Škoda Auto oficiálně vstoupila na vietnamský trh

Škoda Auto svým vstupem na vietnamský trh učinila významný krok ve své strategii internacionalizace. Sobotní slavnostní akce proběhla za účasti představitelů vietnamské a české vlády a společnosti TC Group, která je partnerem české automobilky pro prodej a výrobu vozů ve Vietnamu.
Martin Jahn, člen představenstva Škoda Auto za oblast prodeje a marketingu (vpravo) a Le Do, generální ředitel projektu Škoda ve Vietnamu, během slavnostní akce u příležitosti vstupu Škoda Auto na vietnamský trh. Foto Škoda Auto

Škoda Auto plánuje rychlé rozšíření dealerské sítě až na 30 prodejen a roční odbytový potenciál má po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. Nabídku budou zpočátku tvořit automobily dovezené z Evropy, prodej firma zahájí s modely Karoq a Kodiaq, informovala mladoboleslavská automobilka v tiskové zprávě.

Modelové řady Karoq a Kodiaq se tím stávají prvními modely značky dostupnými na vietnamském trhu. Zákazníci si je mohou zakoupit v prvním autosalonu Škoda v Hanoji, který se otvírá 25. září. Další showroomy ve středním a jižním Vietnamu budou brzy následovat. Dealerská síť se má do roku 2025 rozrůst na 20 a do roku 2028 na 30 zastoupení.

PSALI JSME:
Nové modely škodovky se rodí z hlíny v utajované hale

Škoda má pro své působení na vietnamském trhu jasně stanovené jednotlivé kroky. Ve druhé fázi je v plánu doplnit portfolio o další dovážené modely, Octavia a Superb. Počítá se rovněž s uvedením rodiny plně elektrických vozů Enyaq, protože lze očekávat rostoucí poptávku vietnamské klientely po elektromobilech.

V příštím roce dojde ke spuštění výroby vozů z plně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down, pozn. red.) v nově budovaném místním závodě, čímž se využije synergie se stávajícím výrobním zázemím v Indii. Škoda Auto považuje Vietnam zároveň za bránu do sdružení zemí ASEAN.

PSALI JSME:
High-tech továrna na úpatí Krkonoš

Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem: Již nyní je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii. Na 1 000 obyvatel zde připadá pouze 38 vozidel, přitom celková populace činí přibližně 100 milionů lidí. To spolu s dalším předpokládaným ekonomickým rozvojem dělá z Vietnamu zemi s nejvyšším potenciálem k růstu v celé oblasti.

Škoda Auto počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů. Kapacita průmyslového parku Viet Hung, kde se nachází závod společnosti TC Group, by mohla být v budoucnu využita k rozšíření výroby s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu ASEAN.

PSALI JSME:
Dopady války na Ukrajině. Škoda Auto hlásí o třetinu nižší produkci i provozní výsledek

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Jysku meziročně klesly finanční výsledky

Společnost Jysk Česká republika dosáhla ve finančním roce 2022/23 obratu 4,53 miliardy korun s provozním ziskem 1,06 miliardy korun. Firma o tom informovala redakci FAEI.cz s tím, že finanční rok, který v Jysku …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Český systém přijímaček tlačil žáky na střední školy, kam nechtěli

Analýza
Dosavadní systém přijímacích zkoušek na střední školy donutil žáky a jejich rodiče k tomu, aby si vybírali takové zařízení, kam se s jistotou dostanou – ovšem bez ohledu na zájem dítěte. Ukázalo to rozsáhlé šetření Národního institutu SYRI a Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a Středočeském kraji, jehož výsledky má redakce FAEI.cz k dispozici.