Pražské hotely zdraží o pět procent, za pokoj si budou účtovat 2 374 korun

Tempo růstu výnosů na jeden hotelový pokoj je u nás čtvrté nejvyšší v Evropě, i tak ale Praha zůstane nejlevnější turistickou destinací z celkem dvanácti sledovaných evropských měst. Na nedostatek zákazníků si hoteliéři stěžovat rozhodně nemohou, v české metropoli má být letos obsazeno přes 80 % lůžek, což je společně s Londýnem nejvíce v EU. Vyplývá to z nejnovější studie PwC Trendy evropského hotelnictví pro roky 2018 a 2019.

Zatímco v loňském roce stál hotelový pokoj v Praze v průměru 2 251 Kč, letos se má cena vyšplhat na 2 374 Kč a v roce 2019 turisté zaplatí dokonce 2 414 Kč. I přes relativně rychlý nárůst cen zůstane ubytování v Praze v porovnání s dvanácti sledovanými evropskými metropolemi stále nejlevnější. Ceny táhne nahoru především dobrá ekonomická situace napříč Evropou, která je doprovázena zvyšováním platů, a tedy i větší ochotou lidí cestovat. Ročně Praha naláká až 7 milionu turistů, a to především z Německa, Ruska, Velké Británie a USA.

V průměrné obsazenosti hotelů se Praha vyšvihne do čela žebříčku. Podle studie PwC se má dostat až na 82,3 % v roce 2019, a vyrovnat se tak ve využití kapacity tradičně nejvytíženějšímu Londýnu. Důvodem je především rostoucí zájem turistů, který táhne mimo jiné návrat ruské klientely. „Praha si úspěšně buduje pověst jednoho z nejkrásnějších evropských měst. Turistická atraktivita v kombinaci s relativní bezpečností dělá z české metropole jednu z nejvyhledávanějších destinací v Evropě,“ říká Jan Musil, odborník na hotelnictví z PwC Česká republika.

Tempo růstu výnosů na jeden pokoj pražských hotelů je čtvrté nejvyšší v Evropě. Podle ukazatele RevPAR* se budou výnosy v roce 2018 zvyšovat nejrychleji v portugalském Portu (10,3 %), následuje Amsterdam (7,1 %), Lisabon (7 %) a Praha (6,8%). V dalších městech se výnosy nezvednou o více než 4 %. V roce 2019 pak společnost PwC předvídá Praze propad na 6. příčku a pomalejší, přesto stále solidní růst ve výši 3,4 %. „Vzhledem k vysoké vytíženosti stávajících kapacit a stagnující nabídce bude do budoucna výnos hotelů záviset především na růstu cen,“ uzavírá Jan Musil z PwC ČR.

* Ukazatel RevPAR (Revenue per Available Room) poměřuje průměrnou cenu pokoje s průměrnou obsazeností, vypovídá tedy hlavně o výnosnosti hotelů.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru