Průzkum pomůže pojišťovně, aby fungovala jako rodinný lékař

Minulý týden prezentovala pojišťovna Kooperativa výsledky prvního ze série průzkumů, které mají rodinám pomoci zlepšit jejich životy - a pojišťovně zase k tomu, aby jim nabízela jen to, co skutečně potřebují.

Přední česká socioložka Jiřina Šiklová. Foto: Martin Kozák – Vlastní dílo. Licencováno pod Volné dílo via Wikimedia Commons

České rodiny společně nevečeří, čímž přicházejí o část důležitého vzájemného osobního kontaktu. Rodiny, jež čas večeře tráví společně, se přitom cítí zdravěji. Jíst alespoň pětkrát denně se daří pouze ve čtyřech z deseti rodin. Stejný počet domácností konzumuje denně zeleninu a ovoce. To jsou hlavní zjištění prvního ze série reprezentativních průzkumů chování tuzemských rodin, které provádí Kooperativa.

Celých 62 % českých rodin podle výzkumu nevečeří společně a 31 procent domácností má navíc jako kulisu puštěnou televizi. „Výsledky potvrzují rostoucí individualismus uvnitř rodin. Společné stravování u televizního programu navíc vyvolává otázku, zda lidé v domácnosti večeří spolu, nebo spíše vedle sebe,“ komentovala výsledky šetření přední česká socioložka Jiřina Šiklová, jež se na přípravě průzkumů podílí.

Podle Šiklové je však slabinou průzkumu ze sociologického hlediska to, že nezkoumá příčiny, které rodiny k popsanému jednání vedou. To oslabuje jeho závěry. „Nevíme, proč rodiny nevečeří spolu. Je to kvůli rozdílné pracovní době, nebo proto, že si navzájem nemají co říct?“ položila otázku socioložka.

Kooperativu k provedení série průzkumů, jež se budou ještě zabývat rodinou v krizové situaci, „sendvičovou“ generací, rodinnými hodnotami a výchovou, přístupem ke vzdělávání a školství i prací a volným časem, vedly dva důvody. Jeden obchodní, druhý filantropický.

„Patříme sice do nadnárodní skupiny, ale nechceme poskytovat globální prefabrikované služby. Víme, že se jinak žije v Čechách a jinak na Moravě, a tomu chceme naše služby přizpůsobit. Průzkumy nám pomůžou k tomu, abychom podrobně poznali, jak skutečně žije česká rodina,“ přiblížil obchodní motivaci pojišťovny její generální ředitel Martin Diviš.

„Když budeme vědět, co skutečně české rodiny potřebují, čeho se obávají, čeho chtějí dosáhnout, budeme tomu moci přizpůsobit svoji nabídku. Naší vizí je v pojištění fungovat podobně, jako kdysi fungovali rodinní lékaři. Ti také věděli o ‚svých‘ rodinách všechno a mohli je tak léčit se znalostí všech souvislostí,“ pokračoval Diviš.

Filantropická motivace Kooperativy se týká fungování její nadace. „Zatím všichni dávají peníze až ex-post, až když se něco stane. My si myslíme, že díky průzkumu budeme moci přispět k tomu, aby se věci změnily k lepšímu, aby se problémům předešlo,“ vysvětloval Diviš, které je také šéfem dozorčí rady nadace Kooperativy.

Nadace proto vypisuje grantové řízení na projekty, které by přispěly k tomu, aby české rodiny žily lépe. Zatím na tento účel připravila milion korun.

„Lidé už vědí, jak by měli žít, to průzkum jasně ukázal. A čím víc informací budou mít, tím lépe se budou moci rozhodnout k tomu, že tak žít začnou,“ dodala Jiřina Šiklová.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Lidé a společnost

Jak nasytit lidstvo. Pomůže genetický kód pšenice

Dvěma stovkám vědců z dvaceti zemí světa se po třinácti letech společného výzkumu podařilo rozluštit celý dědičný kód pšenice seté. Na bádání se významnou měrou podíleli také olomoučtí odborníci z Ústavu …

Češi si odnesli z lesa houby za miliardy

Sběr hub a dalších lesních plodů je takřka celonárodní koníček. Každý rok si Češi odnesou z lesa tuny hřibů, kozáků, lišek, borůvek, ostružin nebo brusinek za několik miliard korun. Vloni to bylo podle ministerstva …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru