Aby byl závod Kvasiny připraven na speciální požadavky, které výrobní proces prvního elektrifikovaného sériového modelu značky vyžaduje, investovala automobilka přibližně 12 milionů eur (cca 311 milionů korun), informovala firma v tiskové zprávě.
Mimo jiné byla upravena svařovna a montážní hala. Svařovna například dostala nová zařízení, protože podlaha u obou variant vozu se liší (baterie je v podlaze před zadní nápravou), hybridní model má také jiné výztuhy.
Díky této transformaci se Škoda Suberb iV s plug-in hybridním pohonem vyrábí na stejné montážní lince jako modely s konvenčním spalovacím motorem.
Školením pro práci s elektrovozy prošlo 5500 zaměstnanců závodu a ve spojení s novým modelem vzniklo 40 nových pracovních míst. Plné výrobní kapacity Superbu iV ve výši 60 vozů denně by měl závod postupně dosáhnout na přelomu letošního listopadu a prosince. Uvedení na trh proběhne začátkem roku 2020, cena vozu Superb iV bude začínat na 876 900 korunách.
Kvasiny jsou nejmodernějším výrobním závodem automobilky, kde je zaměstnáno kolem devíti tisíc zaměstnanců. Původní hala oddělení kvality byla kompletně přestavěna. Pro výrobu a uvedení vozů do provozu musela být pracoviště v rámci montáže nově uspořádána. V rámci výrobní linky instalovala Škoda Auto navíc další zásobník pro podvozkové rámy a manipulátor pro vysokonapěťové a 12voltové baterie.
V příštím roce uvede Škoda na trh první elektromobil vyvinutý na koncernové platformě MEB a také hybridní Octavii. Do konce roku 2022 představí celkem deset modelů s různým stupněm elektrifikace. Škoda očekává, že podíl elektrifikovaných vozů na jejím celkovém prodeji bude do roku 2025 činit přibližně 25 procent, uvedl server České noviny.