Stovky firemních dobrovolníků se 18. května zapojí do Give & Gain Day

V pátek 18. května proběhne po celé České republice mezinárodní den dobrovolnictví Give & Gain Day 2018, který již poosmé propojí firemní dobrovolníky s neziskovým sektorem. Akci každoročně pořádá Byznys pro společnost.

Do projektu se přihlásilo na 40 firem a institucí, které umožní svým zaměstnancům strávit pracovní den dobrovolnictvím. Jejich zaměstnanci se mohou nyní prostřednictvím portálu Zapojimse.cz hlásit až do 10. května 2018. Byznys pro společnost v rámci dobrovolnických aktivit dlouhodobě zaznamenává, že dochází k posunu od stále významného manuálního dobrovolnictví k expertnímu a sociálnímu dobrovolnictví. Proto v tomto duchu připravuje pro letošní ročník Give & Gain Day akce, které akcentují zejména pomoc seniorům.

Dobrovolníci z řad zaměstnanců přihlášených firem se mohou pomocí portálu Zapojimse.cz do 10. května 2018 registrovat k účasti v 8. ročníku Give & Gain Day. 18. května pak společně pomohou více jak 80 neziskovým organizacím. V rámci letošního ročníku mohou pomáhat tradičním manuálním dobrovolnictvím například Českému svazu ochránců památek při opravě zámku v Čečovicích na Domažlicku. Stále více je však vyhledáváno expertní dobrovolnictví nebo dobrovolnictví, kdy lidé věnují svůj čas a pomohou sociálním kontaktem. V letošním ročníku tak mohou firemní dobrovolníci například vyrazit na výlet s imobilními klienty z organizace Betanie nebo se účastnit procházky do galerie s klienty terapeutické dílny, kterou provozují Dílny tvořivosti. Give & Gain Day 2018 se zaměřuje i na pomoc seniorům, například v Domově pro seniory Chodov stráví firemní dobrovolníci odpoledne s tamními obyvateli piknikem a turnajem v pétanque.

Give & Gain Day je jedinečnou možností ukázat potenciál a společenský přínos firemního dobrovolnictví. V České republice ho organizuje aliance BPS – Byznys pro společnost, která je partnerem Business in the Community – iniciátora Give & Gain Day na mezinárodní úrovni. „Během uplynulých sedmi let se do Give & Gain Day v České republice zapojilo celkem 5 623 firemních dobrovolníků, kteří odpracovali 44 884 hodin práce pro veřejně prospěšné instituce. Naším dlouhodobým cílem je propojit co možná nejvíce firem a jejich zaměstnanců s neziskovými organizacemi v jejich blízkém okolí a umožnit jim i dlouhodobější spolupráci. Nejvíce nás těší stále rostoucí zájem o sociální dobrovolnictví a chuť pomáhat seniorům,“ uvádí Lucie Vaňousková programová koordinátorka firemního dobrovolnictví z Byznys pro společnost.

Mezi českými firmami je o tuto akci každým rokem vyšší zájem. Letošního osmého ročníku Give & Gain Day se zúčastní přes 40 firem. Patří mezi ně společnosti Allen & Overy LLP, Alliance Healthcare, Antalis, Atradius, Auto Palace Group, Cocoon, Cofidis, COMMERZBANK, Evropská komise (Zastoupení v ČR), IVECO Czech Republic, Johnson & Johnson, LOGEX Solution Center, Mondelez Czech Republic, Novartis, Personal Connect, Procter & Gamble, ROSSMANN, Sodexo Benefity, Tchibo.

Do Give & Gain Day se zapojují také firmy, které se věnují dobrovolnictví po celý rok, jednou z nich je ČSOB. „V ČSOB se ročně do dobrovolnických dnů zapojuje okolo 1 000 dobrovolníků, kteří pomáhají ve více než 70 neziskových organizacích po celé České republice. Dobrovolnictví je již 10 let nejen přirozenou součástí naší firemní kultury, ale především srdcovou záležitostí našich zaměstnanců. Tradiční Give and Gain Day vnímáme jako skvělou příležitost k setkávání se se zaměstnanci z jiných firem, a to i mezioborově. Tento den je proto také velmi oblíben kolegy, kteří nemají možnost absolvovat dobrovolnický den se svým týmem a účastní se jej jednotlivě, ve společnosti dalších firemních dobrovolníků,“ říká Jitka Švejcarová, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB.

K firmám, které se k této akci přidávají každoročně patří i farmaceutická společnost Novartis. „V Novartisu rádi užíváme příležitostí k pomoci zlepšit svět kolem nás. Věříme, že malá výpomoc může být velmi cenná. Proto se každoročně desítky našich zaměstnanců zapojují do aktivit Give & Gain. Je to pro nás obohacující zážitek a možnost získat nový úhel pohledu na společnost, ve které žijeme,“ říká Tuba Albayrak, Country President Novartis Czech Republic, kteří se rozhodli zvelebovat zahradu Trojského zámku.

Sdílet:

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Tiskové zprávy

Mladí čelí na startu kariéry řadě bariér, jsou však připraveni na změny

I když se zaměstnavatelé dnes o zaměstnance perou, výzkum agentury IPSOS pro Byznys pro společnost potvrdil, že mladí čelí při svém vstupu na pracovní trh řadě bariér. Od důrazu na praxi u uchazečů (53 % mladých to vnímá jako překážku), po neschopnost zaměstnavatelů efektivně oslovit mladé (pouze 8 % studentů …

Konfera 2018 ukáže social media v jejich půvabu i špíně

Realita konferencí zaměřených na social media bývá často zklamáním. Nabídka sice překypuje sliby o profesním zdokonalení a zjištění úspěšných know-how, ale většina přednášejících zůstane jen u formálních obecností. Konfera 2018, která proběhne 17. října v Praze, bude jiná, opravdová, prolomí zamlčovaná tabu a …

Nejčtenější

Pronajala si chalupu. A s ní i nevraživého souseda

Pronajmout si chalupu na dovolenou je běžná věc. Člověk čeká, že když zaplatí deset patnáct tisíc za měsíc, a v sezóně na žádaném místě za týden třeba i dvojnásobek, tak vše bude v pohodě. Jenže v takové chaloupce …

Pálenka z garáže je svátost, ale ilegální

Česko doslova přetéká ovocem. Zahrádkáři se radují, že bude hodně pálenky. A někteří si ji dělají doma ve sklepě nebo v garáži. Bývá to svátost a chlouba, ale kromě potenciálních zdravotních rizik jde především o …

Reklamace zboží z e-shopu odradí od dalšího nákupu až polovinu zákazníků

Analýza
Téměř dvě třetiny Čechů mají zkušenost s reklamací zboží, které si objednali na internetu. Pokud přitom narazí na nějaký problém, u poloviny z nich hrozí, že si příště vyberou jiný e-shop. Ukazuje to výzkum, který si nechala zpracovat konzultační společnost Acomware. Podle České obchodní inspekce přitom při kontrolách většina internetových prodejců stále nedodržuje platné zákony a předpisy.
Rolovat nahoru