Stále více firem „krade“ zaměstnance, říká šéf personální agentury Tomáš Surka

Rozhovor

Je to vlastně dobře, že má Česko rekordně nízkou nezaměstnanost? Spousta velkých, ale i malých podniků a firmiček moc pozitiv nevidí. Spíše naopak. Extrémně málo lidí bez práce pro ně znamená, že jen horko těžko shánějí kvalifikované zaměstnance. Stále častěji se proto uchylují k tomu, že si s jinými firmami „přetahují“ lidi. Tomáš Surka, výkonný ředitel personálně-poradenské společnosti McROY pro střední a východní Evropu v rozhovoru pro Finanční a ekonomický institut (FAEI.cz) uvedl, že některé podniky mají dokonce vytipované konkurenční firmy, odkud rády berou nové zaměstnance.

Tomáš Surka, šéf personální agentury McROY. Foto: Redakce

Nakolik je v současné situaci extrémně nízké nezaměstnanosti vážný problém vzájemného „přetahování“ zaměstnanců z jedné firmy do druhé?
Je to stále častější jev, společnosti mají někdy přímo vytipované firmy, odkud rády přijímají pracovníky, kteří již mají potřebné znalosti. Ušetří tak čas při zaškolování.

Jaké jsou nejčastější metody, jak získat nového pracovníka od konkurence? Je to pouze vyšší plat, služební mobil, nebo se v poslední době objevily nějaké novinky?
Peníze jsou stále tím hlavním argumentem. Pro spoustu lidí ale může být motivací například lepší lokalita nového pracoviště vzhledem ke svému bydlišti, případně další benefity, jako je auto nebo flexibilní pracovní doba. Z těch dlouhodobějších hraje roli také kariérní růst nebo práce na zajímavějších projektech, atraktivnější pracovní pozice či větší zodpovědnost.

Zaznamenal jste i nějaké hodně netradiční způsoby náboru? Třeba jako když jedna firma poskytla služební auto i pro soukromé účely řadové účetní, ačkoli takový benefit dříve býval výsadou spíše vysoce postavených manažerů.
Spíše se setkáváme s velkým navýšením platu oproti současnému stavu – v některých případech je to dokonce až dvojnásobek. Ale mohou to být samozřejmě i vámi zmíněný benefit.

Jak se vlastně může vedení společnosti bránit takovým konkurenčním nabídkám od jiných firem, aby nepřišla od své kvalitní zaměstnance? A existuje vůbec nějaká účinná obrana?
Nejlepší obranou je nepřestávající péče o své zaměstnance, vědět na čem jim záleží a pokud to jde, tak vycházet vstříc, udržovat odměňování a benefity konkurenceschopné. Zaměstnanci především nesmějí mít pocit, že si jejich práce současný zaměstnavatel neváží. V takovém případě jsou samozřejmě náchylnější ke změnám působiště.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Na čem závisí další oživení společnosti Meta?

Společnost Meta (dříve Facebook, pozn. red.), která od začátku roku vzrostla o více než 30 procent, oznámí ve středu, po uzavření trhu a zámořského času, své výsledky. Po téměř 80% propadu ze svého vrcholu v srpnu …

Akcionáři Monety schválili dividendu devět korun za akcii

V úterý proběhla valná hromada Moneta Money Bank, která patří mezi šestici největších v tuzemsku působících bank a která zároveň – jako jediná – není většinově vlastněna „matkou“ ze zahraničí. S tím samozřejmě …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.