Průzkum Taylor Wessing ukázal, že lidé si uvědomují význam ochranné známky především u alkoholu a léků

Advokátní kancelář Taylor Wessing si nechala zpracovat průzkum, který se týkal vnímání originálních značkových výrobků a napodobenin, imitací a padělků v České republice. Z dotazování vyplynulo, že více než 70 % respondentů chápe, že ochranná známka u výrobků je zárukou kvality a vysoké jakosti zboží. Pouze 9,2 % dotázaných vnímá ochrannou známku jako zbytečnou finanční zátěž pro spotřebitele. Skoro 20 % respondentů uvedlo, že se touto otázkou nikdy nezabývala.

Karin Pomaizlová, partnerka advokátní kanceláře Taylor Wessing k tomu uvádí: “Jsme rádi, že si lidé pomalu začínají uvědomovat význam ochranné známky, protože příklady z nedávné minulosti jako byla metanolová aféra u alkoholu nebo rozšířený prodej padělaných léků po internetu dokazují, že by uživatelé měli být v nákupu obezřetní a preferovat především kvalitu a garantovaný původ výrobků od originálního výrobce, nikoliv cenu. Ochranná známka není luxus, ale slouží jako garance původu výrobku, motivuje výrobce k výrobě kvalitních a nezávadných bezpečných výrobků, k výzkumu a neustálé inovaci. V případě jakéhokoliv problému pak zákazník ví, na koho se obrátit, kdo je výrobcem. Ochránná známka tak pomáhá budovat vztah důvěry a loajality, která časem může vést k tomu, že získá dobré jméno a může se stát posléze i symbolem nadstandardní kvality i luxusu,” a dodává: “Posun vidíme především u léků, kde by nakoupilo výhradně či většinou značkový výrobek od autorizovaného výrobce až téměř 73 % odpovídajících a alkoholu, kde dokonce téměž 78 % respondentů by nakoupilo výhradně či většinou pouze značkový výrobek. Je ale překvapující, že při nákupu potravin by téměř 58 % respondentů volilo potraviny většinou neznačkové”, doplňuje Pomaizlová a dodává: “Výhradně originální značkové potraviny je ochotno kupovat pouze 11,2 % odpovídajících. To je téměř polovina ve srovnání s preferencí při nákupu originální obuvi či kuchyňských přístrojů.”

Průzkum advokátní kanceláře Taylor Wessing dále potvrdil, že nejméně lidé sledují originální značky na módních doplňcích jako jsou brýle, bižuterie, pásky, kabelky, peněženky a obaly na telefonech. Výhradně značkové zboží by v tomto segmentu volilo pouze 6 % respondentů. Tak napůl, většinou či výhradně neznačkové výrobky by volilo více než 76 % dotázaných. U oblečení by bylo pro koupi originálu pouze 9,4 % respondentů a téměř 66 % by nákup oblečení řešilo spíše nebo většinou neznačkovými výrobky.

Překvapivé je ale i zjištění v oblasti pracích prášků, kde by výhradně značkový či většinou značkový výrobek volilo až téměř 64 % účastníků průzkumu a u kosmetiky téměř 61%. Pokud bychom porovnali odpovědi ve stejné škále s již zmíněnými potravinami, kde průzkum zaznamenal u stejné šály odpovědí pouze 42 %, je to alarmující zjištění. Je možné z toho usuzovat, že lidé více dbají na vlastní hygienu než na to, jakou kvalitu potravin a od koho skutečně jedí.

Karin Pomaizlová ještě doplňuje výsledky: “Je velká škoda, že například také u náhradních dílů na automobily je tady stále ještě téměř 50 % respondentů, kteří nedoceňují význam originálního značkového výrobku a jsou ochotni zakoupit i padělky náhradních dílů nebo výrobky neznámého původu. Ale i v tomto případě může jít o život. ”

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB