Skupina MALL Group se přehoupla do zisku. Poprvé není v červených číslech

Skupina MALL Group, zastřešující internetové tržiště MALL, e-shop s elektronikou CZC.cz či e-shopy jako Vivantis nebo, ProZdravi.cz, má za sebou přelomový rok a poprvé ve své historii skončila v zisku. Informace prozatím není možné ověřit, poslední hospodářské výsledky zveřejněné ve sbírce listin obchodního rejstříku jsou za rok 2019.
Koronavirová pandemie s sebou obecně přinesla velký nárůst zájmu o nakupování na internetu, což se odrazilo i v nárůstu počtu objednávek napříč skupinou MALL. Foto: MALL Group

Podle údajů poskytnutých MALL Group se skupině za uplynulý obchodní rok podařilo vygenerovat obrat ve výši 20,7 miliardy korun, což představuje meziroční nárůst o 26 procent. K černým číslům skupině pomohl nejen boom internetového nakupování spojený s pandemií, ale především výrazné zlepšení transakční ekonomiky, transformace MALLu v tržiště i úspěch na zahraničních trzích.

Koronavirová pandemie s sebou obecně přinesla velký nárůst zájmu o nakupování na internetu, což se odrazilo i v nárůstu počtu objednávek napříč skupinou MALL. Oproti minulému obchodnímu roku narostl počet objednávek o 31 procent a překonal hranici 14 milionů. Rekordní finanční výsledek s pozitivní EBITDA však rozhodně nebyl poháněn pouze nárůsty spojenými s pandemií.

„Covid-19 samozřejmě přispěl k našemu růstu, ale rozhodně nebyl hlavním důvodem našeho hospodářského zlepšení. Meziroční tempo růstu se oproti předchozím letům lehce zrychlilo, zásadním zlepšením ovšem prošla transakční ekonomika,“ informoval redakci Jan Hanuš, CEO MALL Group, jenž je od letošního ledna také novým místopředsedou představenstva.

PSALI JSME:
Může bezúročná odložená platba nahradit tradiční dobírku? Mall Pay „vrtí psem“, jak se dá

Sázka na tržiště

Podle Hanuše firma ozdravila téměř všechny poměrové ukazatele, provedla důslednou revizi byznys modelu a zefektivnila logistiku. „Mimo jiné jsme také vsadili na růst našeho tržiště, což je model prodeje, který nám dává obrovský smysl a v mnoha segmentech je pro nás jednoznačně efektivnější. Rovněž jsme zrevidovali fixní a interní náklady,“ uvedl Hanuš.

Právě úspěšný přerod MALLu v tržiště sehrál důležitou roli v dosažení kladných hospodářských výsledků. Prostřednictvím programu na MALLu prodávají více než dva tisíce partnerských obchodníků, kteří tak získali nový prodejní kanál. Program jim umožňuje také snadnou cestou na zahraniční trhy střední a východní Evropy.

Úspěšný model tržiště plánuje skupina plnohodnotně implementovat do všech zemí, kde působí. „To znamená, že našim obchodním partnerům nabídneme nejen jednoduchý start mezinárodního obchodu, ale zároveň jim k tomu poskytneme silnou prodejní i logistickou infrastrukturu a návazné služby,“ popsal Hanuš.

PSALI JSME:
„Koronavirové“ e-shopy vznikají dvojnásobným tempem

Konkurence směřuje stejným směrem

Na tržiště sází i konkurenční Alza.cz (loni dosáhla obratu 37 mld. Kč, pozn. red.), která informovala, že na novém portálu spouští Alza Marketplace, v němž spojuje dva dosavadní programy pro externí dodavatele (Alza Dropshipment a Alza Partner, pozn. red.). Všichni partneři společnosti tak nyní mohou spravovat své nabízené portfolio zboží i poukazů na jednom místě.

Cílem je podle Alzy díky postupnému snižování bariéry pro zapojení dodavatelů urychlit rozšiřování nabídky pro zákazníky. Během loňského roku se do programů partnerského prodeje na Alze zapojilo více než tisíc dodavatelů, kteří přes ně nabízejí přes 300 tisíc položek fyzického zboží a poukazů. Na konci loňského roku firma přidala do nabídky i partnerské poukazy na zboží a služby.

„Rozvoj Marketplace je jednou z cest, díky nimž můžeme zákazníkům nabízet širší nabídku zboží ze stále více kategorií,“ sdělil redakci Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz. Velká prodejní tržiště, díky nimž zapojení dodavatelé získají zázemí, zkušenosti a stabilitu velkých e-shopů, tedy i další odbytový kanál a zdroj příjmu, jsou podle něj světovým trendem v oblasti e-commerce.

PSALI JSME:
Alza měla vloni obrat 37 miliard korun

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Firmy

Česká firma se zúčastní mise na Měsíc. Pomůže NASA

Za tři roky by měl člověk opět přistát na Měsíci, kam naposledy vstoupil před devětačtyřiceti lety. Návrat na nejbližšího vesmírného souputníka Země bude mít i českou stopu. Mise se zúčastní česká společnost …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Covidová krize potrvá minimálně tři roky, obávají se Češi

Průzkum
Českem obchází strach z nezaměstnanosti. Ztráty práce se obává nadpoloviční počet lidí, finančních ztrát dokonce více než 60 procent obyvatel. A bezmála polovina populace se obává, že současná krize potrvá tři roky nebo dokonce déle. Ukazuje to aktuální průzkum společnosti BNP Paribas Cardif.
Rolovat nahoru