Při reklamaci dovolené se hodí „Frankfurtská tabulka slev“

Doporučené výše slev, při reklamacích služeb cestovních kanceláří, tak se dá shrnout obsah takzvané Frankfurtské tabulky, na jejíž znění se mohou odvolávat němečtí turisté již od roku 1985. V Česku však není závazná a může tak sloužit především jako vodítko při mimosoudním vyrovnání. Proto se ji vyplatí znát.

Na nefunkční koupelnu Frankfurtská tabulka pamatuje slevou. Foto: Pixabay

Z historie jsou totiž známy případy, kdy k jejímu znění přihlédl Nejvyšší soud, ke kterému se odvolali nespokojení turisté. Cestovní kancelář i soudy nižších instancí jim totiž odmítly přiznat slevu za to, že např. nedostali pokoj s objednaným výhledem na moře. Měly za to, že stačí, když dostane zpět jen příplatek za takový pokoj. Nejvyšší soud však s jejich výkladem nesouhlasil.

Zmíněná tabulka má čtyři části, jež pokrývají prakticky všechny situace, které můžou při běžně probíhající dovolené nastat. Nezabývá se však samozřejmě událostmi, které spadají do kompetence pojišťoven.

V přehledu (tabulce) je vždy nejdříve uveden problém, pak adekvátní sleva v procentech a případná poznámka.

1. UBYTOVÁNÍ

Jiný než smluvený hotel – 10-25 % podle vzdálenosti
Jiné umístění – 5-15 %
Jiný druh ubytování – 5-10 %
Jiný druh pokoje (rozhoduje, zda jsou zákazníci ubytováni spolu s neznámými osobami):
– Dvoulůžkový místo jednolůžkového – 20 %
– Třílůžkový místo jednolůžkového – 25 %
– Třílůžkový místo dvoulůžkového – 20-25 %
– Čtyřlůžkový místo dvoulůžkového – 20-30 %

Vybavení pokoje:
Příliš malá plocha – 5-10 %
Bez balkónu – 5-10 % (je-li přislíben; podle ročního období)
Bez výhledu na moře – 5-10 % (je-li přislíben)
Bez vlastní vany – 15-25 % (je-li přislíbena)
Bez vlastního WC – 15 %
Bez vlastní sprchy – 10 % (je-li přislíbena)
Bez klimatizace – 10-20 % (je-li přislíbena)
Bez rádia/TV – 5 % (je-li přislíbeno)
Nedostatek nábytku – 5-15 %
Poškození (rez, plíseň) – 10-50 %
Hmyz – 10-50 %

Nefunkčnost vybavení:
WC – 15 %
Koupelna/horká voda – 15 %
Elektřina/plyn – 10-20 %
Voda – 10 %
Klimatizace – 10-20 % (podle ročního období)
Výtah – 5-10 % (podle podlaží)

Služby:
Celkový výpadek – 25 %
Nedostatečný úklid 10-20 %
Nedostatečné ložní prádlo/ručníky – 5-10 %

Jiné nedostatky:
Hluk během dne – 2-25 %
Hluk v noci – 10-40 %
Zápach – 5-15 %

2. STRAVOVÁNÍ

Zcela neposkytnuto – 50 %
Jednotvárná strava – 5 %
Nedostatek teplých jídel – 10 %
Zkažená strava – 20-30 %
Samoobslužný bufet místo obsluhy 10-15 %
Dlouhé čekací doby – 5-15 %
Špinavé stoly – 5-10 %

3. RŮZNÉ

Chybějící nebo špinavý bazén – 10-20 % (je-li přislíben)
Chybějící sauna – 5 % (je-li přislíbena)
Chybějící tenisový kurt – 5-10 % (je-li přislíben)
Chybějící minigolf – 3-5 % (je-li přislíben)
Chybějící vybavení pro surfing či potápění – 5-10 % (je-li přislíbeno)
Chybějící hlídání dětí – 5-10 % (je-li přislíbeno)
Nemožnost koupání v moři – 10-20 % (podle popisu v katalogu a možných náhradních řešení
Špinavá pláž – 10-20 %
Chybějící lehátka nebo slunečníky – 5-10 % (jsou-li přislíbeny)
Chybějící restaurace/supermarket:
– Při stravě v hotelu – 0-5 %
– Bez stravy v hotelu – 10-20 % (je-li přislíbeno)
Chybějící zábava (disco, kino) – 5-15 % (je-li přislíbeno)

4. DOPRAVA

Posunutí odletu o více než 4 hodiny – 5 % ceny za zasažený den a každou hodinu navíc
Nižší přepravní třída – 10-15 %
Podstatné odchylky od běžného standardu – 5-10 %
Chybějící transfer z letiště do hotelu – skutečně vynaložené náklady

Zdroj: Evropské spotřebitelské centrum pro ČR

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Další z rubrik: [S] Opening a Cestování

Zavazadla v letecké přepravě budou pod lepší kontrolou

Pasažéři Qatar Airways a ruské letecké společnosti S7 mají díky mobilním aplikacím při cestování své kufry pod kontrolou už dnes. Do roku 2020 umožní cestujícím sledovat pohyb svých zavazadel v reálném čase přes 70 …

Na dovolenou s cestovkami bezpečněji

Minulý pátek prošla třetím čtením v Poslanecké sněmovně novela zákona o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu a teď míří do Senátu. Každý zákazník, jak uvedlo ministerstvo pro místní rozvoj …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Běžní spotřebitelé vs. „podvedení klienti“

NázorTéma týdne
Je s podivem, že jsou to více než dva měsíce, co tuzemská média začala informovat o aktivitě „poškozených klientů“ pojišťoven v oblasti investičního životního pojištění (IŽP), ale žádné z nich se blíže nepozastavilo nad „modelovými příklady“, které na březnové tiskové konferenci představil Jiří Chvojka. Mluvíme o paní z Prahy, co měla sjednáno devět IŽP a o pánovi z Moravy, jenž vložil do finančního produktu, …
Rolovat nahoru