SEO je zaklínač českých webů – všichni ho znají, ale téměř nikdo mu skutečně nerozumí

Prakticky každá, i malá firma nebo živnostník má vlastní webové stránky. Celkově to tedy představuje na 400 tisíc webů. A virtuální elektronické obchody provozuje v Česku už přes 40 tisíc subjektů. Aby všechny tyto webové stránky uspěly, musí je v první řadě jejich potenciální zákazníci intuitivně najít. To řeší SEO – optimalizace obsahu stránek tak, aby byly v co největší shodě s klíčovými parametry určitého hledaného obsahu.

Jak ale ukázal výzkum mezi 600 drobnými podnikateli, zrealizovaný společností ECOMMERCZ, mnoho webových stránek nemá šanci uspět, protože jejich obsahy jsou nedostatečné nebo špatně uzpůsobené, takže je jejich zákazníci nenajdou. Výzkum odhalil, že panuje nesoulad mezi tím, co podnikatelé od webu očekávají, a tím, co jsou ochotni pro to udělat.

„Téměř tři čtvrtiny dotazovaných firem považují SEO za důležité a chtěly by jej ještě více zlepšit. Ovšem přes čtyřicet procent těchto respondentů nemá vůbec responzivní web, tudíž se nezobrazí ve vyhledávání na mobilech a tabletech, které se v ČR velmi rychle blíží k polovině všech vyhledávaní,“ odkryl mylné představy a neznalost problematiky nastavení SEO u respondentů Rudolf Krčmář ze společnosti ECOMMERCZ, která se zabývá on-line marketingem.

Ačkoli polovina respondentů v základní otázce označuje SEO za prioritu webu, v odpovědích na další otázky svoje tvrzení zpochybňují. Respektive ukazují, že optimalizaci dostatečně nerozumí, protože ji odmítají nebo nepovažují za důležité prvky, které samotnou optimalizaci tvoří, případně ji velice výrazně ovlivňují.

Jen necelá polovina respondentů aktualizuje průběžně obsah webu. Téměř všichni, kdo považují SEO za důležité, se snaží mít na svém webu co nejvíce produktů. Zároveň ovšem prohlašují, že nepovažují za důležité, aby jejich fotografie a popisy dělali profesionálové. Přitom právě správně formulovaný obsah je pro vyhledávače velice důležitý.

Dále se ukázalo, že firmy nejsou ochotny platit za reklamu a další služby, které zvyšují viditelnost webu. Každá 3. firma, která uvedla web jako svůj stěžejní informační nástroj, vůbec neinvestuje do on-line reklamy. Z těch respondentů, kteří do ní investují, 87 procent uvedlo, že je ochotno vložit měsíčně do reklamy maximálně 2500 korun. Jen 17 procent dotázaných připustilo měsíční náklady na reklamu více než 5000 korun. Za externí správu webu by chtělo platit přes dvě třetiny dotazovaných podnikatelů pouhých 1000 korun.

SEO je dynamický proces, který je třeba neustále ladit. „Nestačí jen vložit dostatek klíčových slov. Většinou je nutné promyšleně nastavit strukturu webu a kód stránek, což vyžaduje hodně kvalifikované práce, dostatek času a odpovídající peníze,“ shrnul Rudolf Krčmář doporučení pro malé a střední podnikatele vyplývající z výzkumu.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.