Spor nápojových gigantů: Kofola zažalovala Poděbradku

Až před soud se dostal spor národních nápojových gigantů – společností Poděbradka a Kofola. Výsledkem bylo předběžné opatření, které zakazuje Poděbradce používat název Poctivá citron cola od Poděbradky u svého nejnovějšího produktu z řady Poctivých limonád.

Kofola zažalovala Poděbradku. Reprofoto: www.pivni-zachranka.cz

Poděbradka, která patří do portfolia společnosti Karlovarské minerální vody s vlajkovou lodí Mattoni, požádala Úřad průmyslového vlastnictví o ochrannou známku na tento slovní název i jeho obrazové ztvárnění v březnu letošního roku. V dubnu byla žádost úřadem zveřejněna a kola s citronovou příchutí se s akční cenou objevila i na pultech obchodů.

V polovině června však společnost Poděbradka na Facebooku zveřejnila sdělení, že pokud si zákazníci oblíbili Poctivou citron colu, nyní ji najdou v obchodech v novém kabátě a s novým názvem Poctivá kola s citronem. Reagovala tak na usnesení Městského soudu v Praze z poloviny května, který Poděbradce zakázal uvádět na trh nealkoholické nápoje s označením Poctivá citron cola.

„Soud konal na náš návrh z důvodu kolize s naším výrobkem a ochrannými známkami Citro Cola. Společnost Kofola má od roku 1995 ve svém portfoliu tradiční nápoj Citro Cola, který byl na trh uveden již v roce 1972. Označení Citro Cola je registrovaná ochranná známka společnosti Kofola ČeskoSlovensko a. s.,“ vysvětlila PR manažerka Kofoly Jaroslava Musilová.

Podle Musilové by spotřebitel mohl snadno být uveden v omyl a koupit si jiný nápoj v domnění, že se jedná o tradiční Citro Colu. S tím však Poděbradka nesouhlasí a hodlá se u soudu bránit.

„Označení Poctivá Citron Cola je označením pro jednu z příchutí z výrobkové řady Poctivá od Poděbradky, která má u spotřebitelů velkou oblibu. Společnost Poděbradka se s vydaným předběžným opatřením neztotožňuje a brání se podaným odvoláním a čeká na rozhodnutí soudu,“ sdělila PR manažerka Karlovarských minerálních vod a Poděbradky Kristína Simkaničová.

„Než dojde k soudnímu rozhodnutí a pro nepřerušení kontinuity dodávek jsme provedli úpravu označení a etikety tak, abychom vyloučili další účelový atak konkurence na náš produkt,“ doplnila Simkaničová.

Kofola také v polovině července vznesla námitku i u patentového úřadu, který promptně požádal Poděbradku o její stanovisko. Tím první kolo utkání nápojových firem skončilo a čeká se na soudní gong, který odstartuje druhé kolo patentového souboje.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Firmy

Anketa: Značka Baťa českou průmyslovou ikonou století

Jako největší průmyslovou ikonu, která šíří dobré jméno Česka a českého průmyslu, vybrali Češi v anketě Svazu průmyslu a dopravy obuvnickou značku Baťa. Na druhé a třetí místo vyslali České pivo a značku Škoda Auto.

Lidí na trhu práce bude méně a méně

Firmy, máte pocit, že na trhu práce máte teď problém obsadit volné pracovní místo? Tak se připravte, že to bude ještě horší. Teď nemluvím o tom, zda budou mít lidi odpovídající kvalifikaci, pro vás umírněné …

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru