Škoda Auto: Nový designový jazyk, nové logo a velká změna firemní identity

Automobilka Škoda Auto v úterý v Praze představila konkrétní náhled na vývoj společnosti v příštích letech. Předseda představenstva automobilky Klaus Zellmer, člen představenstva za oblast Prodeje a marketingu Martin Jahn a tým útvaru Škoda Design kolem šéfdesignera Olivera Stefaniho představili před 450 zahraničními hosty nový designový jazyk, nové logo i rozsáhlou aktualizaci identity značky. Automobilka kromě toho ukázala svou novou studii Vision 7S.
Vision 7S je první konkrétní ukázkou zcela nového modelu značky Škoda s novým designovým jazykem. Studie čistě elektrického SUV nabízí velkorysý prostor až pro sedm cestujících. Foto: Škoda Auto

Pro éru elektromobility a digitalizace vytvořila automobilka nový designový jazyk, který bude postupně zaváděn od příštího roku. Vyznačuje se jasnými minimalistickými liniemi, které zdůrazňují jednoduchost a kvalitu nových modelů značky Škoda. Charakteristickými prvky nového designového jazyka jsou nová příď vozu s tzv. maskou Tech-Deck Face a udržitelné materiály použité v interiéru.

Nové logo značky Škoda je prezentováno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na rostoucí přesun marketingových a komunikačních aktivit z tisku na internet. Velkou změnou prošla také firemní identita. Škoda Auto bude používat dva různé odstíny zelené: Smaragdovou a elektrickou zelenou, které symbolizují ekologii, udržitelnost a elektromobilitu.

PSALI JSME:
Nové modely škodovky se rodí z hlíny v utajované hale

Automobilka uvedla, že v oblasti výroby je silným zastáncem trvalé udržitelnosti v celém hodnotovém řetězci – využívá elektřinu z obnovitelných zdrojů a např. v Mladé Boleslavi přímo vyrábí baterie, což zásadně snižuje nároky na přepravu. Od roku 2030 mají být vozidla v českých a indických závodech vyráběna s nulovými emisemi. Závod ve Vrchlabí je CO₂ neutrální již od roku 2020.

Značka Škoda se také důsledně zaměřuje na udržitelnost svých produktů. Například Enyaq iV využívá více než 13 kilogramů recyklovaných plastů získaných z obalů starých baterií a nárazníků. Podíl recyklovaných materiálů činí u oceli použité při výrobě karoserie 40 procent, v případě hliníku dokonce 60 procent. Boční okna vozu Enyaq iV tvoří z pětiny recyklované sklo.

PSALI JSME:
High-tech továrna na úpatí Krkonoš

Škoda Auto informovala, že výrazně zrychluje svou elektrickou ofenzívu. Do roku 2026 uvede na trh tři nové čistě elektrické vozy. Kromě modelu z kategorie malých vozů jsou v plánu také kompaktní SUV a sedmimístný rodinný vůz. Konkrétní představu sedmimístného elektrického SUV nabízí studie VISION 7S s dojezdem více než 600 km a maximálním nabíjecím výkonem 200 kW.

Do roku 2030 chce automobilka dosáhnout podílu čistě elektrických modelů v Evropě přes 70 procent. Ve fázi přechodu na e-mobilitu však Škoda posiluje také své produktové portfolio vysoce účinných spalovacích motorů a ve druhé polovině příštího roku představí novou generaci modelů Superb a Kodiaq. V roce 2024 bude následovat modernizovaná Octavia.

PSALI JSME:
Dopady války na Ukrajině. Škoda Auto hlásí o třetinu nižší produkci i provozní výsledek

Zavřít reklamu ×
  1. Tak to je hodně hnusný auto, co udělali s designérem co dělal Rapida 2012? Proč teď zase dělaj ty obézní obludnosti?

  2. Když pominu dizajn, s kterým se neztotožňuju protože je nepraktický z důvodu nutně omezeného výhledu dozadu a do stran, neztotožňuju se ani s tím směrem, kterým se Škoda vydala. Nevidím v něm to, co jsme jako Češi po léta od Škody kupovali a měli rádi. Jednoduchá praktická auta za rozumnou cenu. Nová auta typu Enyaq jsou auta Německá, ne Česká. Podle mě se „naše“ auta z nabídky Škody vytratila a nový směr naznačuje, že tomu tak bude i do budoucna..

Napsat komentář: Petr Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Motorismus

Škodovka ukázala elektrický městský crossover Epiq

Největší tuzemská automobilka, Škoda Auto, spadající do německého koncernu Volkswagen, odtajnila v pátek jméno svého elektrického městského crossoveru, a to společně s designovou studií nabízející první pohled na …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Jaká je budoucnost výškových dřevostaveb v Česku?

Analýza
V České republice stále platí zastaralá norma omezující výšku dřevostaveb na devět, respektive dvanáct metrů. Legislativa by se však měla brzy změnit. S ohledem na nespornou ekonomickou výnosnost projektů chtějí developeři stavět minimálně osmipatrové stavby (22,5 m), s výhledem do budoucna až osmdesátimetrové projekty, a to tzv. inženýrským způsobem.