První pojištění pro EET

Pojišťovna Generali jako první na trhu pojistí rizika související se zavedením registračních pokladen. Do ostrého startu elektronické evidence tržeb (EET) zbývá už jen poslední měsíc. Od čtvrtka 1. prosince 2016 čeká zapojení do EET na 50 tisíc živnostníků a podnikatelů poskytujících ubytovací a stravovací služby, kteří přijímají platby v hotovosti, kartou, nebo dalšími způsoby s výjimkou převodu na účet. U finanční správy se jich ale zatím zaregistrovala jen malá část. Nové pojištění pro EET bude možné sjednat u pojišťovny Generali od poloviny listopadu.

„Spuštění elektronické evidence tržeb je za dveřmi. Jako první na českém trhu nyní nabízíme podnikatelům, kterých se první vlna EET týká, nové pojištění rizik souvisejících se zavedením registračních pokladen,“ říká předseda představenstva a generální ředitel pojišťovny Generali Pavel Mencl.

„Provozovatelé restaurací, penzionů a hotelů se standardně pojišťují proti rizikům vyplývajícím z možností živelních událostí, krádeží nebo vandalismu, ale také na odpovědnost za škody, které by mohly způsobit třetím osobám,“ připomíná Jiří Cívka z pojišťovny Generali.

Generali nabízí krytí těchto rizik v rámci speciálního produktového balíčku Gastro, který už teď pokrývá drtivou většinu těch, jež restauratérům a hoteliérům hrozí. „Nově bude tento balíček zahrnovat i pojištění registračních pokladen,“ doplňuje Jiří Cívka z pojišťovny Generali.

Týká se to jak nově uzavřených pojistných smluv, tak těch stávajících, kteří již balíček Gastro mají. Podnikatelům, kteří si produktový balíček Gastro sjednali v minulosti, stačí kontaktovat pojišťovnu Generali či jejího pojišťovacího poradce. V nově uzavřených pojistkách budou registrační pokladny zahrnuty automaticky. Pojistit je bude možné i samostatně.

Pojistná ochrana přitom bude širší, než je jinak u elektroniky a výpočetní techniky běžné. Bude vztahovat jak na hardware, tak na software. „Pojištění se bude vztahovat i na případy, kdy například host, který lehce přebral, polije pokladnu a způsobí její poškození,“ podotýká Jiří Cívka z pojišťovny Generali. „Nově zahrnuje i krytí nákladů na obnovu dat po pojistné události včetně případné sankce udělené státními orgány za neodeslání datové správy správci daně, například z důvodu zničení pokladny a uložených dat po úderu blesku,“ uzavírá Jiří Cívka.

Nové pojištění rizik souvisejících se zavedením registračních pokladen bude možné sjednat od poloviny listopadu letošního roku.

V médiích se objevily informace o různých způsobech, jak by se nová povinnost dala za určitých okolností obejít, finanční správa však varuje, že kličkování se nevyplatí. Z režimu EET by teoreticky mohly být vyjmuty například restaurace, které provozovnu zřídí v odstaveném letadle. Zákon totiž uděluje tržbám v letadlech výjimku. Přitom nespecifikuje, zda se jedná o funkční letouny.

HARMONOGRAM EET

K 1. březnu 2017 se EET začne týkat oblasti maloobchodu a velkoobchodu. Od 1. března 2018 má dojít na ostatní činnosti, například svobodná povolání, dopravu nebo zemědělství, v poslední vlně – od 1. června 2018 – dojde i na vybraná řemesla a výrobní činnosti.

CO MUSÍ PODNIKATEL MÍT KVŮLI EET

Datové připojení (internet nebo mobilní internetové připojení)

Zařízení (přístroj) včetně SW nebo aplikace, které umožní tržbu/platbu zaevidovat, spojit se s finanční správou, přijmout fiskální identifikační kód a údaje odeslat, jakož též vytisknout účtenku, která se dá kupujícímu

Registraci = autentizace – před přijetím první evidované tržby podat žádost o autentizační údaje

ČEHO SE EET TÝKÁ

Vedle mincí a bankovek se vztahuje i na platby kartou, šekem nebo směnkou, ale také dárkovým poukazem či stravenkami, dokonce i virtuální měnou typu bitcoin nebo peněz zaslaných přes platební brány, jako je PayPal. Naopak firmy, které platby od svých zákazníků přijímají převodem z účtu na účet, mohou zůstat v klidu.

Zdroj: Tisková zpráva

Share

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *