Stále více Čechů nakupuje drogerii online, zákazníky nejvíc láká šíře nabídky, lepší ceny a pohodlí nákupu

Popularita online nákupu drogerie stále roste. Jak dokazují data Českého statistického úřadu, odpovídá tento trend celkovému nárůstu obliby internetového prodeje mezi spotřebiteli – zatímco v roce 2012 pořizovalo zboží přes internet pouze 30 % z nich, v roce 2017 jde zhruba o 51 %.

Právě segment drogerie roste ze všech odvětví online nákupů nejznatelněji a zákazníky láká hlavně na širší nabídku než v klasické kamenné drogerii, až o 60 % nižší ceny a samozřejmě doručení těžké drogerie až domů. Dle statistik internetové drogerie Ageo.cz tvoří zhruba 73 % zákazníků ženy ve věku 22 až 47 let. Jak dokládají data ČSÚ, muži na internetu objednávají spíše elektroniku a sportovní potřeby.

Drogistické zboží do malých měst

Nejvíce objednávek zaznamenává Ageo.cz z menších měst a vesnic, kde nejsou kamenné prodejny schopné zajistit tak široký sortiment, jaký nabízí internetové prostředí. Z velkých měst poté pochází zhruba třetina všech nákupů, z toho 23 % připadá Praze.

Jak Ageo.cz dále uvádí, zákazníci nejčastěji objednávají drogistické zboží (76 % objednávek). Největší oblibě se těší velká balení pracích prostředků, aviváže, pleny, vše pro úklid domácnosti, tablety do myčky a domácí potřeby. V rámci kosmetiky (zbylých 24 % objednávek) mají zákazníci rádi vlasovou péči, pleťové přípravky a ústní hygienu.

Zákazníci se řídí trendy i výší poštovného

Jedním z aspektů, které ovlivňují rozhodnutí spotřebitele pro nákup online, je výše poštovného. „Zhruba 70 % všech objednávek přesahuje částku 1200 Kč, což je hranice, od které zlevňujeme poštovné. Od 1500 Kč je poté u nás doprava zcela zdarma,“ dodává Michaela Pražáková, CEO společnosti Ageo.cz. Vliv na chování zákazníků mají ovšem také aktuální trendy ve společnosti – výrazný nárůst popularity v tomto směru zaznamenává sekce BIO a EKO výrobků. „Zatímco v roce 2017 tvořily tyto produkty jen 5 až 7 % obratu drogerie, v roce 2018 jde zhruba o 15 až 20 %. Nejvíce objednávek tohoto segmentu přichází v průběhu jara a září, tedy v sezóně alergií,“ uvádí Pražáková.

Trend rostoucí obliby nákupu drogerie online potvrzuje také samo Ageo.cz. „Rostoucí popularita internetového prodeje je v praxi opravdu znát, o čemž ostatně svědčí pravidelný nárůst tržeb. V roce 2017 jsme oproti roku 2016 zaznamenali nárůst o 397 %,“ dokládá Pražáková.

Zboží nakoupené v online drogeriích tvoří v současné době zhruba 6 % celkového prodeje v daném segmentu. Pro příští roky se ale očekává nárůst tohoto podílu až na 10 %, protože online nákup drogerie má stále co nabídnout a předpokládá se, že si získá přízeň i těch, kteří nakupování na internetu zatím nezkoušeli. „Podle dotazníků spokojenosti od našich klientů je k nákupu drogerie online přesvědčila hlavně úspora peněz i času, šíře sortimentu a pohodlí nákupu, který jim doručíme až ke dveřím,“ upřesňuje Pražáková.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Část domácností se řítí do finanční propasti

Hospodaření některých českých domácností je dlouhodobě jen těžko udržitelné. Ačkoli se majetková a finanční situace za poslední dvě dekády celkově zvedla, je tu i jeden hodně rizikový faktor: v porovnání s výší mezd …

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru