
Skupina Allegro zaplatila za nákup 100 procent podílu společností Mall Group a WE|DO celkem 881 milionů eur. Tato částka se skládala z následujících transakcí: Za Mall Group to bylo 867 milionů eur, přičemž 53 procent částky bylo z hotovosti a zbývajících 47 procent bylo uhrazeno vydáním 33,6 milionu akcií společnosti Allegro.eu. Společnost WE|DO přišla kupce na 14 milionů eur zaplacených v hotovosti.
„Spojení společností Allegro, Mall Group a WE|DO posílí pozici Allegra jakožto přední e-commerce platformy pro zákazníky i obchodníky ve střední a východní Evropě a zároveň podpoří jeho mezinárodní expanzi,“ informovala naši redakci Pavla Hobíková, tisková mluvčí Mall Group. Současně uvedla, že navýšení kupní ceny o 50 mil eur závisející na výkonnosti Mall Group je nepravděpodobné.
Spojení uvedených firem rozšíří působnost společné platformy napříč Polskem, Českou republikou, Slovenskem, Maďarskem, Slovinskem a Chorvatskem a téměř zdvojnásobí její potenciální tržní zásah v zemích s velmi atraktivními základními podmínkami pro elektronické obchodování a vysokým růstovým potenciálem.
„Lokální obchodníci se mohou stát mezinárodními a zákazníci budou těžit z té nejširší možné nabídky zboží. Naším cílem je stát se jedničkou v on-line nakupování ve všech zemích, kde skupina působí, a to i díky pokročilým nástrojům pro obchodníky, které nám umožňují nabídnout nejširší nabídku za nejvýhodnější ceny,“ informoval Francois Nuyts, generální ředitel společnosti Allegro.
Akvizice přinese výhodné ceny a nejširší nabídku zboží až 70 milionům potenciálních zákazníků v regionu a 135 tisíc obchodníků střední a východní Evropy může nově začít využívat výhod systému „zalistuj jednou, prodávej všude“ a získat tak širší přístup na adresovatelný maloobchodní trh v hodnotě 240 miliard eur.
Platformy a společnosti se budou podle mluvčí Hobíkové sjednocovat postupně, zatímco implementace strategických řešení pro klienty v rámci skupiny bude zahájena okamžitě. Podle Francoise Nuytse bude nyní zkušený mezinárodní tým tvořit více než 7 150 expertů s odbornými znalostmi v oblasti inovací v e-commerce.