Stále více Evropanů využívá FlixBus pro cestování na dovolenou

Evropané v letošním létě cestovali dálkovými autobusy na letní dovolenou více než kdy předtím. Podle údajů o cestujících ze společnosti FlixBus, o 50 procent více cestujících využilo autobusy pro cesty po Evropě v červnu, červenci a srpnu v porovnání se stejným obdobím za rok 2017. Nejoblíbenějšími destinacemi v síti FlixBusu za léto 2018 jsou Berlín, Paříž, Mnichov, Hamburk, Praha, Frankfurt, Vídeň, Amsterdam, Řím a Milán. 

„Naším cílem je nabízet dostupné cestování pro každého a jsme rádi, že cestování autobusempřed ostatními dopravními prostředky upřednostňuje na dlouhých cestách stále více lidí,“ říká André Schwämmlein, zakladatel a CEO společnosti FlixMobility. „Kromě celkově lepšího vnímání cestování dálkovým autobusem přispívá k našemu růstu i rozšiřování sítě FlixBusu do menších regionů a na vnitrostní trasy.“

Zájem o cestování zelenými autobusy roste ve všech zemích, kde FlixBus působí

Ačkoliv průměrný růst počtu cestujících FlixBusu za letošní léto je 50 procent napříč Evropou, v mnoha zemích se počet cestujících více než zdvojnásobil. Země s nárůstem objemu přepravy o 100 % a více jsou Belgie, Bosna and Hercegovina, Česká republika, Chorvatsko, Maďarsko a Španělsko. V Lucembursku, Norsku a Švédsku se počet cestujících více než ztrojnásobil, v Portugalsku byl pětinásobný a trhy v Polsku a Rumunsku zaznamenaly ještě větší nárůst v porovnání s létem roku 2017.

Z hlediska mezinárodní přepravy z České republiky v letošním létě nejvíce cestujících zamířilo do Německa, Rakouska a Polska. Zájem o cestování dálkovými autobusy oproti loňskému létu vzrostl zejména na cestách do Slovinska, a to až sedminásobně, trojnásobně na spojích do Polska a dvojnásobně více cestujících se vypravilo s FlixBusem do Itálie. Síť autobusů FlixBus a vlaků FlixTrain nabízí v Evropě přes 300 000 denních spojení do 2 000 destinací, a to jak do významných velkoměst, tak periferií a regionů. Zhruba 40 % zastávek zelených autobusů se nachází ve městech s méně než 20 tisíci obyvateli. Společnost FlixBus od jejího vzniku v roce 2013 přepravila již více než 100 milionů cestujících. Za první rok působení na českém dopravním trhu přepravila v rámci Česka a mezi ČR a zahraničím 2,3 milionu cestujících.

Zavřít reklamu ×

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Další z rubriky Tiskové zprávy

Začal Global Money Week 2024

Od pondělí 18. do neděle 24. března 2024 se v České republice koná 12. ročník celosvětové vzdělávací akce Global Money Week. Česká bankovní asociace letos v jeho rámci opět pořádá národní kolo finančně-vědomostní …

Jak zajistit pojištění kola proti krádeži

Plánujete pořízení nového jízdního kola, abyste si již brzy mohli užívat první jarní vyjížďky? Pak byste měli pamatovat na to, že krádeže kol jsou v České republice velice časté. Podle policejních odhadů je ročně …

Predikce ceny bitcoinu v roce 2024: Co říkají experti?

Rok 2023 pro bitcoin znamenal jízdu na horské dráze. Po rekordním růstu v roce 2021 zažila tato nejstarší a nejrozšířenější kryptoměna (BTC) v roce 2022 prudký pokles a klesla pod 20 000 amerických dolarů (USD). V …

Nejčtenější

Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

O kolik zdražil řízek, guláš nebo smažák. Velké srovnání cen

Analýza
Restauracemi se v úvodu roku prohnala vlna skokového zdražování způsobená zvýšením DPH. Navzdory klesající inflaci jsou březnové ceny v průměru o osm procent vyšší než před rokem. O kolik ale za posledních pět let zdražila běžná jídla, jako je svíčková, řízek nebo guláš? Společnost Dotykačka poskytla Finančním a ekonomickým informacím (FAEI.cz) detailní údaje o růstu cen vybraných pokrmů.