podpora charitativních projektů je součástí naší firemní kultury. Není to jen o tom poslat peníze, bez kterých to samozřejmě nejde. Je to i o individuálním zapojení téměř každého z našich zaměstnanců. Proto tak rádi běháme pro Teribeara, protože víme, že tím pomůžeme potřebným.
Proto naši zaměstnanci pořádají každoročně několik charitativních snídaní, kde vyberou peníze, které také podporují děti z dětských domovů a pěstounské péče. A proto také naši lidé chodí učit děti finanční gramotnost. Pokud jste byli loni na Vítkově běhat pro Teribeara, mohli jste si finanční gramotnost svých dětí ověřit prostřednictvím finančních kvízů v našem oranžovém stánku.

Proč je z Vašeho pohledu důležité, aby firmy podporovaly charitativní projekty?
Pro mě osobně i pro ING je to samozřejmé, zcela přirozené a určitě správné pomáhat těm, kteří to potřebují. Každý by měl přijmout svou odpovědnost za prostředí a okolí, které svou činností ovlivňuje. Navíc, pomáhat prostřednictvím takových akcí, jako je Teribear, nás baví.

PSALI JSME:
Banky v Česku vydělávají ročně desítky miliard. Na charitu a dobročinnost ale dávají jen „drobné“

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.