Středočeský kraj se rozrůstá a doplácí tak na neschopnost Prahy plánovat a stavět

Názor
Bytová výstavba v hlavním městě se prakticky zastavila, když se v říjnu nezačal stavět ani jeden nový byt v bytových domech. Vyvrcholil tím dlouhodobý problém, který se už dávno netýká jen Prahy, ale i okolních obcí.
Většina z lidí, kteří se z Prahy odstěhovali, dobře placenou práci v hlavním městě neopustila. Každodenně tak dojíždí a komplikují tím dopravu. Foto: FAEI.cz

Lidé, kteří na pražském trhu nenajdou vhodný byt, se totiž stále častěji stěhují za hranice hlavního města. Způsobují tím problémy hlavně okolním malým obcím, které se musí potýkat s abnormálně vysokým rozvojem.

Přesun lidí do středních Čech nyní potvrdila i aktuální data Českého statistického úřadu, podle nichž se do Středočeského kraje z Prahy přestěhovalo o takřka 100 tisíc lidí více, než opačným směrem. Nejvíce lidí přibylo v Jesenici, Milovicích a Říčanech.

PSALI JSME:
V říjnu se v Praze nezačal stavět ani jeden byt

Praha tak svou neschopností paralyzuje i další města a obce v okolí. Problémům se však ani tak nevyhne. Většina z těchto lidí se sice odstěhovala, ale dobře placenou práci v hlavním městě neopustila. Každodenně tak dojíždí a komplikují tím dopravu na všech příjezdových cestách.

Že je situace opravdu kritická, potvrdí každý, kdo se někdy pokoušel dostat do Prahy v ranní špičce. Auta stojí dlouhé minuty zablokovaná v zácpách, cestující v autobusech a vlacích často stojí namačkaní v uličkách přeplněných dopravních prostředků. Ani jejich kapacita totiž zvyšující se migraci pracovní síly už nestačí.

PSALI JSME:
Do práce jezdí autem 40 procent Čechů

Jedinou cestou, jak z toho ven, je začít stavět. Praha má dostatek vhodných rozvojových ploch, na kterých mohou vyrůst desítky tisíc nových bytů. Ty nejen že udrží pracující v hlavním městě, ale pokud bude povoleno více velkých konkurenčních rezidenčních projektů, tak budou mít pozitivní vliv na cenu bytů. Jen dostatečná nabídka totiž může jejich cenu snížit a učinit vlastní bydlení dostupné více lidem.

Vedení hlavního města by proto nemělo otálet a urychleně odblokovat rozvojové lokality a zaseklý povolovací proces. Projekty připravené jsou, nyní by měly zrychlit stavební úřady. Přehazovat vlastní problémy na okolní obce totiž nelze do nekonečna.

Autor je generální ředitel a předseda představenstva společnosti Ekospol
(Redakčně upraveno)

Sdílet:
  1. Doufám, že tento článek, kterým si developer dělá reklamu a snaží se ovlivnit veřejné mínění ve svůj prospěch, je jím placený.

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Odesláním vyslovujete souhlas s dokumentem Všeobecné podmínky používání webových stránek

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Další z rubriky Bydlení

Nejčtenější

Nechcete už pracovat? Začněte počítat…

Už se vám nechce pracovat, protože jste se podle vašeho mínění už napracovali dost? Pak je ta správná chvíle spočítat si, zda máte nárok na starobní důchod, případně předdůchod či předčasný důchod. Pokud ještě ne, …

Do důchodu v 65 letech. Nebo bude všechno jinak?

Čím jsme starší, tím více vyhlížíme magickou hranici 65 let, kdy budeme moci začít čerpat starobní důchod. Finanční prostředky, které jsme každý měsíc či jednou za rok platili státu, se nám konečně začnou vracet a …
Kurzovní lístek
Chci nakoupit
Chci nakoupit
Chci prodat
EUR
EUR
USD
GBP
CHF
JPY
DKK
NOK
SEK
CAD
AUD
PLN
HUF
HRK
RUB

Téměř polovina Čechů jezdí na dovolenou autem. Co podceňují?

Analýza
Téměř polovina Čechů (47 %) podle Českého statistického úřadu jezdí na dovolenou autem. Nejčastěji do bližších zemí: Na Slovensko, do Chorvatska nebo Itálie. Dlouhé cesty ovšem znamenají poměrně silnou zátěž, zejména pro řidiče. Od únavy či chvilkové nepozornosti může být už jen krůček k dopravní nehodě, zejména pokud popojíždíte v dopravní zácpě vyvolané nástupním dnem na dovolenou.

Partneři Portálu

NOOL
Rolovat nahoru