Praha a Brno lákají cizince k trvalému bydlení, investují zde zejména Rusové

V Praze nakupuje nemovitosti stále více cizinců z řad zaměstnanců velkých nadnárodních společností. Tito lidé sem přicházejí za prací a po krátké době se rozhodnou pořídit si tu vlastní rezidenční bydlení.  Roste také zájem o nákup nemovitostí za účelem investice, a to především ze strany Rusů. Podobný trend, i když v menším měřítku, pozorují také realitní kanceláře v Brně.

„Ekonomika Praze nahrává. Město je atraktivní pro velké nadnárodní hráče, jak se ukázalo například na příchodu společnosti Amazon. Mnoho nadnárodních firem zde v současné době rozšiřuje svou působnost. A nejde jen o firmy. Nedávno například vláda oznámila záměr získat pro Prahu sídlo Evropského bankovního úřadu, které se po odchodu Velké Británie z Evropské unie bude stěhovat z Londýna. I podobné události mohou současný trend posílit. Z Prahy se stává metropolitní město, něco jako malý New York,“ konstatuje oblastní ředitel pro Prahu společnosti M&M reality Jan Martina.

Rostoucí poptávka po atraktivním bydlení ze strany zahraničních klientů podle něho zvyšuje i nároky na služby realitních kanceláří. „Zatímco před deseti lety se makléř v podstatě obešel bez znalosti cizích jazyků, v současné době se každý desátý obchod řeší v angličtině. Makléři musejí procházet další specializací, aby byli schopni poskytnout zahraničním klientům nejlepší možné služby,“ přibližuje Martina s tím, že mezi klienty kanceláře přibývá Slováků, Američanů, Britů, Francouzů, Italů či Poláků právě z řad lidí, kteří sem přišli za prací.

„Zvláštní skupinou jsou pak občané států bývalého Sovětského svazu, zejména Rusové, z jejichž strany roste zájem o nákup nemovitostí za účelem investice. Zatímco například z lázeňských měst Rusové ve velkém odcházejí, Praha je pro ně z investičního pohledu velmi lukrativní,“ říká Martina. Rusové se podle něho nezajímají pouze o nejprestižnější adresy v centru města. „Nemají problém koupit třeba deset bytových jednotek v panelovém domě ve Stodůlkách. Byty pak pronajímají, účelem je dlouhodobý výnos a uložení finančních prostředků. Obecně se zajímají o nemovitosti s udržitelnou hodnotou a dobrým výnosem, především o byty s dispozicemi 1+KK a 2+KK v širším centru Prahy,“ popisuje Martina.

Podobný trend, i když v menším měřítku, pozorují také brněnští realitní makléři. „Poptávka ze strany zahraničních klientů v posledních letech roste. I v Brně už pracuje řada odborníků ze zahraničí a někteří z nich se tu i usadí. A mohu potvrdit i trend týkající se ruské klientely, která má zájem ukládat zde v nemovitostech své úspory. Situace na brněnském trhu tedy kopíruje tu v Praze, i když v menším rozměru,“ konstatuje Jarmila Odehnalová, oblastní manažerka pro Jihomoravský kraj společnosti M&M reality.

Oproti tomu ve třetím největším městě v zemi už je situace jiná. „V Ostravě neevidujeme  rostoucí trend zájmu cizinců o koupi nemovitostí. Rostoucí poptávka se týká spíše pronájmů, a to logicky především ze strany Jihokorejců, kteří sem přišli s automobilkou Hyundai. Byty ale nekupují, nemají k tomu důvod, protože zaměstnavatel jim zpravidla hradí nájemné,“ doplňuje Jan Nováček, vedoucí ostravské pobočky společnosti M&M reality.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubriky Tiskové zprávy

Hodnocení ČNB českou veřejností

Ve dnech 1. – 8. 2. 2018 STEM provedl pro Českou národní banku průzkum veřejného mínění, který se zaměřil na názory občanů na ČNB. Reprezentativní soubor obyvatel ČR starších 18 let byl na základě kvótního výběru zkoumán kombinací technik PAPI a CAPI. V osobních rozhovorech bylo dotázáno 1028 osob starších 18 let.

Výsledek BNP Paribas Cardif pojišťovny za rok 2017. Výrazné zlepšení výsledků

Loňský kalendářní rok byl pro společnost BNP Paribas Cardif Pojišťovnu velice úspěšný. Čistý zisk pojišťovny v minulém roce zaznamenal nárůst o 26 % oproti roku 2016. V roce 2017 společnost dosáhla čistého zisku 168 milionů Kč oproti 133 milionům v roce 2016. Celkově společnost předepsala pojistné ve výši 2 262 …

Air Products míří na Mars

Spolupráce společnosti Air Products a americké kosmické agentury NASA trvá už neuvěřitelných šedesát let. Ani nejnovější mise NASA k Marsu nazvaná InSight, která odstartovala 5. května z Vandenbergovy letecké základny v Kalifornii, se nemohla obejít bez významné účasti tohoto chemického koncernu.

Nejčtenější

Ve zkušební době se o důvody výpovědi starat nemusíte

Poradna
Vypadá to, že jste dostali práci snů, ale nakonec se ukáže, že ten sen skončil dřív, než pořádně začal. Vlastně už po pár týdnech, hned ve zkušební době. Ta má sloužit k tomu, aby se zaměstnavatel i zaměstnanec poznali a prakticky kdykoli v jejím průběhu se mohli rozhodnout, zda má smysl ve spolupráci pokračovat.
Rolovat nahoru