Stále více Čechů nakupuje drogerii online, zákazníky nejvíc láká šíře nabídky, lepší ceny a pohodlí nákupu

Popularita online nákupu drogerie stále roste. Jak dokazují data Českého statistického úřadu, odpovídá tento trend celkovému nárůstu obliby internetového prodeje mezi spotřebiteli – zatímco v roce 2012 pořizovalo zboží přes internet pouze 30 % z nich, v roce 2017 jde zhruba o 51 %.

Právě segment drogerie roste ze všech odvětví online nákupů nejznatelněji a zákazníky láká hlavně na širší nabídku než v klasické kamenné drogerii, až o 60 % nižší ceny a samozřejmě doručení těžké drogerie až domů. Dle statistik internetové drogerie Ageo.cz tvoří zhruba 73 % zákazníků ženy ve věku 22 až 47 let. Jak dokládají data ČSÚ, muži na internetu objednávají spíše elektroniku a sportovní potřeby.

Drogistické zboží do malých měst

Nejvíce objednávek zaznamenává Ageo.cz z menších měst a vesnic, kde nejsou kamenné prodejny schopné zajistit tak široký sortiment, jaký nabízí internetové prostředí. Z velkých měst poté pochází zhruba třetina všech nákupů, z toho 23 % připadá Praze.

Jak Ageo.cz dále uvádí, zákazníci nejčastěji objednávají drogistické zboží (76 % objednávek). Největší oblibě se těší velká balení pracích prostředků, aviváže, pleny, vše pro úklid domácnosti, tablety do myčky a domácí potřeby. V rámci kosmetiky (zbylých 24 % objednávek) mají zákazníci rádi vlasovou péči, pleťové přípravky a ústní hygienu.

Zákazníci se řídí trendy i výší poštovného

Jedním z aspektů, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele pro nákup online, je výše poštovného. „Zhruba 70 % všech objednávek přesahuje částku 1200 Kč, což je hranice, od které zlevňujeme poštovné. Od 1500 Kč je poté u nás doprava zcela zdarma,“ dodává Michaela Pražáková, CEO společnosti Ageo.cz. Vliv na chování zákazníků mají ovšem také aktuální trendy ve společnosti – výrazný nárůst popularity v tomto směru zaznamenává sekce BIO a EKO výrobků. „Zatímco v roce 2017 tvořily tyto produkty jen 5 až 7 % obratu drogerie, v roce 2018 jde zhruba o 15 až 20 %. Nejvíce objednávek tohoto segmentu přichází v průběhu jara a září, tedy v sezóně alergií,“ uvádí Pražáková.

Trend rostoucí obliby nákupu drogerie online potvrzuje také samo Ageo.cz. „Rostoucí popularita internetového prodeje je v praxi opravdu znát, o čemž ostatně svědčí pravidelný nárůst tržeb. V roce 2017 jsme oproti roku 2016 zaznamenali nárůst o 397 %,“ dokládá Pražáková.

Zboží nakoupené v online drogeriích tvoří v současné době zhruba 6 % celkového prodeje v daném segmentu. Pro příští roky se ale očekává nárůst tohoto podílu až na 10 %, protože online nákup drogerie má stále co nabídnout a předpokládá se, že si získá přízeň i těch, kteří nakupování na internetu zatím nezkoušeli. „Podle dotazníků spokojenosti od našich klientů je k nákupu drogerie online přesvědčila hlavně úspora peněz i času, šíře sortimentu a pohodlí nákupu, který jim doručíme až ke dveřím,“ upřesňuje Pražáková.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

84 % Čechů má ve své domácnosti auto

Počet aut v Česku stále roste. Podle statistik Ministerstva dopravy u nás jen za minulý rok přibylo 230 tisíc osobních automobilů. Z průzkumu pro úvěrovou společnost PROFI CREDIT vyplývá, že alespoň jeden automobil má ve své domácnosti 84 % Čechů. 30 % z nich financovalo jeho nákup půjčkou.

Nízká nezaměstnanost brzdí rozvoj firem

76 procent českých exportérů vnímá jako bariéru v rozvoji podnikání současnou nízkou nezaměstnanost. Společnosti na tuto situaci reagovaly nebo plánují reagovat cíleným zaměstnáváním cizinců (63 procent) a více jak polovina  firem bude řešit tuto situaci robotizací. 6 procent českých firem některé …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …
Rolovat nahoru