Průzkum: Češi vidí budoucnost v elektroautech a autonomních vozech

Benzinové a naftové motory jsou na ústupu. Za 30 let budou podle aktuálního průzkumu Volkswagen Financial Services fosilní paliva pohánět auta jen podle 10 % Čechů. Češi ve 42 % vidí budoucnost v elektroautech, 28 % věří autonomním vozům. E-vůz si do 10 let plánuje pořídit polovina populace.

Elektrovozy jsou auty budoucnosti. Alespoň podle 42 % Čechů. Nejlákavější jsou přitom pro skupinu 27–35letých, kteří je jako budoucí dopravní prostředek vidí ve 49 %. Nejmenší důvěru naopak mají od lidí ve věku 54–65 let, a to jen ve 33 %. Lidé v předdůchodovém věku do budoucna naopak nejvíce z celé populace očekávají rozvoj autonomních vozů. „Tato generace v životě zažila obrovský technologický pokrok, od televize po počítače. Zdá se, že umělá inteligence samořídicích aut je pro ně dobře představitelná,“ vysvětluje Lukáš Cankař, ředitel marketingu a retailového prodeje ve Volkswagen Financial Services, a doplňuje: „Překvapivě nejméně autonomním autům věří lidé mezi 27 a 35 lety, a to jen ve 23 %. Důvodem může být uvědomování si rizik spojených např. s hackerskými útoky či problematiky odpovídající legislativy.“

Vzdělání je silný faktor

Elektrovozy jsou zajímavé i z pohledu vzdělání. Zatímco pro respondenty se základním vzděláním je elektřina pohonem budoucnosti v 50 %, u vysokoškoláků je tomu tak ve 35 %. Elektroauto si do 10 let plánuje pořídit 56 % všech respondentů. „Vzdělání má vliv také u názorů na samořídicí auta, která jako perspektivní vidí pouhých 15 % osob se základním vzděláním. Dá se to přikládat jejich obecně nižší obeznámenosti s komplexními technologiemi,“ dodává Cankař.

Vodíkový pohon? Pro muže nic nereálného

Ač vodíkové vozy nepatří mezi nejžhavější kandidáty na auta budoucnosti, zcela bez šance nejsou. Jako hlavní pohon je totiž vidí 12 % respondentů. Více jim přitom věří muži než ženy, a to v 16 % oproti 7 % případů. „Lze předpokládat, že muži se o technickou stránku dopravy zajímají více než ženy. Je však potěšující, že představa alternativních pohonů se všeobecně neomezuje pouze na elektřinu,“ uzavírá Cankař.

O průzkumu

Průzkum byl realizován v listopadu 2017 prostřednictvím online nástroje Instant Research. Průzkumu se zúčastnilo 525 respondentů z českých domácností, které vlastní osobní automobil.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.