Proč se správně obléct na pracovní pohovor? Aby zájemce nezkazil dojem hned na začátku

Názor
Přestože se lidé oblékají do práce méně formálně než ještě v nedávné minulosti, oblečení na pracovní pohovor je dobré nepodcenit. První dojem je totiž vždy velmi důležitý. Úvodních 30 vteřin pracovního pohovoru je rozhodující pro první dojem, který si o kandidátovi personalista udělá. Proto je nutné věnovat výběru oblečení stejnou pozornost jako ostatním částem přípravy na pohovor.
Proč se správně obléct na pracovní pohovor? Aby zájemce nezkazil dojem hned na začátku. Ilustrační foto: Depositphotos.com

Výstřednost je dobré nechat doma, oblečení by mělo odpovídat pracovní náplni. Pokud se někdo hlásí na pozici recepčního, bankovního úředníka nebo poradce a bude v kontaktu s lidmi, měl by mít univerzální vystupování a vzhled. Proto není vhodné, aby ženy přišly na pohovor s velkým výstřihem, v šatech z průsvitného materiálu, nežádoucí jsou také výrazné šperky a příliš barevné účesy.

Adeptky na práci v kancelářích by proto měly zvolit jako oblečení na pohovor kostýmek, pánové by si měli na sebe vzít oblek. Reprezentativní vzhled vždy podtrhne kompetenci uchazeče a jemu osobně navíc dodá sebevědomí.

Ideální barvou pánského obleku je šedá nebo tmavě modrá. Sako i kalhoty musí člověku dobře padnout, důležitá je také kvalita materiálu. Vlněný oblek má delší životnost a nabízí vyšší komfort.

Ženy mají daleko vetší výběr střihů oblečení a kombinací barev. Mohou vybírat mezi sukněmi a kalhotami, látky pro ženské ošacení dostávají různé vzory, boty mohou být otevřené, či uzavřené.

PSALI JSME:
Já to tedy beru, šéfe! Skoro polovina Čechů chce změnit zaměstnání

Není od věci si dopředu zjistit, jaké oděvní zvyklosti ve firmě panují. Především startupové projekty plné mladých lidí si na formální oblečení nepotrpí a v takovém případě postačí namísto košile hezké tričko a džíny. Je však nutné vybrat slušně vypadající rifle, a ne roztrhané. Podobná zásada platí pro trička. Vzít si na sebe sako i do méně formálního prostředí rozhodně kandidátovi neuškodí. Často se opakují chyby v podobě neupravených a přerostlých vlasů, špatně padnoucího oblečení, špinavé obuvi nebo odřených kabelek.

Někdy však ani špatně zvolené oblečení nezkazí dojem z kandidáta, který se přesně hodí na hledané místo. A i v takovém případě je možné nevhodný dojem spojený s oblečením nakonec vylepšit. Na pohovoru jsme měli kandidátku, která přišla v kožené bundě, s barevnými vlasy, s výrazně velkými šperky a se silnou vrstvou líčidel. Splňovala však všechny předpoklady na danou pozici, klientovi jsme ji doporučili. A zájemkyni o práci jsme řekli, aby poněkud upravila svůj styl.

Kandidátka se o týden později cestou na pohovor ke klientovi zastavila v personální kanceláři. Na sobě měla padnoucí kostým, upravené nalakované nehty, decentní nalíčení i šperky a novou kabelku. Pracovní pozici při následném pohovoru u klienta získala.

Autor je country manager společnosti Devire
(Redakčně upraveno)

PSALI JSME:
Omezuje výstřední zevnějšek pracovní uplatnění?

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Zaměstnání

Nabídka volných pracovních míst klesá

Navzdory nepřesvědčivým výsledkům české ekonomiky v posledním roce a půl se situace na trhu práce rozhodně nijak dramaticky nevyhrotila. Ekonomika byla sice v útlumu, na trh práce přicházeli další lidé, nicméně …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Kyberzločinec se natahoval pro 13 milionů korun, ale neuspěl

Průzkum
Více než polovina Čechů a Češek se dostala do situace, kdy se někdo snažil ukrást peníze z jejich účtu nebo platební karty. Vyplývá to z výsledků nejnovějšího průzkumu, který Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) poskytla technologická a platební společnost Mastercard. Podle České bankovní asociace (ČBA) je nejvyšší zachráněná částka u jednoho klienta 13 milionů korun.