Sociální podnikání se nedá postavit pouze na nadšení, učí firmy akcelerátor Impact First

„Xkrát jsem si myslel, že už to bude normální podnikání, a vždycky mi to sklouzlo do toho sociálna,” směje se Petr Steklý, první vítěz akcelerátoru Impact First. Akcelerační programy jsou nejčastěji spojovány s technologiemi, velkým byznysem a rychlými penězi. Impact First, nový akcelerátor České spořitelny a společnosti Impact HUB, je jiný, zaměřuje se na podnikání se sociálním dopadem. Na konci května prezentoval své první výsledky a prvního vítěze.

Do programu Impact First se od podzimu 2015 mohou hlásit zejména týmy a organizace, které budují nebo provozují sociální firmu, tzn. nabízejí práci nebo služby znevýhodněným občanům. “Naším akcelerátorem chceme oslovit právě ty, kteří mají vůli měnit věci kolem sebe. My jim pomáháme posunout jejich projekty k trvale udržitelnému byznys modelu, a to i prostřednictvím koučinku, mentoringu, tréninku marketingových a obchodních dovedností,” vysvětluje Hana Kavánková, projektová manažerka Impact First.

Poptávka po byznysovém nastavení tzv. sociálního podnikání sílí. Organizace, které dávají práci lidem na okraji společnosti, málokdy uspěly, protože zaměstnávat tuto cílovou skupinu je zkrátka drahé. Je totiž potřeba jim věnovat spoustu času – začít úplně odznova, naučit je základním pracovním návykům, jako je například vstát včas, pracovat víc než dvě hodiny denně, omlouvat se, pokud onemocní, atd.

Akcelerátor Impact First proto během pěti měsíců intenzivní práce učí sociální firmy, že základem úspěchu je znalost klientů a dobrý produkt, nejenom nadšení pomáhat. Do každého tzv. běhu postoupí deset finalistů, čtyři nejlepší dostanou šanci své produkty a služby otestovat. Vítěz si odnáší 50 tis. Kč. “Programem zatím prošlo 20 projektů, v červnu budeme znát druhého vítěze a v říjnu se uzavírají přihlášky pro třetí běh,” shrnuje Hana Kavánková.

Petr Steklý, vítěz prvního běhu Impact First a jednatel úklidové firmy Socialtrade, která na Kolínsku dává práci dlouhodobě nezaměstnaným, shrnuje přínosy akcelerátoru: “Impact First vás mentálně posune zcela jinam. Začali jsme úplně jinak finančně plánovat. Z nezisku jsme totiž zvyklí rozpočtovat nejprve úvazky, pak až k nim přidávat aktivity. V byznysu je to naopak – máte produkt a k němu počítáte, zda jej a za jakou cenu dokážete prodat.”

Naučili se například nápady nejprve testovat a prototypovat či vytvořit si nabídkový list. “Chystat věci od stolu a po půl roce zjistit, že nefungují, je zbytečně drahé,” říká Petr Steklý, proč je dobré plánovat. “Loňský rok jsem strávil networkingem a mluvil jsem s lidmi o našich nápadech. Všem se líbily, ale nevěděli jsme, jak konkrétně spolupracovat. Teď už mám nabídkový list s produkty za jasnou cenu,” uzavírá Petr Steklý.

Impact First patří do programu sociálního bankovnictví České spořitelny Krok za krokem. Od září 2015 nabízí bankovní služby pro firmy a neziskovky se sociálním přesahem, které k nim dnes mají přístup omezený nebo dokonce žádný. Součástí nabídky jsou také rozvojové nástroje – kromě akcelerátoru Impact First je to například fundraisingová akademie FRIN, mentoring a koučink. Více informací na www.krokzakrokem.cz.

Sdílet:
{{ comments.toggle_text }}

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Můj partner utrácí dvakrát víc než já, říkají Češi

Češi příliš nevěří ve schopnost svých partnerů hospodařit s penězi. Podezřívají své protějšky ze zbytečných výdajů a nedůvěra jde často tak daleko, že svým drahým polovičkám nejsou ochotni půjčit vůbec žádné peníze. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu Poštovní spořitelny, který mapuje finanční chování a návyky Čechů.

ČSOB: Klidnou letní dovolenou většina podnikatelů nezná

Klidnou letní dovolenou většina z malých a středních podnikatelů a firem nezažije. Celá třetina z nich si o letošních prázdninách volno vůbec nevybírá. A z těch, co si pracovní oddech dopřejí, se jen 37 procent naplno věnuje odpočívání a vypouští práci z hlavy. Vyplývá to z analýzy trávení volného času v rámci …

Equa bank zvyšuje úročení spořicího účtu HIT na 1 % p.a.

Od 20. srpna 2018 zvyšuje Equa bank bonusový úrok u spořicího účtu HIT z nynějších 0,6 % p.a. na 0,8 % p.a. Se standardní úrokovou sazbou (0,2 %) tak mohou být vklady na tomto účtu zhodnoceny až 1 % p.a. Od počátku září navíc banka upravuje podmínky pro získání této bonusové sazby. Nově bude stačit v daném měsíci …

Nejčtenější

Dress code je povinný i ve vedru, jinak hrozí vyhazov

Pokud firma trvá na nošení dress codu, tedy předepsaného oblečení i v letních vedrech, nemá zaměstnanec šanci se této povinnosti vyhnout, jakkoli mu to může být nepříjemné. Za porušení firemních předpisů může v …

Brigádníky nenaláká ani 150 korun na hodinu

Firmy už od konce dubna hledají brigádníky na nadcházející letní měsíce. Jenže zájem je malý, klesá. Lidé, kteří mají přece jen o brigády zájem, nedokáží zdaleka pokrýt všechna volná pracovní místa. Podle údajů …
Rolovat nahoru