Přes 131 tisíc klientů životního pojištění UNIQA ušetří na daních

Během ledna rozesílá UNIQA pojišťovna svým klientům v soukromém životním pojištění více než 131 tisíc daňových potvrzení k uplatnění odpočtu za zaplacené pojistné v roce 2017. Celkové daňově uznatelné pojistné zákazníků dosáhlo loni částky bezmála 564 milionů korun.

Zákazník individuálního rezervotvorného životního pojištění UNIQA bude v daňovém přiznání průměrně odečítat ze základu za loňský rok asi 4.280 korun, zatímco za rok 2016 to bylo 4.300 korun. Trend poklesu průměru je dlouhodobý a způsobuje ho aktuálně vyšší podíl smluv s převahou rizikového pojištění, které není daňově uznatelné, a zároveň zvyšující se počet dožití starších smluv s vyšším daňově uznatelným pojistným. Celkový počet rozesílaných potvrzení klesl meziročně o 5 %.

Podle platného zákona lze odečíst od základu daně částku pojistného na soukromé životní pojištění v případě, je-li plátce pojistného současně pojištěnou osobou a je-li smlouva uzavřena minimálně na pět let s výplatou pojistného plnění nejdříve v 60 letech věku klienta. Maximální částka takto uplatnitelného odpočtu je 24.000 korun. Z porovnání se skutečným průměrným odpočtem klientů UNIQA za rok 2017 je patrné, že zákazníci životního pojištění ani zdaleka tohoto maxima nevyužívají. UNIQA oslovovala v souvislosti se zvýšením daňové atraktivity své klienty, ale možnost navýšení daňově uznatelného pojistného na maximum využilo jen velmi málo z nich.

Potvrzení UNIQA pojišťovny se rozesílají poštou. Registrovaným zákazníkům budou v průběhu týdne k dispozici i v elektronické verzi na klientské aplikaci myUNIQA dostupné on-line 24 hodin denně. Nebude-li mít klient své potvrzení z jakéhokoli důvodu k dispozici, může o něj požádat elektronicky na adrese info@uniqa.cz nebo telefonicky na naší zákaznické lince 488 125 125. Bude mu zasláno obratem znovu.

Předkládá-li klient daňové přiznání finančnímu úřadu sám, odpočet zaplaceného pojistného uplatní při vyplnění daňového přiznání, ke kterému přiloží Potvrzení pojišťovny o pojistném zaplaceném na rok 2017 a případně kopii pojistné smlouvy, je-li nová. Lhůta pro podání přiznání je do konce března 2018, resp. června 2018, využije-li zákazník služeb daňového poradce.

Provádí-li za klienta zúčtování záloh na daň jeho zaměstnavatel, podepisuje zákazník u svého zaměstnavatele Prohlášení o dani z příjmů. Pro uplatnění daňových výhod před podpisem Prohlášení doloží potvrzení pojišťovny o pojistném zaplaceném na rok 2017. Musí tak učinit do 15. února 2018.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Škody v zahraničí rostly rychleji než počet českých turistů

Počet škod roste ještě rychleji, než počet zahraničních cest. V loňském roce ERV Evropská pojišťovna evidovala 40% meziroční nárůst škod a jejich výše vzrostla dokonce o 64 %. Průměrná výše škody z cestovního pojištění stoupla o 10 % na 10 997 korun. O třetinu přibylo velkých škod nad 100 tisíc korun. Jejich …

Šéfové tápou v motivaci a hodnotách zaměstnanců

Nové cíle, členové týmu různých typů, změna rolí, struktury a odpovědnosti, které jsou dnes v práci běžnou realitou, vytvářejí stres, konflikty a další problémy v pracovních vztazích na všech úrovních. Vedení firem a manažeři často nerozumí tomu, proč se zaměstnanec chová, jak se chová, co ho k tomu vede.

ESSOX posiluje ve financování „zelených projektů“

Společnost ESSOX významně posílila svou orientaci na financování komplexních projektů v oblasti využití obnovitelných zdrojů energie. Právě ve schopnosti financovat komplexní projekt – tedy od poradenství a zpracování projektu, přes nákup technologií a jejich instalaci, až po doplňkové služby, jako je pojištění – …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Selhání státu využívá česká vyčůranost

Téma týdne
Investiční životní pojištění (IŽP) to schytává zleva i zprava, jako špatně trénovaný boxer v ringu. Navíc postupně získalo pověst podrazáka, který ten zápas bez skrupulí prodal. Za svou momentální mizernou formu ani vnímání ze strany veřejnosti ale tento produkt nemůže a nezavinili je ani jeho „trenéři“, tedy pojišťovny působící na českém trhu. Na vině je promotér, tedy stát, jeho chaotický přístup využívá …
Rolovat nahoru