Reakce zákazníků jsou pozitivní, počet prodaných bezklecových vajec vzrostl

Supermarket Košík.cz se před dvěma měsíci (psali jsme) stal prvním prodejcem, který dobrovolně vyřadil z prodeje vejce z klecových chovů. Stalo se tak na základě přání zákazníků a předcházela tomu jednání s dodavateli, díky kterým Košík.cz dokázal zajistit náhradu za „klecovky“ z halového chovu, aniž by došlo ke zdražení.
Košík do své nabídky zařadil i jeden druh podestýlkových vajec, jejichž cenu dotuje a není tak vyšší, než u původních klecových. Foto: Depositphotos.com

„Dělali jsme si zevrubnou analýzu zákaznických reakcí a sám jsem byl překvapen, že počet těch negativních byl zcela zanedbatelný a mezi stálými zákazníky se neobjevila jediná. Jako první jsme tak celému trhu ukázali, že vyřadit klecová vejce není žádný problém a stali se v tomto ohledu inspirací pro ostatní prodejce, kteří nás následovali,“ říká Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

Vyřazení klecových vajec zároveň přineslo další překvapivý efekt. Vajec se prodává více a soustavně začal růst zájem o vejce z těch nejekologičtějších chovů.

A to i přesto, že jejich cena je s ohledem na náročné podmínky chovu a zpracování vyšší. Právě kvůli obavě, že si někteří zákazníci nebudou moci za vajíčka připlatit, zařadil Košík do nabídky i jeden druh podestýlkových vajec, jejichž cenu dotuje a není tak vyšší, než u původních klecových. Obavy se však nepotvrdily a lidé jsou prý ochotni za vejce utratit více, než v minulých letech.

„Zákazníci sami začali chápat, že rozdíl v kvalitě chovu se odrazí také v chuti vajíček. A rozumí tomu, že vyprodukovat dobrá vajíčka prostě něco stojí. Známe naše farmáře, takže víme, jaké mají náklady na produkci, když chtějí své řemeslo dělat pořádně a v podobném duchu je představujeme prostřednictvím seriálů i našim zákazníkům. Jejich snažení tak více rozumí a radši je podpoří,“ dodává Jeřábek.

Podle Jeřábka je obliba ekologických vajíček jasným důkazem, že v Česku začíná dobře fungovat nejen potravinový patriotismus – tedy snaha preferovat lokální produkci kvůli zemi původu, ale také „volba korunou“. Zákazníci stále častěji podporují zvýšenou útratou řemeslné dodavatele a rodinné podniky, které si to z jejich pohledu zaslouží.

Jan Katina, předseda Českého svazu zpracovatelů masa, se domnívá, že čeští spotřebitelé jsou zatím stále cenově senzitivní, což tuzemským producentům potravin příliš nepřeje. „Spotřebitelé v západních zemích jsou oproti těm českým podstatně více patriotičtí,“ tvrdí a dodává: „Němečtí spotřebitelé preferují německé maso, francouzští to francouzské a tak dále. Preferují ho i za vyšší cenu.“

PSALI JSME:
Potravinový patriotismus si mohou dovolit bohatší Evropané. Češi jsou zatím cenově senzitivní

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Spotřebitel

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru