Průzkum Taylor Wessing ukázal, že lidé si uvědomují význam ochranné známky především u alkoholu a léků

Advokátní kancelář Taylor Wessing si nechala zpracovat průzkum, který se týkal vnímání originálních značkových výrobků a napodobenin, imitací a padělků v České republice. Z dotazování vyplynulo, že více než 70 % respondentů chápe, že ochranná známka u výrobků je zárukou kvality a vysoké jakosti zboží. Pouze 9,2 % dotázaných vnímá ochrannou známku jako zbytečnou finanční zátěž pro spotřebitele. Skoro 20 % respondentů uvedlo, že se touto otázkou nikdy nezabývala.

Karin Pomaizlová, partnerka advokátní kanceláře Taylor Wessing k tomu uvádí: “Jsme rádi, že si lidé pomalu začínají uvědomovat význam ochranné známky, protože příklady z nedávné minulosti jako byla metanolová aféra u alkoholu nebo rozšířený prodej padělaných léků po internetu dokazují, že by uživatelé měli být v nákupu obezřetní a preferovat především kvalitu a garantovaný původ výrobků od originálního výrobce, nikoliv cenu. Ochranná známka není luxus, ale slouží jako garance původu výrobku, motivuje výrobce k výrobě kvalitních a nezávadných bezpečných výrobků, k výzkumu a neustálé inovaci. V případě jakéhokoliv problému pak zákazník ví, na koho se obrátit, kdo je výrobcem. Ochránná známka tak pomáhá budovat vztah důvěry a loajality, která časem může vést k tomu, že získá dobré jméno a může se stát posléze i symbolem nadstandardní kvality i luxusu,” a dodává: “Posun vidíme především u léků, kde by nakoupilo výhradně či většinou značkový výrobek od autorizovaného výrobce až téměř 73 % odpovídajících a alkoholu, kde dokonce téměž 78 % respondentů by nakoupilo výhradně či většinou pouze značkový výrobek. Je ale překvapující, že při nákupu potravin by téměř 58 % respondentů volilo potraviny většinou neznačkové”, doplňuje Pomaizlová a dodává: “Výhradně originální značkové potraviny je ochotno kupovat pouze 11,2 % odpovídajících. To je téměř polovina ve srovnání s preferencí při nákupu originální obuvi či kuchyňských přístrojů.”

Průzkum advokátní kanceláře Taylor Wessing dále potvrdil, že nejméně lidé sledují originální značky na módních doplňcích jako jsou brýle, bižuterie, pásky, kabelky, peněženky a obaly na telefonech. Výhradně značkové zboží by v tomto segmentu volilo pouze 6 % respondentů. Tak napůl, většinou či výhradně neznačkové výrobky by volilo více než 76 % dotázaných. U oblečení by bylo pro koupi originálu pouze 9,4 % respondentů a téměř 66 % by nákup oblečení řešilo spíše nebo většinou neznačkovými výrobky.

Překvapivé je ale i zjištění v oblasti pracích prášků, kde by výhradně značkový či většinou značkový výrobek volilo až téměř 64 % účastníků průzkumu a u kosmetiky téměř 61%. Pokud bychom porovnali odpovědi ve stejné škále s již zmíněnými potravinami, kde průzkum zaznamenal u stejné šály odpovědí pouze 42 %, je to alarmující zjištění. Je možné z toho usuzovat, že lidé více dbají na vlastní hygienu než na to, jakou kvalitu potravin a od koho skutečně jedí.

Karin Pomaizlová ještě doplňuje výsledky: “Je velká škoda, že například také u náhradních dílů na automobily je tady stále ještě téměř 50 % respondentů, kteří nedoceňují význam originálního značkového výrobku a jsou ochotni zakoupit i padělky náhradních dílů nebo výrobky neznámého původu. Ale i v tomto případě může jít o život. ”

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Jak v roce 2019 zredukovat firemní náklady

Ačkoliv se zdá, že podnikání je v ČR rok od roku náročnější, způsobů, jak při něm ušetřit, je pořád dlouhá řada. Často se ale zapomíná na ty nejzákladnější a nejsnazší. Přitom je snižování nákladů v zájmu každého …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru