Prodeje ojetých aut v první polovině ledna lámou rekordy

Z analýzy prodejních výsledků největšího tuzemského prodejce ojetých aut AAA AUTO je patrné, že prodeje ojetých vozů v prvních patnácti lednových dnech překonávají veškerá očekávání. Pokračuje tak stabilní nárůst zájmu o obměnu vozového parku českých zákazníků.

Zatímco v předchozích letech byl leden měsícem, kdy prodeje spíše stagnovaly, letošní rok je přesným opakem. Potvrzuje se tak fakt, že čeští spotřebitelé mají dostatek finančních prostředků a po relativně horších letech se odvažují obměnit i věci, které doposud odkládali. „Letošní lednové prodeje nás příjemně překvapují. Za prvních patnáct dní letošního roku jsme zaznamenali nárůst prodejů o téměř třetinu v České republice, v Polsku je nárůst prodejů o 50 % a výsledky za celou skupinu, která zahrnuje trhy v Česku, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, vykazují růst o 30 %,“ říká provozní ředitel skupiny AAA AUTO Petr Vaněček.

Koupě vozu bývá po zajištění bydlení zpravidla druhou největší životní investicí. V pokrizových letech nejistota stabilního zaměstnání a s ním spojeného příjmu nutila spotřebitele držet si stará auta i za cenu nákladnějšího servisu. Ta doba pravděpodobně končí. „Lidé se nebojí větších investic. Tou pořízení novějšího vozu bezpochyby je. Příznivá ekonomická situace a rostoucí mzdy umožňují zákazníkům koupi dražších a novějších vozů i za cenu využití úvěrů,“ dodává Vaněček.

Pozitivní je i vývoj stáří prodávaných ojetin. Průměrné stáří aut prodaných ve skupině AAA AUTO meziročně kleslo o necelá tři procenta, neboli přibližně o dva měsíce. „Vzhledem k neustále se zvyšujícímu průměrnému stáří vozového parku v České republice nás velice těší, že jsme dlouhodobě schopni nabízet našim zákazníkům čím dál mladší ojetiny a jít tak trochu proti proudu, ale v důsledku správným směrem,“ uzavírá Petr Vaněček.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Škody v zahraničí rostly rychleji než počet českých turistů

Počet škod roste ještě rychleji, než počet zahraničních cest. V loňském roce ERV Evropská pojišťovna evidovala 40% meziroční nárůst škod a jejich výše vzrostla dokonce o 64 %. Průměrná výše škody z cestovního pojištění stoupla o 10 % na 10 997 korun. O třetinu přibylo velkých škod nad 100 tisíc korun. Jejich …

Šéfové tápou v motivaci a hodnotách zaměstnanců

Nové cíle, členové týmu různých typů, změna rolí, struktury a odpovědnosti, které jsou dnes v práci běžnou realitou, vytvářejí stres, konflikty a další problémy v pracovních vztazích na všech úrovních. Vedení firem a manažeři často nerozumí tomu, proč se zaměstnanec chová, jak se chová, co ho k tomu vede.

ESSOX posiluje ve financování „zelených projektů“

Společnost ESSOX významně posílila svou orientaci na financování komplexních projektů v oblasti využití obnovitelných zdrojů energie. Právě ve schopnosti financovat komplexní projekt – tedy od poradenství a zpracování projektu, přes nákup technologií a jejich instalaci, až po doplňkové služby, jako je pojištění – …

Nejčtenější

Investiční životní pojištění: Selhání státu využívá česká vyčůranost

Téma týdne
Investiční životní pojištění (IŽP) to schytává zleva i zprava, jako špatně trénovaný boxer v ringu. Navíc postupně získalo pověst podrazáka, který ten zápas bez skrupulí prodal. Za svou momentální mizernou formu ani vnímání ze strany veřejnosti ale tento produkt nemůže a nezavinili je ani jeho „trenéři“, tedy pojišťovny působící na českém trhu. Na vině je promotér, tedy stát, jeho chaotický přístup využívá …
Rolovat nahoru