Přerušení výroby totiž ovlivní nejen produkci a vytváření zásob samotného Boeingu, nýbrž i jeho dodavatelů. Od uzemnění problémových boeingů letos v březnu vykazuje americký vývoz civilních letadel z dlouhodobého hlediska podprůměrnou úroveň. V dubnu byl jejich vývoz nejnižší od roku 2011.
Přerušení výroby problémových boeingů by se nakonec nemělo projevit celoročně slabším výkonem americké ekonomiky, která je dostatečně velká, aby jej za dobu dvanácti měsíců dokázala vstřebat. Přesto jde o nepříjemnost, zvláště pro Trumpa, který chce být příští rok znovuzvolený prezidentem a máloco mu šance bere tolik jako škobrtání, ba dokonce útlum americké ekonomiky.
Autor je hlavní ekonom Czech Fund
(Redakčně upraveno)
kriminálnici, patria do basy
Uzemněte všechny letadla a do půl roku je ovzduší čisté jako před mnoha lety když letadel bylo málo. Všichno se hází na auta,ale ty mají katalizátory a filtry pevných částic.Letadlo nemá nic a spaluje tuny paliva nám přímo nad hlavou.
Ono to tak špatně nebude vždyť Airbus v USA montuje ex Bombardier C series, který se Boeing zoufale snažil zlikvidovat. A připravil se tím v Kanadě i o jistou zakázku na nákup desítek F/A-18.