Škoda Auto plánuje rychlé rozšíření dealerské sítě až na 30 prodejen a roční odbytový potenciál má po roce 2030 překročit hranici 40 000 vozů. Nabídku budou zpočátku tvořit automobily dovezené z Evropy, prodej firma zahájí s modely Karoq a Kodiaq, informovala mladoboleslavská automobilka v tiskové zprávě.
Modelové řady Karoq a Kodiaq se tím stávají prvními modely značky dostupnými na vietnamském trhu. Zákazníci si je mohou zakoupit v prvním autosalonu Škoda v Hanoji, který se otvírá 25. září. Další showroomy ve středním a jižním Vietnamu budou brzy následovat. Dealerská síť se má do roku 2025 rozrůst na 20 a do roku 2028 na 30 zastoupení.
Škoda má pro své působení na vietnamském trhu jasně stanovené jednotlivé kroky. Ve druhé fázi je v plánu doplnit portfolio o další dovážené modely, Octavia a Superb. Počítá se rovněž s uvedením rodiny plně elektrických vozů Enyaq, protože lze očekávat rostoucí poptávku vietnamské klientely po elektromobilech.
V příštím roce dojde ke spuštění výroby vozů z plně rozložených sad (CKD – Completely Knocked Down, pozn. red.) v nově budovaném místním závodě, čímž se využije synergie se stávajícím výrobním zázemím v Indii. Škoda Auto považuje Vietnam zároveň za bránu do sdružení zemí ASEAN.
Automobilový trh ve Vietnamu roste mimořádným tempem: Již nyní je čtvrtým největším odbytištěm v jihovýchodní Asii. Na 1 000 obyvatel zde připadá pouze 38 vozidel, přitom celková populace činí přibližně 100 milionů lidí. To spolu s dalším předpokládaným ekonomickým rozvojem dělá z Vietnamu zemi s nejvyšším potenciálem k růstu v celé oblasti.
Škoda Auto počítá ve střednědobém horizontu s ročním odbytem 30 000 vozů a po roce 2030 mají dodávky vzrůst dokonce na více než 40 000 automobilů. Kapacita průmyslového parku Viet Hung, kde se nachází závod společnosti TC Group, by mohla být v budoucnu využita k rozšíření výroby s výhledem na export modelů Škoda do celého regionu ASEAN.