Prodeje ojetých aut v první polovině ledna lámou rekordy

Z analýzy prodejních výsledků největšího tuzemského prodejce ojetých aut AAA AUTO je patrné, že prodeje ojetých vozů v prvních patnácti lednových dnech překonávají veškerá očekávání. Pokračuje tak stabilní nárůst zájmu o obměnu vozového parku českých zákazníků.

Zatímco v předchozích letech byl leden měsícem, kdy prodeje spíše stagnovaly, letošní rok je přesným opakem. Potvrzuje se tak fakt, že čeští spotřebitelé mají dostatek finančních prostředků a po relativně horších letech se odvažují obměnit i věci, které doposud odkládali. „Letošní lednové prodeje nás příjemně překvapují. Za prvních patnáct dní letošního roku jsme zaznamenali nárůst prodejů o téměř třetinu v České republice, v Polsku je nárůst prodejů o 50 % a výsledky za celou skupinu, která zahrnuje trhy v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, vykazují růst o 30 %,“ říká provozní ředitel skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.

Koupě vozu bývá po zajištění bydlení zpravidla druhou největší životní investicí. V pokrizových letech nejistota stabilního zaměstnání a s ním spojeného příjmu nutila spotřebitele držet si stará auta i za cenu nákladnějšího servisu. Ta doba pravděpodobně končí. „Lidé se nebojí větších investic. Tou pořízení novějšího vozu bezpochyby je. Příznivá ekonomická situace a rostoucí mzdy umožňují zákazníkům koupi dražších a novějších vozů i za cenu využití úvěrů,“ dodává Vaněček.

Pozitivní je i vývoj stáří prodávaných ojetin. Průměrné stáří aut prodaných ve skupině AAA AUTO meziročně kleslo o necelá tři procenta, neboli přibližně o dva měsíce. „Vzhledem k neustále se zvyšujícímu průměrnému stáří vozového parku v České republice nás velice těší, že jsme dlouhodobě schopni nabízet našim zákazníkům čím dál mladší ojetiny a jít tak trochu proti proudu, ale v důsledku správným směrem,“ uzavírá Petr Vaněček.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru