Pokles tržeb v letošním roce byl větší, než se původně očekávalo. Už ve čtvrtek byla očekávání nízká, protože vedení společnosti Nike v březnu varovalo před mírným poklesem tržeb v letošním roce. To ovšem investoři nechtěli slyšet v roce, kdy se koná fotbalový šampionát Euro 2024 i olympijské hry zároveň.
Zklamání přišlo s komentářem: Budoucí tržby se sníží výrazněji, než se původně odhadovalo. Nike nyní pracuje na úsporném plánu nákladů ve výši dvou miliard dolarů, přičemž nedávno proběhlo druhé kolo propouštění.
Kde se stala chyba? Generální ředitel John Donahoe udělal hned několik strategických chyb. Zaměřil se na širší lifestylový sortiment a upřednostnil vytvoření vlastního on-line prodejního kanálu značky Nike.
Během pandemie to fungovalo dobře, ale když se znovu otevřely obchody, příležitostní sportovci si stále častěji kupovali cenově dostupnější tenisky od konkurentů, jako je On a Hoka.
Přesto není důvod k panice, protože Nike stále ovládá oblast sponzorování sportovního oblečení. Z obchodního hlediska je však důležité vykázat nový nárůst prodeje. Před pařížskou olympiádou se Nike rozhodl vrátit ke starému vzorci pro dosažení úspěchu.
Řada sportovců ze stáje Nike je vybavena zbrusu novými teniskami, s nimiž snad získají zlaté medaile. Posilují se vazby s fyzickými prodejními místy, jako je například Foot Locker, v naději, že spotřebitelská verze těchto bot se také rychle setká s úspěchem během těchto vrcholových sportovních událostí.
Autor je tržní analytik společnosti eToro
(Redakčně upraveno)