Schaeffler otevírá nový závod v České republice

S investicemi ve výši téměř 100 miliónů eur a s tím spojeným vytvořením 900 nových pracovních míst v průběhu následujících tří let skupina Schaeffler potvrzuje svůj trvalý růst v Evropě.

Na slavnostním aktu otevření nového závodu byl přítomen předseda představenstva firmy Schaeffler zodpovědný za výrobu, logistiku a nákup Oliver Jung, ředitel závodu Schaeffler Production CZ ve Svitavách Marián Macháček, ředitel oddělení investic a průmyslových zón Ministerstva průmyslu a obchodu ČR Zbyněk Pokorný, starosta města Svitavy David Šimek, ředitel společnosti CzechInvest Karel Kučera, hejtman Pardubického kraje Martin Netolický a další významní představitelé veřejného života.

„Díky výstavbě nového závodu ve Svitavách společnost Schaeffler dále posiluje už tak velmi silnou síť východoevropských závodů. Moduly tepelného managementu jsou potřebné jak ve spalovacích motorech, tak i v konceptech mobility budoucnosti. Tím podporují strategii ‚Mobilita zítřka‘ skupiny Schaeffler,“ řekl Oliver Jung. Marián Macháček doplnil: „Těší nás, že se slavnostního otevření zúčastnili tak významní hosté. Je to pro nás čest a zároveň závazek do budoucna.“

Hledají se další pracovníci

V současné době má závod Svitavy okolo 280 zaměstnanců. Prostřednictvím probíhajících náborových aktivit se počet zaměstnanců stále zvyšuje. Pracovní místa jsou nabízena nejen technicko-hospodářským pracovníkům, ale také kvalifikovaným odborníkům ve výrobě. „Jsem rád, že máme v našem regionu partnera, který přináší pracovní místa nejen ve svém podniku, ale také v navazujících odvětvích a u dalších poskytovatelů služeb, a který úzce spolupracuje s našimi školami a nabízí absolventům perspektivu zaměstnání,“ vysvětlil starosta města Svitavy David Šimek.

Výroba v novém závodě ve Svitavách

Většina investic byla použita na nákup nových strojů, z nichž některé byly uvedeny do provozu v Lanškrouně, většina však bude fungovat v novém závodě ve Svitavách. „Do výstavby nové výrobní haly ve Svitavách jsme investovali 18,5 milionů eur. Závod ve Svitavách je zaměřen na výrobu modulů tepelného managementu. Tento rok vyrobíme ještě téměř 230 000 dílů pro tři celosvětové výrobce automobilů,“ vysvětlil Marián Macháček.

Modul tepelného managementu (TMM) efektivně a s teplotní přesností energeticky reguluje teplotní chod motoru a umožňuje tak rychlé dosáhnutí ideální teploty pro motor a převodovku. To je klíč ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.