SEO je zaklínač českých webů – všichni ho znají, ale téměř nikdo mu skutečně nerozumí

Prakticky každá, i malá firma nebo živnostník má vlastní webové stránky. Celkově to tedy představuje na 400 tisíc webů. A virtuální elektronické obchody provozuje v Česku už přes 40 tisíc subjektů. Aby všechny tyto webové stránky uspěly, musí je v první řadě jejich potenciální zákazníci intuitivně najít. To řeší SEO – optimalizace obsahu stránek tak, aby byly v co největší shodě s klíčovými parametry určitého hledaného obsahu.

Jak ale ukázal výzkum mezi 600 drobnými podnikateli, zrealizovaný společností ECOMMERCZ, mnoho webových stránek nemá šanci uspět, protože jejich obsahy jsou nedostatečné nebo špatně uzpůsobené, takže je jejich zákazníci nenajdou. Výzkum odhalil, že panuje nesoulad mezi tím, co podnikatelé od webu očekávají, a tím, co jsou ochotni pro to udělat.

„Téměř tři čtvrtiny dotazovaných firem považují SEO za důležité a chtěly by jej ještě více zlepšit. Ovšem přes čtyřicet procent těchto respondentů nemá vůbec responzivní web, tudíž se nezobrazí ve vyhledávání na mobilech a tabletech, které se v ČR velmi rychle blíží k polovině všech vyhledávaní,“ odkryl mylné představy a neznalost problematiky nastavení SEO u respondentů Rudolf Krčmář ze společnosti ECOMMERCZ, která se zabývá on-line marketingem.

Ačkoli polovina respondentů v základní otázce označuje SEO za prioritu webu, v odpovědích na další otázky svoje tvrzení zpochybňují. Respektive ukazují, že optimalizaci dostatečně nerozumí, protože ji odmítají nebo nepovažují za důležité prvky, které samotnou optimalizaci tvoří, případně ji velice výrazně ovlivňují.

Jen necelá polovina respondentů aktualizuje průběžně obsah webu. Téměř všichni, kdo považují SEO za důležité, se snaží mít na svém webu co nejvíce produktů. Zároveň ovšem prohlašují, že nepovažují za důležité, aby jejich fotografie a popisy dělali profesionálové. Přitom právě správně formulovaný obsah je pro vyhledávače velice důležitý.

Dále se ukázalo, že firmy nejsou ochotny platit za reklamu a další služby, které zvyšují viditelnost webu. Každá 3. firma, která uvedla web jako svůj stěžejní informační nástroj, vůbec neinvestuje do on-line reklamy. Z těch respondentů, kteří do ní investují, 87 procent uvedlo, že je ochotno vložit měsíčně do reklamy maximálně 2500 korun. Jen 17 procent dotázaných připustilo měsíční náklady na reklamu více než 5000 korun. Za externí správu webu by chtělo platit přes dvě třetiny dotazovaných podnikatelů pouhých 1000 korun.

SEO je dynamický proces, který je třeba neustále ladit. „Nestačí jen vložit dostatek klíčových slov. Většinou je nutné promyšleně nastavit strukturu webu a kód stránek, což vyžaduje hodně kvalifikované práce, dostatek času a odpovídající peníze,“ shrnul Rudolf Krčmář doporučení pro malé a střední podnikatele vyplývající z výzkumu.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nadace Tomáše Berdycha podporuje dárcovství krevní plasmy

Tomáš Berdych se rozhodl podpořit myšlenku dárcovství krevní plasmy. Jeho nadace zahájila spolupráci s dárcovským centrem Plasma place. Stalo se tak v rámci Mezinárodního týdne dárcovství krevní plasmy, který má upozornit na vzrůstající význam této nenahraditelné tělní tekutiny pro moderní medicínu.

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru