Provozní výsledek Škoda Auto Group se vloni kvůli pandemii propadl o více než polovinu

V uplynulém hospodářském roce dodala značka Škoda již posedmé za sebou svým zákazníkům na celém světě více než milion vozů. Firma o tom informovala tento týden s tím, že se tak stalo navzdory 39denní odstávce výroby v českých závodech a vzhledem k rozsáhlému uzavření prodejních kanálů v Evropě během první vlny pandemie koronaviru na jaře roku 2020.
S náběhem nové generace modelu Octavia automobilka cíleně obnovila portfolio svých modelů a se světovou premiérou modelu Enyaq iV pokračovala v ofenzívě v oblasti elektromobility. Foto: Škoda Auto

Tržby Škoda Auto Group, která zahrnuje společnosti v Česku, na Slovensku, Německu a Indii a podíl na zisku společnosti Volkswagen v Rusku, činily loni 17,1 miliardy eur, což je meziročně o 13,8 procenta méně. Provozní výsledek se kvůli výraznému omezení podnikatelské činnosti propadl ve srovnání s rokem 2019 o téměř 55 procent na 756 milionů eur. Rentabilita tržeb zůstala na solidní úrovni ve výši 4,4 %, v roce 2019 ale byla o čtyři procenta vyšší.

„Díky skvělé týmové práci se nám podařilo už posedmé za sebou dodat zákazníkům na celém světě více než milion vozů. V Evropě jsme náš tržní podíl dokonce zvýšili na 5,4 procenta, a tím dále posílili naši pozici jedné z předních značek velkoobjemového segmentu,“ sdělil k hospodářským výsledkům předseda představenstva společnosti Škoda Auto Thomas Schäfer a oznámil, že v příštích pěti letech bude automobilka investovat zhruba 2,5 miliardy eur do „technologií budoucnosti“.

2020 2019 Změny v %
Dodávky zákazníkům vozů 1 004 800 1 242 800 -19,1 %
Dodávky zákazníkům bez Číny vozů 831 800 960 700 -13,4 %
Výroba vozů 807 700 1 016 100 -20,5 %
Odbyt vozů 849 200 1 061 600 -20,0 %
Tržby mil. eur 17 081 19 806 -13,8 %
Provozní výsledek mil. eur 756 1 660 -54,5 %
Rentabilita tržeb % 4,4 8,4
Investice (bez aktivovaných vývojových nákladů) mil. eur 850 1 325 -35,8 %
Čistý peněžní tok mil. eur 213 1 246 -82,9 %

Zdroj: Škoda Auto

Jen do dalšího rozšiřování elektromobility bude směřovat 1,4 miliardy eur, na své aktivity v oblasti digitalizace vydá automobilka zhruba 650 milionů eur. Na 350 milionů eur pak investuje do modernizace svých závodů a výrobních zařízení. Cílem je rozšířit know-how v oblastech elektromobility, softwaru a digitalizace a zajistit tak pracovní místa i nabídku nejmodernějších produktů.

„Naše striktní řízení nákladů a finančních toků se v uplynulém finančním roce vyplatilo,“ uvedl Klaus-Dieter Schürmann, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast financí a IT: „Krátkodobě zavedená opatření rychle zafungovala, oproti předchozímu roku jsme naše fixní náklady snížili o více než 550 milionů eur. Díky tomu se nám i navzdory nepříznivému podnikatelskému prostředí podařilo dosáhnout solidního provozního výsledku a pozitivního čistého peněžního toku.“

PSALI JSME:
Automobilce Škoda loni citelně klesl zisk. Jaké jsou důvody a co čekat dalšího?

Zavřít reklamu ×
  1. Škoda za pár let zanikne. Nástup e-aut tuto automobilku zničí neboť nedokáže pružně reagovat na potřeby trhu nebo spíš v tomto případě na nařízení z Bruselu. Elektrické Citigo byl totální propadák kdy konstruktér ani nevzal v potaz váhu baterií a elektrické Citigo tahalo „břicho“ po zemi. Kamarád,který se na tento zázrak jel podívat byl úplně v šoku jak to bylo zfušované!

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Daň ze štěstí se může týkat každého

Poradna
Máváte tím kouzelným papírkem a blaženě se usmíváte – konečně jsem vyhrál, štěstí mi snad spadlo z nebe. Je to radost pochopitelná, ale trochu předčasná, protože než výhra v loterii, kurzové sázce či jiné hazardní hře z nebe dopadne až do výhercova klína, ztratí se 15 procent objemu.